Jak wybrać miejsce na imprezę integracyjną?

przez Michał Hernes

Codzienność współczesnego człowieka to nieustanny bieg. Praca, dom, zajęcia dodatkowe. Śpieszymy się z obowiązkami zawodowymi, planami rocznymi, ścigamy w biznesie – bo konkurencja na rynku jest duża. Staramy się być jak najlepszymi rodzicami i godzić przy tym mnogość obowiązków dodatkowych. W tej ciągłej gonitwie – odskocznia w formie urlopu, wyjazdu służbowego, integracyjnego czy szkolenia, może stać się „błogosławieństwem”.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Firmy sprzedaży bezpośredniej, a w biznesie network marketingu również poszczególne struktury, starają się coraz częściej organizować pracownikom i współpracownikom atrakcyjne wyjazdy, aby zmniejszać chociażby ryzyko ich wypalenia lub odpowiednio zmotywować. Wyjazd integracyjny może mieć niezapomniany charakter, a szkolenia lub konferencje wcale nie muszą być nudne. Żeby jednak tak się stało, musi się na to złożyć kilka czynników. Jednym z nich jest wybranie wyjątkowej lokalizacji.

Na miejsca do organizacji szkoleń, konferencji czy wyjazdów integracyjnych często wybiera się te same i sprawdzone ośrodki, w których już się bywało. – Rozumiem, że sprawdzone miejsca są przewidywalne i wygodne dla firm, ale chciałabym dla odmiany spróbować czegoś innego – mówi  Małgorzata Duda, specjalistka ds. HR w jednej z katowickich koncernów. – Wysyłając ludzi w miejsce, którego nie znają, można sprawić, że poczują się wyjątkowo – dodaje.

W tej sytuacji rodzi się pytanie, na co się zdecydować? – Menedżerowie nie zawsze oczekują Paryża. Grunt, żeby był tam niepowtarzalny klimat – stwierdza Duda. Tymczasem zdarza się, że niedaleko od miejsca naszego zamieszkania, bądź pracy, znajdują się zamki, pałace i dwory, które po odnowieniu wróciły do dawnej świetności. Przykładowo, Grupa Historyczne Hotele Polskie, zrzesza zaledwie dwadzieścia pięć hotelowych ośrodków w Polsce.

Tradycja tradycją, ale należy się zastanowić, czy takie miejsca spełniają odpowiednie kryteria, by zorganizować w nich szkolenia lub konferencje.  Chodzi o nowoczesne zaplecza konferencyjne, restauracje, bary i sale do tańca. Doskonale rozumie to Daniela Stier, przedstawicielka Hotelu Zamek Lubliniec, w którym właśnie otwarto nową inwestycję o nazwie Centrum SPA.

– Nie od wczoraj wiadomo, że człowiek zadowolony i wypoczęty odwdzięcza się wydajnością. Tego typu usługi stają się więc bardzo istotne – podkreśla Stier. – Zabiegi SPA to ostatnio niezwykle modna forma integracji, a jednocześnie świetny dodatek do wyjazdów konferencyjnych czy biznesowych. Pakiet SPA może być także wyróżnieniem dla pojedynczych menedżerów jako nagroda czy narzędzie motywacji –wyjaśnia przedstawicielka Hotelu Zamek Lubliniec.

I ma rację. Nie jest żadną tajemnicą, że człowieka zmęczonego i przepracowanego coraz trudniej zadowolić. Samo SPA nie wystarczy. Dzisiaj do pozycji obowiązkowych w ofercie hotelu powinny należeć rozrywki, takie jak paintball, golf, tenis, polowania czy survival. Oferta musi być elastyczna i ciągle się rozrastać. – Mam stresującą pracę i nie ukrywam, że strzelanie to idealna forma relaksu – zdradza Tomasz Jóźwik, który pracuje w jednej z krakowskich korporacji.

Miernikiem udanego wyjazdu jest także posiłek zjedzony po dobrej zabawie. – Ważne, żeby menu obejmowało wybrane potrawy zarówno kuchni międzynarodowej, jak i polskiej. Ma to zwłaszcza znaczenie przy zapraszaniu gości z zagranicy. Jedzenie powinny uzupełniać dobre gatunki win i alkoholu, bo nierzadko przy lampce czegoś mocniejszego finalizuje się ważne kontrakty – podkreśla Stier.

Co prawda od dawna miarą standardu hotelu czy restauracji jest liczba gwiazdek lub zdobyte certyfikacje branżowe, ale  niezmiennie najwyższym wyróżnieniem pozostaje uznanie klientów. To ich opinie uchodzą za najbardziej wiarygodne. Dlatego  warto zaglądać na takie portale jak tripadvisor i booking.com, gdzie znajdziemy recenzje od samych użytkowników. Niewykluczone, że przyczynią się one do wybrania idealnego miejsca do organizacji szkolenia czy konferencji.

Planując wyjazd służbowy lub szkolenie, zwróć uwagę na:

1. Miejsce – czy jest atrakcyjne? Wyjątkowe?

2. Jedzenie – czy menu jest urozmaicone? Czy pasuje do spotkań biznesowych, ale też integracji?

3. Zaplecze konferencyjne.

4. Dodatkowe atrakcje – czy Twoi współpracownicy nie będą się nudzić?

5. Czy oferta hotelu jest elastyczna?

6. SPA – to ostatnio bardzo modne wymaganie.

Mogą Cię również zainteresować