„Internetowa rewolucja” w Polsce

przez Maciej Badowsk

W dzisiejszych czasach internet jest dla większości przedsiębiorców zaawansowanym technicznie narzędziem. Dzięki niemu mamy szansę na szybki rozwój i zdobywanie nowych kontrahentów. Jednak zaledwie połowa polskich firm intensywnie go wykorzystuje.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Prowadzący własną działalność będą mieli możliwość to zmienić. Po Polsce jeździ samochód Internetowej Rewolucji. To wspólna akcja edukacyjna Google, PKPP Lewiatan, witryny home.pl oraz Ministerstwa Gospodarki. Akcja ma na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w sieci. Internet w Polsce jest obecny od 20 lat i stał się motorem napędowym modernizacji gospodarki. W chwili obecnej ma już znaczący udział procentowy w naszym PKB i jak wynika z szacunków będzie on stale rósł. W 2015 roku ma wynieść 4,1% – to około 76,6 mld zł. Siłę internetu może wykorzystać każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży w jakiej funkcjonuje.

Mimo, że gospodarka internetowa prężnie się rozwija, polscy przedsiębiorcy stosunkowo wolno przekonują się do sieci. Wprawdzie, aż 98% małych i średnich przedsiębiorstw ma dostęp do internetu, ale badania wykonane przez Google pokazują, że zaledwie 51% z nich aktywnie korzysta z tego narzędzia. Dla porównania, średnia europejska to 70%. Tylko tyle firm w ogóle istnieje w sieci, a więc ma swoją witrynę albo posiada wizytówkę swojej działalności w internetowych katalogach.

Mogą Cię również zainteresować