FARMASI – historia, możliwości, plany na przyszłość

przez Katarzyna Wagner
11340 odsłony

Historia network marketingowej firmy Farmasi sięga początku lat 50-tych ubiegłego wieku. Wtedy to założyciel firmy – dr Cevdet Tuna, absolwent wydziału medycznego, który pod koniec lat 40-tych ukończył Goethe Medical School w Niemczech, powrócił do rodzinnego kraju – Turcji, aby tam właśnie rozpocząć praktykę lekarską…

Początkowo kontynuował edukację w polowych szpitalach wojskowych, następnie prowadząc prywatną praktykę lekarską, by ostatecznie zmienić profil działalności, skupiając się na opracowywaniu receptur nowych leków, środków przeciwbólowych i przeciwbólowych maści do masażu. W ten sposób opracował samodzielnie i wprowadził na rynek ponad 100 nowych, licencjonowanych receptur farmaceutycznych.

Dr Cevdet Tuna konsekwentnie rozwijał działalność firmy, sukcesywnie poszerzając portfolio produkowanych farmaceutyków i leków aptecznych, by na początku lat 90-tych rozpocząć produkcję dermokosmetyków i kosmetyków pielęgnacyjnych o jakości farmaceutycznej. W początkowej fazie rozwoju, kosmetyki produkowane przez firmę dr Tuny, były dystrybuowane wyłącznie w aptekach.

Przez cały czas działalności doktorowi Tuna przyświecała idea tworzenia najwyższej jakości produktów leczniczych i pielęgnacyjnych, wytwarzanych w celu poprawy ludzkiego zdrowia, kondycji ciała i zwiększenia komfortu psychicznego. Produktów, które były tworzone z poszanowaniem zasad ochrony środowiska i zasobów naturalnych, z których pochodziły składniki wykorzystywane do produkcji jego wyrobów.

W chwili obecnej firma Farmasi eksportuje swoje produkty do 123 krajów na 5 kontynentach, docierając do 365 milionów konsumentów, posiadając jednocześnie ponad 50 000 punktów sprzedaży.

W roku 2010 firma Farmasi rozpoczęła działalność w oparciu o model sprzedaży bezpośredniej, w systemie multi level marketing. Od 1 sierpnia 2018 roku przedsiębiorstwo obecne jest również na rynku polskim, a jej siedziba wraz z biurem mieszczą się w Warszawie. Pierwsze tygodnie i miesiące działalności firmy dały dowód na to, że nasz rodzimy rynek gotowy jest na przyjęcie nowej marki, oferowane produkty cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród nabywców, a także niezwykle szybko zdobywają zaufanie konsumentów, którzy mieli okazje je poznać i przetestować. Natomiast współpracujący z Farmasi Poland partnerzy biznesowi, mieli już okazję przekonać się również o niezwykłej konkurencyjności oferty planu marketingowego, w oparciu o który firma współpracuje z partnerami tworzącymi własne struktury dystrybucji.

Farmasi oferuje, stanowiącą wyjątkową w tej chwili na polskim rynku MLM, kombinację, a wręcz kumulację bonusów immediate profit, bonusów rekrutacyjnych, bonusów wzrostu, naliczanych za wszystkie kolejno osiągane po raz pierwszy poziomy procentowe i tym samym, odpowiadające im tytuły oraz – co stanowi o wyjątkowości tej oferty – naliczane w unikalny sposób bonusy generacyjne. Ponadto, partnerom biznesowym, którzy osiągnęli tytuł srebrnego dyrektora, Farmasi oferuje również pakiet technologiczny, program samochodowy oraz możliwość udziału w wyjazdach motywacyjnych finansowanych przez firmę.

Z ogromną dumą pragniemy podzielić się informacją, iż pierwsza czwórka polskich liderów, zaledwie po zakończeniu pierwszego miesiąca współpracy z firmą Farmasi, zakwalifikowała się do wzięcia udziału w wyjeździe motywacyjnym do pięknej Antalyii. Planowany wyjazd odbędzie się w połowie października 2018 roku.

O powody decyzji rozpoczęcia działalności w Polsce zapytaliśmy pana Emre Tunę, zajmującego w firmie stanowisko business development executive, jednocześnie wnuka samego założyciela firmy Farmasi, dr Cevdeta Tunę. Oto rozmowa…

Emre TunaEmre Tuna

Network Magazyn: Co zainspirowało założycieli i pierwszych właścicieli Farmasi do stworzenia firmy?

Emre Tuna: Założyciel firmy Farmasi, dr Cevdet Tuna, mój dziadek, którego z ogromnym żalem pożegnaliśmy niespełna 2 lata temu, niezwykle szlachetny i wyjątkowy człowiek, był z wykształcenia lekarzem. Na początkowym etapie rozwoju firma Farmasi wytwarzała produkty farmaceutyczne, by w latach dziewięćdziesiątych poprzedniego stulecia rozpocząć produkcję kosmetyków jakości tak wysokiej, aby te mogły być dystrybuowane przez sieci aptek.

Powody założenia firmy były dla dr Tuny oczywiste. Były one zgodne z wyznawanymi przez niego wartościami. On był lekarzem, kochał ludzi, przez całe życie pracował tak, aby poprawiać jakość ich życia. Chciał dzielić się swoją pasją i wiedzą, dążąc do tego, żeby ludzie – dzięki temu co dla nich robił, byli zdrowsi, nie cierpieli, nie odczuwali bólu, byli szczęśliwi i żeby to wewnętrzne poczucie szczęścia mogło również emanować na zewnątrz, poprzez zadbany i piękny wygląd. By byli nie tylko zdrowi, ale również piękni.

Network Magazyn: Tego typu wyroby można dzisiaj sprzedawać na wiele różnych sposobów. Dlaczego podjęto decyzję, aby produkty Farmasi dystrybuować w systemie MLM?

Emre Tuna: Firma Farmasi rozpoczęła swoją działalność na rynku marketingu sieciowego w roku 2010. Wcześniej dystrybuowała swoje produkty poprzez sieci aptek i w ramach detalicznych sieci dystrybucji. Jako pierwszy przetestowaliśmy rodzimy rynek, turecki. Model przyjął się, odnieśliśmy sukcesy i szybko zdecydowaliśmy, że dystrybucję w tym modelu będziemy chcieli rozszerzyć również na inne kraje, w których Farmasi już wcześniej prowadziła działalność. W tej chwili w systemie multi level marketingu operujemy w 25 krajach, takich jak Słowacja, w której w tej chwili działa biuro regionalne Europy Centralnej, regionu zarządzanego przez pana Mehmeta Arsu (zdjęcie poniżej), dyrektora zarządzającego. Polska, Republika Czeska i Węgry stanowią również część regionu Europy Centralnej, podległego pod nasze regionalne biuro znajdujące się w Bratysławie.

Mehmet ArsuMehmet Arsu

Ponad to działamy na terytorium Słowenii, Serbii, Bośni i Chorwacji oraz Ukrainy i Białorusi. Planujemy otwarcie biura w Rumunii. Rozwijamy się również dynamicznie w Maroko i Tunezji. Jednak naszym największym rynkiem jest w tej chwili nadal Turcja. W tym roku rozpoczęliśmy działalność w Polsce. W przyszłym roku planujemy rozpoczęcie działalności w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Tajlandii, Brazylii i Meksyku.

Network Magazyn: Jakie konkretnie produkty firma Farmasi oferuje swoim konsumentom, nabywcom?

Emre Tuna: Farmasi ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów. Rozpoczynając od naszej flagowej serii dermokosmetyków Dr Tuna do pielęgnacji twarzy i ciała po uzupełniającą ją linię Dr Wipes, w której paletę wchodzą domowe środki czystości o naturalnym składzie. Co ważne, jak wszystkie produkty objęte marką Dr Tuna, nie zawierają one substancji szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego. Ponad to, oferujemy kosmetyki do makijażu serii Farmasi MakeUp o bogatej pigmentacji, perfumy i wody toaletowe, produkty i kosmetyki toaletowe, środki do pielęgnacji dla dzieci, linię męskich kosmetyków pielęgnacyjnych oraz różnego rodzaju akcesoria kosmetyczne. W naszej ofercie znajdują się również, jeszcze w tej chwili niedostępne na rynku polskim, suplementy diety serii NuriPlus, które planujemy wprowadzić do dystrybucji na terenie Polski na początku przyszłego roku.

Network Magazyn: Czym charakteryzują się te wyroby? Co odróżnia produkty znajdujące się w ofercie Farmasi od tych podobnych, dostępnych na rynku?

Emre Tuna: Najistotniejszym wyznacznikiem naszych produktów jest ich jakość oraz unikalny, naturalny skład. Wiemy, jak w dzisiejszych czasach, w świecie, w którym codziennie zmagamy się z wyzwaniami stawianymi naszym organizmom przez wysoki poziom zanieczyszczenia środowiska, istotna jest wysoka jakość składników naturalnych wykorzystywanych do produkcji kosmetyków, jak ze względu na sytuację ekonomiczną potencjalnych odbiorców naszych produktów, istotna jest możliwość oferowania tego asortymentu w przystępnych cenach. Farmasi szczyci się tym, że zdołała w doskonałym stopniu zrównoważyć obie te wartości – wysokiej jakości, naturalne produkty, w przystępnych cenach…

Produkowane przez nas dermokosmetyki nie zawierają parabenów, triclosanu, fosforanów, ftalanów, aluminium, są testowane dermatologicznie i oftalmologicznie, nie zawierają GMO, nie są testowane na zwierzętach, a do ich produkcji nie wykorzystujemy składników roślinnych, pochodzących z chronionych lub zagrożonych wyginięciem gatunków. Produkty opracowywane są w naszych zaawansowanych technologicznie laboratoriach, w największej w Europie, zintegrowanej fabryce mieszczącej się pod Istanbulem. Cały proces produkcyjny zgodny jest z GMP, a na dowód prawidłowości procesów produkcyjnych oraz wysokiej jakości naszych wyrobów, posiadamy liczne certyfikaty.

Network Magazyn: Co zdecydowało o tym, że postanowiliście wystartować na rynku polskim, a nawet uruchomić tutaj spółkę i biuro?

Emre Tuna: Polska jest wspaniałym krajem, w którym spodziewaliśmy się spotkać szeroką rzeszę odbiorców, których bez wątpienia możemy określić jako świadomych konsumentów. To charakterystyczna cecha Polaków. Według nas to właśnie świadomi nabywcy, dla których istotna jest wysoka jakość, są w stanie docenić prawdziwą wartość naszych produktów. Polska jest krajem ludzi przedsiębiorczych i zaradnych. Byliśmy pewni, że potencjalni partnerzy biznesowi docenią ofertę naszego planu marketingowego i zechcą budować swoje struktury, rozwijając swoje biznesy razem z nami. Nie pomyliliśmy się. W Polsce i w Polakach widzimy ogromny potencjał rozwoju. Widzimy głód sukcesu u niezwykle ambitnych ludzi.

Network Magazyn: Jakie macie plany co do polskiego rynku? Co chcecie osiągnąć na terenie Polski jako firma reprezentująca branżę MLM?

Emre Tuna: Plany są wspaniałe i jak przystało na Farmasi – bardzo śmiałe. Tutaj zaczynamy od początku, mamy świadomość niewielkiej jeszcze rozpoznawalności marki Farmasi w Polsce, ale niezwykle pozytywny odbiór naszej oferty zarówno wśród nabywców naszych produktów kosmetycznych jak i partnerów biznesowych, pozwala nam bardzo optymistycznie patrzeć w przyszłość. W tej chwili intensyfikujemy prace modernizacyjne naszej linii pick and pack w magazynie w Bratysławie, ale jednocześnie rozważamy plany powiększenia biura w Warszawie oraz uruchomienie w Polsce magazynu, który umożliwi nam szybszą realizację dostaw. Chcielibyśmy, aby produkty Farmasi miały szansę dotrzeć do możliwie jak największej liczby odbiorców.

Network Magazyn: Co trzeba zrobić, jakie warunki należy spełnić, aby móc budować biznes w oparciu o współpracę z Farmasi?

Emre Tuna: Nie stawiamy żadnych warunków. Nie ma potrzeby dokonywania żadnych inwestycji, czy posiadania kapitału początkowego. Każdy może rozpocząć swoją drogę do sukcesu z Farmasi. Jest tylko jedna zasada. Trzeba poznać produkt. A potem wypróbowany i sprawdzony zarekomendować dalej. My jesteśmy pewni wysokiej jakości i wartości naszych produktów. Te produkty sprzedają się same, wystarczy je przetestować, aby chcieć ich używać i polecać, a rekomendując poinformować jedynie o ich autentycznej wysokiej jakości i wartości. Wystarczy uczciwość w stosunku do siebie, firmy i partnerów biznesowych, ambicja i pracowitość, a sukcesy będą nieuniknione. My jesteśmy bardzo elastyczni. To człowiek decyduje o tym, co będzie robił, kiedy i gdzie będzie działał. Mając do dyspozycji narzędzia i możliwości, którymi dysponuje, wszystko będzie zależało wyłącznie od niego.

Network Magazyn: Jak wygląda Wasz system motywacyjny? Co ludzie mogą zyskać na bazie współpracy z firmą Farmasi?

Emre Tuna: Pierwszą korzyść nasz partner otrzyma już po dokonaniu pierwszego kroku, jakim jest rejestracja umożliwiająca natychmiastowe skorzystanie ze zniżki podczas złożenia pierwszego zamówienia. Jest to zysk natychmiastowy (immediate profit). Zniżka dostępna jest dla wszystkich zarejestrowanych nabywców. W drugim kroku, zyskiem jest możliwość doświadczenia jakości naszych produktów. To informacje, z którymi człowiek będzie chciał się podzielić z innymi. Krok kolejny to możliwość wypracowania bonusów – rekrutacyjnego, wzrostu (za kolejno osiągane poziomy procentowe i tytuły) oraz bonusu generacyjnego za rozwój struktury. Następne to pakiet technologiczny, program samochodowy i wyjazdy motywacyjne. Kolejne cele każdy wyznacza już sobie sam, a my wspieramy każdego w dążeniu do ich osiągnięcia.

Konkretny? Jednym z najbardziej spektakularnych przykładów sukcesu osiągniętego wspólnie z Farmasi jest historia jednego z naszych pierwszych liderów. To historia pracownika fabryki odzieżowej, który pracował po 16 godzin dziennie, bez przerw weekendowych, aby móc zarobić na utrzymanie swojej rodziny. Pewnego dnia, przypadkowo usłyszał o możliwości rozpoczęcia współpracy z naszym przedsiębiorstwem. Nie mając nic, żadnego kapitału początkowego aby zacząć swój biznes, uwierzył w siebie, uwierzył w potencjał produktów Farmasi, które pokochał i zaryzykował całe swoje życie, stawiając wszystko na jedną kartę. Po trzech miesiącach działania rzucił pracę w fabryce i od tej pory konsekwentnie buduje swój biznes MLM. Dziś zarabia ponad 40 tysięcy euro miesięcznie, jest właścicielem najnowszego modelu Mercedesa klasy S, trzech domów i fundatorem stypendiów dla 20 studentów tureckich i zagranicznych uniwersytetów.

Network Magazyn: Co jeszcze czeka nas w branży? W jakim kierunku będzie się pana zdaniem rozwijał sektor na świecie?

Emre Tuna: Ten system ma przed sobą świetlaną przyszłość, która będzie trwała jeszcze wiele lat. Sądzę, że okres największego rozkwitu tej branży jest jeszcze przed nami, głównie za sprawą postępujących zmian gospodarczych, ewolucji globalnego rynku pracy oraz dalszego rozwoju rynków nowych technologii, mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego. Dzięki nowym technologiom branża sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego wchodzi właśnie w kolejną fazę rozwoju. Nie przeniesie się do świata wirtualnego, cyfrowego, ale łącząc się z nim i wykorzystując narzędzia, które świat cyfrowy nam ofertuje, stworzy nową formę biznesu. Kolejną, niezwykle istotną kwestią jest fakt, że formą zatrudnienia, w kierunku której zmierza rynek pracy, jest samozatrudnienie. Nawet w czasach chwilowego kryzysu gospodarczego, nasz model biznesowy jest jedną z nielicznych możliwości zarabiania pieniędzy, do której ma dostęp każdy przeciętny człowiek. Nie mniej jednak najistotniejszym jest fakt, iż ostatnie 20 lat to okres dynamicznego rozwoju tej branży w ponad 50 krajach świata, a popularność network marketingu jest największa w krajach najbardziej rozwiniętych, takich jak USA, Japonia czy Niemcy oraz w krajach rozwijających się jak Indie czy Chiny.

Rodzina Farmasi: dr Cevdet Tuna, Hakan Tuna (prezes zarządu) i Sinan Tuna Rodzina Farmasi: dr Cevdet Tuna, Hakan Tuna (prezes zarządu) i Sinan Tuna 

Niezwykle istotny dla właścicieli firmy, spadkobierców założyciela Farmasi, dr Cevdeta Tuny, jest kodeks wartości, określany mianem Złotych Zasad dr Cevdeta Tuny, który gwarantuje, iż wszystkie produkty sygnowane marką Farmasi – dr C. Tuny, charakteryzują się takimi cechami:

  • Nie zawierają parabenów! Nie zawierają triclosanu! Nie zawierają metali ciężkich! Nie zawierają fosforanów, formaldehydów oraz ftalanów!
  • Testowane są dermatologicznie i oftalmologicznie!
  • Opracowywane są w specjalistycznych laboratoriach Farmasi.
  • Są wolne od GMO.
  • Nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego!
  • Nie są testowane na zwierzętach!
  • Nie zawierają składników roślinnych gatunków chronionych, ani zagrożonych wyginięciem!
  • Wytwarzane są w oparciu o procesy produkcyjne z normami GMP (Good Manufacturing Practice).

Kosmetyki Farmasi produkowane są w największej w Europie, zintegrowanej fabryce, mieszczącej się w Omerli na obrzeżach Istanbulu, na powierzchni 360 000 m² specjalnej, zamkniętej strefy ekologicznej. W skład zintegrowanego kompleksu wchodzi 6 fabryk oraz ogromne nowoczesne centrum magazynowo-dystrybucyjne.

Fabryka w OmerliFabryka w Omerli

Mogą Cię również zainteresować