Na drugim miejscu pod kątem liczebności plasuję się grupa zawodowa, która w powszechnym przekonaniu ma z mediami społecznościowymi najwięcej wspólnego – reklama/marketing/public relations. Reprezentanci tej branży stanowią 15% spośród wszystkich profilów zawodowych na GoldenLine. Natomiast trzecią najsilniejszą grupą są pracownicy administracji biurowej (13%). Z kolei tuż za podium uplasowali się handlowcy – w tej branży zatrudniony jest co dziesiąty użytkownik GoldenLine.

Najliczniejszą grupę użytkowników w branży finanse i ekonomia stanowią osoby w wieku 25 do 30 roku życia (33% spośród osób zatrudnionych w tej branży). 21% użytkowników biznesowej społeczności internetowej Goldenline.pl pracujących w finansach i ekonomii piastuje stanowiska menedżerskie. Druga najliczniejsza branża marketing/reklama/public relations jest zdominowana na tym samym poziomie przez młodych menedżerów, albowiem użytkownicy w wieku od 25 do 30 roku stanowią 38% specjalistów zatrudnionych w marketingu, reklamie i public relations, natomiast 36% spośród pracujących w tej branży piastuję stanowiska menedżerskie.

Jeszcze ciekawiej prezentują się wyniki w poszczególnych regionach, albowiem finansiści i ekonomiści zajmują pierwsze miejsca po kątem liczebności tylko w Małopolsce, Łódzkiem oraz na Dolnym Śląsku. W pozostałych województwach specjaliści ds. finansów i ekonomii znajdują się w pierwszej trójce. Marketingowcy, specjaliści ds. reklamy oraz PR dominują jednak tylko na Mazowszu. Z kolei w siedmiu województwach (lubelskie, lubuskie, opolskie, podkarpackie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie i zachodniopomorskie) prym wiedzie administracja biurowa. Zajmujący czwarte miejsce w ogólnopolskim zestawieniu handlowcy to najliczniejsza grupa spośród użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine w województwie kujawsko-pomorskim, podlaskim, śląskim oraz wielkopolskim.

– Naturalne jest to, że właśnie marketingowcy, specjaliści ds. reklamy i przedstawiciele branży PR są najliczniejszą grupą w mediach społecznościowych. Przeprowadzone przez nasz dział analiz zestawienie pokazuje, iż jednak coraz więcej pracowników z takich branż jak właśnie finanse, ekonomia, administracja biurowa czy sprzedaż dostrzega możliwości jakie dają portale społecznościowe – mówi Monika Samojlik, marketing manager biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine. – Z naszych obserwacji wynika, iż większość z nich używa GoldenLine, aby szukać pracy w sposób pasywny, bez ryzyka narażania się obecnemu pracodawcy, który związane jest z procesem aplikowania do innych firm.

Z przeprowadzonego przez Haward Business School oraz PGB Human Resources badania wynika, iż 81% użytkowników z branży finansowej rejestruje się na GoldenLine w celu otrzymania oferty pracy. Natomiast 64% z nich wykorzystuje serwis w celu poszerzenia kontaktów biznesowych. 58% natomiast tłumaczy swoją obecność w biznesowych portalach społecznościowych chęcią posiadania dostępu do ważnych informacji biznesowych. Zaledwie 6,8% finansistów obecnych jest w social media w celu promocji marki swojej firmy.