Firma Herbalife wchodzi w sektor kawowy

przez Katarzyna Wagner

Network marketingowy koncern Herbalife celuje w przemysł kawowy, który na świecie wart jest wiele miliardów dolarów rocznie, a wyprzedza go tylko biznes oparty na ropie. Firma wprowadziła na rynek kawę mrożoną o wysokiej zawartości białka.

Kawa z rana jak śmietana. Ludzie ją uwielbiają z wielu powodów. Niektórzy twierdzą, że kawa ma dobroczynny wpływ na zdrowie, gdyż posiada liczne właściwości lecznicze. Dlatego ziarna kawy są surowcem wysoko cenionym przez przemysł farmaceutyczny i kosmetyczny m.in. dlatego, że zawierają substancje opóźniające procesy starzenia się organizmu.

Kawa to nie tylko aromatyczny napój, który co rano pobudza nas do działania. To także drugi pod względem wartości obrotu rynek na świece, który ustępuje tylko ropie naftowej. W uprawę, przetwarzanie i handel kawą zaangażowane są miliony ludzi na całym świecie. Niektóre państwa opierają na eksporcie kawy całą swoją gospodarkę i pozycję polityczną, a notowania tego towaru z zapartym tchem śledzi codziennie wielu inwestorów.

Dziesiątki milionów małych producentów kawy w krajach rozwijających się utrzymuje się z uprawy kawy. Dziennie na świecie wypija się blisko 2 miliardy kubków kawy. Ponad 90% światowej produkcji kawy powstaje w krajach rozwijających się, podczas gdy kawę w większości konsumuje się w krajach bogatych. W samej Brazylii skąd pochodzi co trzecie ziarnko kawy na świecie, w produkcji i przy obsłudze kawowych plantacji zatrudnionych jest ponad 5 milionów osób.

Według analiz Banku BGŻ BNP Paribas w sezonie 2017/2018 światowa produkcja kawy wyniosła 159,8 mln 60 kg worków (USDA). Oznacza to, że globalne zbiory kawy odnotowano na poziomie ok. 9,6 mln t, czyli mniej więcej tyle, ile wyniosły tegoroczne zbiory pszenicy w Polsce. Jak prognozują analitycy Banku BGŻ BNP Paribas najbliższa przyszłość dla smakoszy kawy zapowiada się bardzo obiecująco. W sezonie 2018-2019 zbiory kawy na świecie mają być o ok. 7% większe niż przed rokiem, podczas gdy jej spożycie ma zwiększyć się o ok. 3%

W samych tylko Stanach Zjednoczonych ponad 60% konsumentów pije kawę codziennie – takie są wyniki najnowszego, globalnego badania przeprowadzonego na ponad 8000 osób. Inne dane zaczerpnięte z tego badania mówią, że wszelkie wzrosty sprzedaży kawy mrożonej napędzają zwłaszcza ludzie młodzi. Ponad 50% z badanych w wieku 20-30 lat stwierdziło, że pili mrożoną kawę w ciągu ostatnich trzech miesięcy, natomiast w lustrzanym badaniu z roku zeszłego powiedziało tak 46% osób.

– Wszyscy uwielbiają orzeźwiający smak mrożonej kawy, ale jak wiemy, nie lubią kalorii i cukru, a właśnie takich produktów ma w swojej ofercie wiele kawiarni. Jesteśmy zatem podekscytowani faktem, że w branży kawowej powstaje nowy sposób korzystania z kawy mrożonej – powiedział Ibi Montesino, senior wiceprezes i dyrektor zarządzający w Herbalife Nutrition na Amerykę Północną. – Nasza nowa mieszanka mrożonych napojów kawowych zapewnia konsumentom pełen energii sposób na rozpoczęcie dnia lub na popołudniową regenerację i zryw organizmu czy wieczorny poczęstunek – dodał.

Według badań Mintel Global New Products Database, około jedna na pięć nowo wprowadzanych na rynek kaw w ubiegłym roku była mrożona i gotowa do spożycia (RTD), w porównaniu z 16% w roku 2014. Rynek kawy mrożonej rozwija się na całym świecie, ale najdynamiczniej w USA, rosnąc co najmniej 10% corocznie w latach 2013-2017. Ponad połowa (56%) nowo wprowadzonych marek kaw RTD na rynek amerykański w 2017 roku była napojem zimnym.

Mogą Cię również zainteresować