7 pomysłów na promocję małego biznesu

przez Natalia Kościu
456 odsłony

Kiedy prowadzisz małą firmę może Ci się wydawać, że bez wielkiego budżetu reklamowego niewiele zdziałasz. Dziś każdy początkujący przedsiębiorca – w network marketingu również – zachodzi w głowę jak wypromować swoje usługi lub produkty, a jednocześnie nie wydać olbrzymich środków.

źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

Pomagaj innym przedsiębiorcom

Twoja wiedza to Twoje najważniejsze narzędzie pracy. Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie – pokaż to! Dziel się wiedzą i poradami bezpłatnie np. co tydzień lub raz w miesiącu zorganizuj na swoim profilu na FB sesję pytań i odpowiedzi. To nie tylko pozycjonowanie siebie jako eksperta, ale także pozyskiwanie cennej wiedzy z rynku.

Bierz udział w networkingach

Spotkania networkingowe to coraz popularniejsza w Polsce forma nawiązywania kontaktów biznesowych. Sprawdź jakie spotkania organizowane są w Twojej okolicy i zacznij brać w nich udział. Przygotuj się do spotkania, przemyśl jak zaprezentujesz swoją firmę, swój biznes, zaoferuj uczestnikom rabaty, zabierz ze sobą wizytówki. Tylko bądź nastawiony na wymianę informacji i budowanie relacji, a nie nachalną sprzedaż!

Zorganizuj swoje spotkanie

Żadne spotkanie organizowane w Twojej okolicy Ci nie odpowiada? W takim razie zorganizuj własne! Zrób szkolenie z networkingiem. Przygotuj ciekawą prezentację o swojej dziedzinie (nie o swojej firmie!), pokaż uczestnikom ciekawostki i nowinki rynkowe. Przygotuj materiały reklamowe. Wykorzystaj salę w biurze coworkingowym lub wejdź we współpracę z lokalną restauracją. Pamiętaj, że spotkanie będzie tylko wtedy interesujące dla uczestników, kiedy wyniosą z niego cenną dla nich wiedzę, a nie reklamę Twojej firmy.

Rozdawaj próbki

Jeśli działasz lokalnie to zorganizuj akcję z dystrybucją Twoich produktów. Nie rozdawaj ulotek tylko próbki ze swojej oferty. Jeśli działasz ogólnopolsko stwórz listę blogerów, którzy piszą o Twojej branży i wyślij im zestaw swoich produktów. Jeśli przygotujesz paczkę w ciekawy sposób masz spore szanse, że napiszą o Tobie bezpłatnie. Jeśli nie, a zależy Ci na obecności na ich blogach, zaproponuj współpracę płatną.

Zaangażuj się w organizację branżową

Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Dołącz do organizacji, która zajmuje się tym obszarem. Udzielaj się, dziel wiedzą, bierz udział w spotkaniach i szkoleniach. W ten sposób angażujesz jedynie swój czas a nawiązujesz dużo kontaktów. Jeśli dobrze wykorzystasz swoją obecność w takiej organizacji to masz pewność, że będziesz pierwszą osobą, która przyjdzie ludziom na myśl, kiedy będą szukać Twoich usług.

Wysyłaj cotygodniowy newsletter

Wyślij co tydzień krótki mail z najciekawszymi informacjami z Twojej branży. Nie informuj w nim ludzi o swojej ofercie ani promocjach tylko przygotuj dawkę wiedzy ze swojej dziedziny lub trzy ciekawe wskazówki.

Bądź aktywny lokalnie

Angażuj się w lokalne inicjatywy i imprezy. Wybierz te, których uczestnicy pasują profilem do profilu Twojego klienta idealnego. Przygotuj materiały reklamowe i zaplanuj dokładnie swój udział w imprezie. Wykorzystaj ją do nawiązywania relacji osobistych z uczestnikami i promowania swojej firmy jako aktywnej i zaangażowanej społecznie. Angażuj się również jako sponsor – oferuj nagrody rzeczowe i bony prezentowe. Zadbaj o aktywności PR wokół imprezy z Twoim udziałem np. wywiad w lokalnych mediach.

Mogą Cię również zainteresować