Charytatywna działalność polskiej wódki

przez Katarzyna Wagner
434 odsłony

Wódka Belvedere, której producentem jest Polmos Żyrardów, stała się pierwszą polską marką, która dołączyła do projektu (RED). Całe przedsięwzięcie zostało zainicjowane przez lidera zespołu U2 Paula Davida Hewsona. Większość z nas zna go jako Bono.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Dzięki temu Polska wódka dołączyła do grona uznanych marek, jak Apple, American Express, Starbucks czy Emporio Armani, które w ramach (RED) wspierają Globalny Fundusz do walki z AIDS, gruźlicą i malarią.

W przypadku Belvedere do funduszu będzie trafiało 50% zysków ze sprzedaży każdej specjalnej wersji wódki. Na jej etykiecie budynek pałacu znajduje się w charakterystycznych dla projektu czerwonych nawiasach. Przy okazji światowym ambasadorem Belvedere RED został inny gwiazdor – Usher, pięciokrotny laureat nagrody Grammy.

Do tej pory w ramach projektu (RED) Bono zebrał 170 mln dolarów na walkę z AIDS. Belvedere, która jest jedną z marek koncernu LVMH Louisa Vuitton i jednocześnie jedną z najdroższych wódek świata, może przynieść mu dodatkowe kilka milionów dolarów.

Mogą Cię również zainteresować