Herbalife wkracza do Libanu

przez Katarzyna Wagner

Wczoraj, 3 września 2011 roku, koncern Herbalife rozpoczął działalność w Libanie. To drugi, po Izraelu, rynek z regionu Bliskiego Wschodu, na którym firma będzie prowadzić swoje działania, a jego rozwój zapewni polskie kierownictwo.

Liban to siedemdziesiąty siódmy rynek, na którym dostępne będą produkty Herbalife: produkty do kontroli wagi, suplementy diety i produkty pielęgnacyjne. Za rozwój biznesu w Libanie bezpośrednio odpowiedzialna jest Edyta Kurek, wiceprezes na region Wschodniej Europy Centralnej i Bliskiego Wschodu.

Edyta Kurek
Edyta Kurek

– Analizując potencjał Libanu uznaliśmy, iż jest to rynek idealny dla rozwijania biznesu naszej firmy. Dlatego też podjęliśmy decyzję o włączeniu tego kraju w obszar naszych działań – decyzję o wejściu marki Herbalife do Libanu komentuje Edyta Kurek, dla której jest to czternasty rynek, którym zarządza, a zarazem drugi, po Izraelu, kraj z obszaru Bliskiego Wschodu.

Liban zamieszkuje niespełna 4 miliony ludzi, jednak wg danych Światowej Organizacji Zdrowia – 36% dorosłych Libańczyków ma nadwagę*. Jedną z głównych przyczyn rosnącej liczby osób z nadwagą i otyłością, nawet wśród dzieci, jest zmiana stylu odżywiania Libańczyków – przejście z diety śródziemnomorskiej na fast foodową, wzrost spożycia mięsa zwierzęcego, tłuszczów nasyconych i cukrów prostych oraz zmniejszone spożycie owoców i warzyw**.

Herbalife, będąca globalną firmą działającą na zasadzie sprzedaży bezpośredniej, upatruje swój sukces także w modelu biznesowym. – Oprócz warunków demograficznych, także uwarunkowania kulturowe są dla nas bardzo istotne. Sprzedaż bezpośrednia, na której opiera się model biznesowy Herbalife, jest bardzo bliski kulturze krajów Bliskiego Wschodu, gdzie bezpośredni kontakt osoby oferującej dany produkt z kupującym jest mocno zakorzeniony. Kultura handlowa opiera się też na zaufaniu i szczególnej relacji obu stron, która z kolei jest bardzo ważna w pracy naszych niezależnych dystrybutorów – dodaje Edyta Kurek.

– Rozszerzanie obecności Herbalife na całym świecie wpisuje się w naszą politykę przyspieszenia i dynamicznego rozwoju w nowej dekadzie. Jesteśmy przekonani, że zapotrzebowanie libańskiego rynku na produkty do kontroli wagi, wynikające ze zmian cywilizacyjnych oraz kulturowe podłoże do prowadzenia handlu opartego na sprzedaży bezpośredniej, przyczyni się do naszego sukcesu, a wysoka jakość naszych produktów sprawi, że rynek ten będzie stale rósł – podsumowała nowy etap w rozwoju firmy, podczas oficjalnego otwarcia biura w Bejrucie.

* Non-communicable Disease and Behavioral Risk Factor Survey, The American University of Beirut, rapport for WHO, office in Lebanon, October 2009 http://www.moph.gov.lb/Publications/Documents/final%20report%20abla%20sibai%20NCD%2009%20dat.pdf

** Ibid

Mogą Cię również zainteresować