Email marketing: jak poprawić skuteczność? Case study magazynu Proseed

przez Maciej Ossowski

Problem: magazyn online, którego dystrybucja opiera się na mailingach, boryka się z dostarczalnością wysyłanych wiadomości. Rozwiązanie: optymalizacja dostarczalności wiadomości przez ekspertów. Efekt: wskaźnik otwarć na poziomie 83%.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Proseed to pierwszy i największy w Polsce magazyn o biznesie technologicznym. Nie tylko krzewi budowanie wartości firmy technologicznej i jej przewagi konkurencyjnej, ale również na biężąco informuje o projektach start-upowych oraz publikuje wywiady z kluczowymi przedstawicielami branży technologicznej.

Magazyn Proseed jest wydawnictwem cyfrowym, którego treść promowana jest głównie za pomocą poczty elektronicznej. Aby otrzymać magazyn, należy zapisać się do listy mailingowej na stronie internetowej pisma i potwierdzić subskrypcję. Link do pobrania magazynu dostarczany jest zawsze za pomocą kanału email marketingowego, zaraz po publikacji nowego numeru. Niestety, mailingi wysyłane przez Proseed trafiały do folderów spam przez co nie docierały one do skrzynek odbiorczych czytelników. Oznaczało to spadek pobrań magazynu, co nie wpływało efektywnie na rozwój i pracę redakcji.

Problem

Według ostatniego badania MarketingSherpa 1 na 6 odbiorców mailingów nie otrzymuje wiadomości z powodu problemów dostarczalnościowych. Potwierdza to również regułę, że niewiele platform email marketingowych jest w stanie utrzymać wskaźnik dostarczalności na wysokim poziomie. Podobne problemy dotknęły magazyn Proseed. Mailingi nie docierające do odbiorców czy lądujące w folderach spam to bardzo poważny problem, na który nie może przystać żadna poważna marka. Poza oczywistą utratą potencjalnych konwersji, żaden szanujący się brand nie może pozwolić sobie aby jego mailingi “zadomowiły” się w folderze spam, sąsiadując z reklamami podrabianych zegarków, torebek czy fałszywych medykamentów.

Rozwiązanie

Eksperci GetResponse po podjęciu współpracy z magazynem Proseed zajęli się optymalizacją dostarczalności wiadomości oraz zapewnili pełne wsparcie podczas często trudnego okresu początkowego korzystania z nowej aplikacji.
Pomoc objęła więc następujące obszary:

1. Migrację baz adresowych klienta bez konieczności ponownego potwierdzania subskrypcji.

2. Wsparcie techniczne przy synchronizacji istniejących formularzy zapisu.

3. Usunięcie nieprawidłowych rekordów oraz duplikatów z listy mailingowej klienta.

4. Optymalizację procesu wysyłkowego.

Działania te przyczyniły się do płynnego przejścia na platfomę GetResponse oraz zredukowały zaangażowanie zasobów po stronie klienta.

Rezultat

Dzięki wysokiej klasy reputacji jaką cieszą się serwery wysyłkowe GetResponse oraz relacjom z dostawcami skrzynek pocztowych, wskaźniki dostarczalności wiadomości magazynu Proseed zwiększyły się już po pierwszej wysyłce. Już pierwszy newsletter z dwunastym numerem magazynu – wysłany do 4651 subskrybentów magazynu – zanotował rekordowy wskaźnik dostarczalności na poziomie 99,1%. Naturalnie, fakt dostarczenia wiadomości do skrzynek odbiorczych miał także bezpośredni wpływ na responsywność i wskaźniki otwarć oraz kliknięć. Warto wspomnieć, że pole nadawcy w wysłanej wiadomości to Magazyn Proseed [email protected] a temat: “Jak współpracować z inwestorem i jak szlachta zaszkodziła przedsiębiorczości przeczytasz i posłuchasz w Proseed nr 12.

W przypadku pierwszej wysyłki wartości te wyniosły: wskaźnik otwarć na poziomie 83,1% oraz wskaźnik kliknięć na poziomie 31,4%.

Generowane wyniki pokazują również, że wartości te nadal utrzymują się na tych samych lub na wyższych poziomach. Warto również zauważyć, że z uwagi na metodologię badania otwarć i blokowanie obrazów przez klientów pocztowych, realny procent osób, które otworzyły mailing z magazynem Proseed to ok. 93%- 95%.

Autor tekstu jest education managerem w GetResponse.

Mogą Cię również zainteresować