Dzieje się tak, ponieważ przekaz wideo generuje dwukrotnie więcej zaangażowania i reakcji. A jak wiadomo w biznesie sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy matematyka i statystyki odgrywają wielką rolę. Zwłaszcza w kwestii sprzedaży i rekrutacji. Jakie korzyści płyną z tworzenia spersonalizowanego wideo i na jakie trendy warto postawić w 2018 roku?
Spersonalizowane wideo – korzyści
Personalizacja, czyli dostosowywanie się do potrzeb konsumentów, jest coraz ważniejszym czynnikiem podczas tworzenia treści. W nadchodzącym roku szczególnie ważną rolę odegra wideo spersonalizowane, ponieważ ludzie chętniej sięgają po dynamiczny i krótki przekaz w takiej formie. Według Jamesa McQuivey, eksperta od marketingu cyfrowego – „minuta wideo jest odpowiednikiem 1,8 miliona słów”. Jakie więc korzyści z tego płyną?
Film może zwiększyć konwersje nawet o 80%. Przekłada się to również na lepszą sprzedaż – ludzie chętniej kupują produkty czy kontaktują się z nami w sprawie ewentualnej współpracy, gdyż są przedstawione w ciekawy sposób. Wideo marketing buduje także zaufanie między marką a klientem, ponieważ dużo bardziej niż inne formy przekazu wpływa na emocje i wywołuje zaangażowanie odbiorców. Kolejną korzyścią jest generowanie przez wideo bardzo dobrego wskaźnika ROI. Mimo, że tworzenie tego typu treści wciąż jest dość drogą inwestycją, to na pewno się opłaca. Sukces wymaga poświęcenia. Na rynku jest też coraz więcej dostępnych narzędzi, pozwalających tworzyć filmy w lepszej niż dotychczas jakości. Pamiętajmy jednak, że ważniejsza od jakości jest treść, a w szczególności treść spersonalizowana.
Trendy wideo na 2018
Obecnie już 90 % konsumentów ogląda filmy na smartfonach. Od 2013 roku liczba wyświetleń filmów na urządzeniach mobilnych wzrosła o ponad 233%. Zdaniem ekspertów, w kolejnych latach wykorzystanie urządzeń mobilnych do oglądania filmów wzrośnie o 25%. Ważne jest zatem, aby optymalizować filmy do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Pamiętajmy również, by do filmu dołączać napisy, ponieważ nie każdy użytkownik będzie go odtwarzał z dźwiękiem.
Portale społecznościowe, wdrażając wiele nowych funkcji, również zachęcają do oglądania treści wideo. Facebook już jakiś czas temu wprowadził livestream oraz wideo 360. Widać, że zaczynają z tego korzystać networkerzy budujący biznes MLM ale możliwości jest więcej. Takie rozwiązania to dobry sposób na kontakt z klientem czy współpracownikiem i pokazanie marki z bardziej dostępnej strony. Wideo na żywo jest atrakcyjne nie tylko ze względu na unikalny rodzaj treści. Generuje ono także duże zaangażowanie odbiorców, co przekłada się na zwiększenie konwersji. Przewiduje się, że w nadchodzącym roku trend ten będzie jeszcze chętniej wykorzystywany i bardziej interaktywny.
Wideo mailing rozwija się także w dynamicznym tempie. IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski przeprowadził badania, z których wnika, że 97% internautów korzysta z poczty, a 69% sprawdza swoją skrzynkę codziennie. Biorąc pod uwagę tak duży odsetek osób korzystających z poczty, należy zadbać o to, by treści reklamowe były dla odbiorców interesujące i skierowane do nich personalnie. Stąd rosnąca popularność spersonalizowanego wideo mailingu. Jedna minuta oglądania wideo przekazuje dużo więcej treści niż minuta czytania. Ponadto, człowiek szybciej przypomina sobie wiadomość obejrzaną na filmie, niż przeczytany tekst.
Dlaczego warto tworzyć spersonalizowane wideo?
Przewiduje się, że do 2019 roku wideo będzie stanowić 80% całego ruchu internetowego na świecie! Stanie się więc głównym medium, z którego użytkownicy będą czerpali informacje. W czasach, gdy szum informacyjny jest bardzo duży, trzeba tworzyć treści, które zainteresują nawet najbardziej wymagających konsumentów.
Takimi konsumentami są chociażby Millenialsi, pokolenie ludzi, którzy chcą przekazu wnoszącego jakąś wartość, skierowanego tylko do nich. Dlatego istotną kwestią stał się marketing spersonalizowany, szczególnie spersonalizowane treści wideo. Dla marketerów najważniejszą kwestią musi być poznanie swoich odbiorców i dopasowywanie contentu do wieku, płci, wykształcenia, dochodów czy miejsca zamieszkania.
Spersonalizowane treści wideo budują silną relację z klientem, pozwalają poczuć się odbiorcy wyjątkowo. Każdy chce być postrzegany i traktowany jako jednostki – nie jako kolejna osoba w tłumie. Każdy uczestnik systemu MLM zdaje sobie z tego sprawę… Ale personalizowane wideo pomaga budować silniejsze, indywidualne relacje z klientami i współpracownikami! Pamiętajmy, by przekaz był skrojony na miarę każdego z osobna, dopasowany indywidualnie oraz wpływał na emocje. Wtedy jest on najlepszym bodźcem do decyzji o zakupie naszego produktu.
Oto dwa przykłady świetnie ostatnio zrobionych materiałów wideo. Oczywiście ocena jest totalnie subiektywna – to tylko zdanie naszej redakcji. Jeśli uważasz, że ktoś w MLM robi ciekawsze rzeczy – podaj link w komentarzu. Wszak edukacji nigdy za dużo!
Zrozumieć konferencje – Zrozumieć biznes (Rahim Blak):
Dlaczego powstało Souvre? (Dariusz Holeniewski):
Autorka tekstu jest digital team leaderem w agencji Adexon, z którą związała się trzy lata temu. Odpowiada za dział realizacji kampanii, planowanie mediów oraz utrzymywanie relacji z klientami. Adexon działa na rynku od 2013 roku. Jest siecią reklamy, wyspecjalizowaną w doradztwie, planowaniu i realizacji kampanii reklamowych i digitalowych w internecie. Firma posiada szeroki wybór nowoczesnych produktów reklamowych, dzięki którym jest w stanie dotrzeć do każdej grupy docelowej. Dzięki temu jest w stanie zapewnić kampanie z najwyższym współczynnikiem konwersji z kanału on-line.