MARIZA. Nowa, polska firma marketingu sieciowego

przez Katarzyna Wagner
3076 odsłony

Mariza Dystrybucja jest polską firmą handlową, działającą w sektorze MLM. Od początku swojej działalności zajmuje się dystrybucją dwóch marek: Mariza i Mariza Selective, produkowanych w Wytwórni Kosmetyków Mariza.


Korzenie tego przedsięwzięcia to biznes tradycyjny. Wytwórnia Kosmetyków Mariza jest polską, rodzinną firmą, założoną w 1988 roku przez małżeństwo Agnieszki i Tadeusza Orskich. Ich pierwszymi produktami była szeroka gama kremów do twarzy. Z każdym rokiem wytwórnia poszerzała swoją ofertę o nowe produkty do pielęgnacji twarzy i ciała, a później również o produkty do makijażu. Połączenie wiedzy chemicznej i doświadczenia handlowego właścicieli pozwoliło na zbudowanie stabilnej firmy produkującej oraz prowadzącej sprzedaż kosmetyków głównie na rynku tradycyjnym. W ostatnich latach nastąpił spadek ilości punktów sprzedaży tradycyjnej na rzecz wielkich sieci drogeryjnych i handlowych oraz grup dystrybucyjnych. Jednocześnie badania rynku kosmetyków w Polsce wskazywały, że aż 15% kobiet nabywa kosmetyki u konsultantek firm kosmetycznych.

Szymon Jasielski
Szymon Jasielski

– To skłoniło nas do podjęcia decyzji o stworzeniu nowego kanału dystrybucji, opartego na sprzedaży bezpośredniej – mówi Szymon Jasielski, Dyrektor Generalny Wytwórni Kosmetyków Mariza. – Wtedy zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania indywidualnych klientów naszymi produktami. Wiele osób zwracało się bezpośrednio do firmy z zapytaniem o możliwość ich zakupu. Teraz miał to ułatwić katalog Mariza, przedstawiający pełną ofertę firmy. Pierwszy katalog został wydany w styczniu 2010 roku, a do Klubu Mariza zaczęli dołączać kolejni Konsultanci. Jednak coraz więcej osób zainteresowanych było nie tylko zakupem produktów na własny użytek czy sprzedażą bezpośrednią, ale nawiązaniem z nami szerszej współpracy na zasadach marketingu sieciowego.

Network Marketing

Firma zaczęła więc opracowywanie atrakcyjnego planu marketingowego, który wprowadzony został w październiku 2011 roku oraz poszerzyła swoją dotychczasową ofertę o nową linię kosmetyków, dostępną wyłącznie w MLM. Od początku listopada br. wystartowała również profesjonalna strona internetowa firmy – „Strefa Konsultanta” – umożliwiająca nie tylko rejestrację i składanie zamówień online, ale przede wszystkim wgląd w bieżące raporty z rozwoju struktur sprzedaży i osiąganych obrotów. – Rosnące zainteresowanie dystrybutorów naszą firmą i współpracą z nami w ramach systemu marketingu sieciowego przekonuje nas, że jest to dobry kierunek rozwoju – komentuje Szymon Jasielski.


Produkty

W stale poszerzającej się ofercie Marizy znajduje się ponad 150 pozycji asortymentowych. Kosmetyki do pielęgnacji twarzy to kompleksowe serie produktów odpowiadające na różne potrzeby skóry w każdym wieku. Wśród wyrobów do pielęgnacji ciała znajdziemy kuszącą zapachami linię Spa, w której skład wchodzą żele pod prysznic, sole, płyny i olejki do kąpieli oraz balsamy oraz masła do ciała; linię antycellulitową, preparaty do pielęgnacji rąk i stóp, a także cieszący się wielką popularnością olejek przyspieszający opalanie; szeroka gama kosmetyków kolorowych m.in. podkłady, pudry oraz róże, cienie do powiek, tusze do rzęs, pomadki i błyszczyki do ust oraz odżywki i lakiery do paznokci.


W tym roku pojawiła się na rynku nowa, ekskluzywna linia kosmetyków sygnowana logo Mariza Selective, w której nawet najbardziej wymagający klienci mogą zakupić produkty do profesjonalnego makijażu. Od niedawna również pod marką Mariza Selective dostępna jest kolekcja dwunastu zapachów dla kobiet.


Produkty Mariza tworzone są w oparciu o najnowszą wiedzę kosmetologiczną i wieloletnie doświadczenie, we własnym laboratorium badawczo-rozwojowym. Wytwarzane są z wysokiej klasy surowców kosmetycznych pochodzących z renomowanych firm. Szereg testów i badań oraz ścisła kontrola procesów produkcji zapewnia ich bezpieczeństwo i wysoką jakość. Wszystkie kosmetyki Mariza są przebadane dermatologicznie i mikrobiologicznie. Nie są testowane na zwierzętach.
Od początku swojej działalności firma opiera swoje produkty przede wszystkim na składnikach naturalnych, głównie roślinnych – zgodnie z jej niezmieniającym się mottem: „Mariza – świat piękna i natury”. Wysoka jakość produktów Marizy oraz bardzo atrakcyjna cena sprawiają, że coraz więcej kobiet chętnie wybiera właśnie tą markę.

Plan marketingowy

Od października 2011 roku Mariza Dystrybucja wprowadziła plan marketingowy, który daje podstawy do budowy solidnego i stabilnego biznesu. Idea planu opiera się na jasnych i partnerskich zasadach współpracy, dających możliwości rozwoju oraz wymierne korzyści finansowe. Oprócz stałego rabatu przyznawanego każdemu Konsultantowi za zamówienie już od 1zł, każda zarejestrowana osoba może otrzymać
dodatkowe bonifikaty. Wielkim plusem jest fakt, iż beneficjentami bonifikat mogą być zarówno osoby budujące własne grupy, jak również osoby, które samodzielnie składają zamówienia o określonej wartości. – Dla osób chcących zwiększać swoje zyski poprzez rozwijanie własnej struktury sprzedaży, proponuje się kolejny program rozliczeń oparty na odłączaniu Grup Liderskich w kolejnych generacjach. Ogromnym atutem jest brak ograniczeń dotyczących osiąganych dochodów. Program marketingowy obejmuje również dodatkowe nagrody finansowe, a także możliwość uczestnictwa w konkursach promocyjnych oraz wyjazdach motywujących. Ponadto Konsultanci budujący swoją strukturę sprzedaży mogą liczyć na pomoc szkoleniową ze strony firmy – wyjaśnia Szymon Jasielski.


Plan uwzględnia stosunkowo niskie progi rabatowe, co sprawia, że otrzymanie dodatkowych bonifikat staje się realne dla wielu przysłowiowych Kowalskich. Zdobywaniu zamówień pomagają atrakcyjne ceny produktów przy zachowaniu ich wysokiej jakości. Jest to możliwe, gdyż firma jest bezpośrednim producentem i dystrybutorem swoich produktów. W dzisiejszych czasach przystępna cena produktu jest mocnym atutem. Klienci bardzo sobie cenią również wielką różnorodność oferty firmy. Każdy Konsultant ma prawo wyboru formy współpracy. Może więc nabywać w atrakcyjnych cenach produkty tylko na własne potrzeby, może polecać je innym… Wybór należy tylko do Konsultanta.

Korzyści

Co proponuje Mariza swoim Klubowiczom? Rejestrację bez opłaty wstępnej i bez obowiązku wykupienia tzw. pakietu startowego, stały rabat podstawowy, możliwość otrzymania dodatkowych bonifikat, możliwość budowania własnej struktury sprzedaży w oparciu o atrakcyjny plan marketingowy uwzględniający zarówno stałe zarobki jak i nagrody jednorazowe, bezpłatną dostawę kurierską przy zamówieniu powyżej 200 zł z powiadomieniem SMS oraz brak limitu zamówień i obowiązkowego comiesięcznego ich składania. Każdy Konsultant ma zapewniony stały dostęp online do wszystkich informacji biznesowych poprzez stronę internetową firmy. Bardzo ważne, korzystne aspekty współpracy to również: możliwość korzystania ze szkoleń kosmetycznych i marketingowych oraz uczestnictwa w konkursach promocyjnych i motywacyjnych z atrakcyjnymi nagrodami.


W związku z dynamicznym rozwojem poszukujemy osób chętnych do współpracy – Konsultantów oraz Liderów Grup. Kontakt: P.H. Mariza Dystrybucja, 30-199 Rząska, ul. Kamienna 15; tel.: (12) 636 67 29, tel. kom.: 519 342 422, e-mail: [email protected], www.mariza.com.pl.

Mogą Cię również zainteresować