Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług e-mail marketingowych, zbadali o której godzinie i w jakie dni tygodnia najlepiej wysyłać newslettery, aby uzyskiwać najwyższe wskaźniki skuteczności z prowadzonych kampanii e-mail marketingowych. Przeanalizowane w tym celu zostało ponad 16 milionów wiadomości wysłanych przez polskich użytkowników GetResponse.

Wyniki badania wskazują, że najlepsze wyniki wiadomości osiągają w ciągu godziny po ich wysłaniu. W tym okresie otwieranych jest aż 22,6% wiadomości. W kolejnych godzinach liczba otwieranych wiadomości systematycznie spada i w dwie godziny po wysłaniu oscyluje w granicach 6,2%, a w trzy godziny – 4,9%.

Wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych osiągają najwyższe wskaźniki otwarć. W szczególności okres pomiędzy godziną 21.00 i 22.00. Wiadomości wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 36,2%. Na wyróżnienie zasługuje również pora dnia w godzinach 19.00 i 20.00 – emaile wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 26,5%. Z kolei odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości w godzinach 11.00-12.00 oraz 16.00-17.00.

W przypadku dni tygodnia, najlepiej wysyłać newslettery w niedzielę. Wiadomości wysłane w tym dniu uzyskały najwyższy wskaźnik otwarć na poziomie 28,5%. Kolejnym dniem, z nieco gorszym wynikiem, jest piątek ze wskaźnikiem otwarć na poziomie 24%. Jest to jednocześnie dzień, w którym odbiorcy najczęściej rezygnują z subskrypcji. Natomiast dniem, w który odbiorcy najchętniej otwierają newslettery jest czwartek.

– Wielu marketerów często zastanawia się, kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze wyniki. Nasze badanie ma być dla nich małą podpowiedzią i wskazówką, którą mogą brać pod uwagę przy planowaniu kampanii e-mail marketingowej. Analizując wyniki naszego badania warto zwrócić w szczególności uwagę na to, że zazwyczaj najwięcej e-maili do przeczytania odbiorcy mają rano. Dlatego newslettery wysłane popołudniu mają większe szanse na to, że zostaną zauważone, otwarte i klikniętekomentuje wyniki badania Piotr Krupa, koordynator ds. PR w GetResponse.