Jak zainteresować produktem i zwiększyć sprzedaż?

przez Edyta Kobiela-Chodzyńska

Wśród najpopularniejszych form promocji e-sklepu nadal dominuje marketing w wyszukiwarkach, porównywarkach oraz e-mail marketing. W ostatnim czasie widoczny jest jednak wzrost zainteresowania social media i działaniami crossowymi z dużymi platformami sprzedażowymi. Czy to dobry krok?

Wyniki

Wraz z ciągłym rozwojem nowych technologii powstają również kolejne rozwiązania wspierające e-commerce. Jak podają najnowsze badania Forrester Research do roku 2016 liczba e-konsumentów wzrośnie o 15%, a ich wydatki o 45%. Według danych Euromonitora w zeszłym roku Polacy wydali w sieci ok. 17 mld zł (2011), w tym dotychczas 7,5 mld zł w sklepach internetowych.

Na największej konferencji e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej zaprezentowane zostało nowe rozwiązanie, które może jeszcze zwiększyć sprzedaż w roku 2013 roku. Czy projekt Monsterio.pl okaże się złotym środkiem zarówno dla sprzedawców jak i klientów?

Nowe trendy

Obecnie ponad 70% konsumentów ufa opiniom swoich znajomych co do zakupu produktu lub usług. W ostatnim czasie można zauważyć nowy trend tzw. fan employee commerce. Jest to budowanie wizerunku marki oraz zasięgu za pomocą jej fanów. Wykorzystywana jest tutaj integracja społeczności, wewnątrz której rozprzestrzeniają się informacje na temat produktów. Budujemy  w ten sposób przywiązanie do marki, rekomendujemy konkretne produkty znajomym, co przekłada się na sprzedaż.

Potencjał social commerce dostrzegł również gigant z Mountain View, który planuje wprowadzenie Google Shopping. Efekty tego działania będziemy mogli z pewnością śledzić w najbliższym czasie. Warto zwrócić uwagę, że coraz więcej e-sklepów wprowadza integrację z Facebookiem. Obecnie social media są narzędziem wspierającym dostępne kanały sprzedaży. W czym tkwi siła tego narzędzia? Otóż zamiast prowadzić badania dotyczące preferencji zakupowych potencjalnych klientów, można wykorzystać social media, które budując wirtualną społeczność skupioną wokół e-sklepu i jego produktów, dzięki czemu możemy mieć bezpośredni kontakt z naszymi obecnymi i przyszłymi klientami.

Działania crossowe

Kolejnym widocznym trendem są działania crossowe z dużymi platformami sprzedażowymi, które oferują konsumentom cashback w postaci gotówki lub wybranego produktu. Konkurencją dla tego rozwiązania jest nowe narzędzie na rynku europejskim – platforma, na której to kupujący zamieszcza ogłoszenie, a sprzedawcy mają dostęp do konkretnych
i zdecydowanych klientów.

Dzięki szeroko rozbudowanym kategoriom użytkownik może w pełni spersonalizować produkt, który zamierza kupić. Sprzedawca otrzymuje powiadomienie o nowym ogłoszeniu, które pasuje do jego kategorii sprzedażowej. Szczegółowy opis produktu/usługi pozwala mu maksymalnie dostosować ofertę do potrzeb klienta. Co więcej sprzedawcy widzą nadesłane oferty z innych sklepów, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej proponować oraz negocjować warunki transakcji. Rozwiązanie, które oferuje Monsterio.pl jest rewolucyjnym pomysłem, który zmienia podejście do sprzedaży i zakupów o 180 stopni. Warto zaznaczyć, że sprzedawca ma stały abonament, nie ponosi żadnych dodatkowych opłat oraz ma dostęp do narzędzia badającego popyt wśród klientów. Czy takie rozwiązanie ma szansę zwiększyć sprzedaż w e-sklepach? Z pewnością tak, taki model działania jest niezwykle oszczędny pod względem czasu i pieniędzy, prosty oraz efektywny.

Projekt młodych przedsiębiorców z Wrocławia został dostrzeżony i nominowany do grona 10 projektów z całego świata, które prezentowały się podczas konkursu „Start with e-nnovation”, największej konferencji dotyczącej e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polska liderem e-commerce?

Jak podaje raport Centre for Retail Research Polska na tle Europy pod względem e-commerce znacząco się wyróżnia. W latach 2010-2011 zanotowaliśmy największy wzrost rynku e-commerce w Europie, który wyniósł 33,5%. Co decyduje o tym, że klienci coraz częściej wybierają zakupy w sieci? Przede wszystkim oszczędność czasu, atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych, dodatkowe gratisy, promocje i rabaty oraz dostępność towarów trudnych do zakupienia w sieciach tradycyjnych.

Czy rok 2012 będzie przełomowym dla polskiego e-commerce? Czy sprzedaż w sieci okaże się sposobem na kryzys? Obserwując  rynek sprzedaży i wdrażanie nowych rozwiązań możemy być pewni, że polski e-commerce przechodzi pozytywne zmiany.

Mogą Cię również zainteresować