źródło: Adwatch.plźródło: Adwatch.pl

Analiza wskazuje elementy sprzyjające powstawaniu sytuacji kryzysowych, czynniki wpływające na jego dynamikę i przebieg oraz dostarcza informacji jak postępować, aby sytuacja kryzysowa nie szkodziła wizerunkowi i marce.

Szybkie rozprzestrzenianie się informacji w sieci umożliwia przeprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej w internecie. Jednak, gdy internauci dzielą się między sobą negatywnymi informacjami lub opiniami, zwiększa się ryzyko wystąpienia sytuacji kryzysowych.

– Analiza wykazała, że w przypadku braku odpowiedniej reakcji, negatywne skutki dla wizerunku marki są często większe niż nakłady przeznaczone na prawidłowo prowadzoną komunikację – mówi Marcin Krzosek z agencji IRCenter, autor raportu. – Skutki kryzysu – choć zazwyczaj negatywne – zawierają elementy, które można spróbować wykorzystać na korzyść marki. Ważna jest umiejętność oceny sytuacji i skali kryzysu, bowiem jedna negatywna opinia nie musi powodować sytuacji kryzysowej – dodaje Weronika Niżnik z agencji IRCenter, autorka raportu. – Okazuje się także, że monitoring opinii osób kreujących potencjalne zagrożenie dla reputacji marki umożliwia skuteczną modyfikację oferowanego produktu i stopniowe zwiększanie wartości marki – zauważa Tomasz Sawicki, strategy manager w SoInteractive, autor raportu.

Zapoznanie się z tym materiałem, jego analiza oraz wykorzystanie w praktyce, może być w dzisiejszej dobie przydatne każdej firmie sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Mało tego, porządnej edukacji nigdy za wiele również dla współpracowników takich koncernów (niezależnych dystrybutorów). Wszak z każdym dniem coraz więcej menedżerów budujących swoje biznesy w MLM decyduje się na podparcie swoich działań właśnie przez wykorzystanie wspaniałych narzędzi internetowych, w tym social media. Pełny raport można pobrać w tym miejscu: http://www.adwatch.pl/raport/kryzysy-w-social-media/