źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

Dlaczego? Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie czym dokładnie jest marketing zintegrowany… Pod tym pojęciem kryje się przekaz reklamowy wykorzystany w wielu kanałach komunikacji. A temu wszystkiemu przyświeca jeden cel – dotarcie do odbiorcy i zainteresowanie go z naszą ofertą. Tym – mówiąc najprościej – jest właśnie marketing zintegrowany.

Synergia działań w różnych kanałach komunikacji dziś dotyczy głównie działań online. Chodzi tu o holistyczne podejście oraz spójność prowadzonych działań. W marketingu zintegrowanym najważniejsze jest dostarczenie najlepszego przekazu klientowi, na każdym etapie wzajemnego kontaktu. Do tego dochodzą różne kanały, a to wszystko składa się na jedną strategię marketingową. Kończący się rok już pokazał, że przemyślana, zintegrowana promocja może przynieść rewelacyjne efekty.

Co niesie za sobą zintegrowana komunikacja?

Nie od dziś wiadomo, że klient, aby dobrze poznać markę i jej zaufać, musi „spotkać się” z nią kilka razy, najlepiej w różnych miejscach. W dobie wszechobecnego internetu konsumenci są obecni na wielu kanałach, dlatego istotne jest poznanie tego, gdzie warto mu o sobie przypomnieć. Co więcej, sprzyja to redukcji dystansu na linii marka-klient, co otwiera drzwi do pozyskania klienta lojalnego i zaangażowanego. W dzisiejszej dobie to marka powinna podążać, oczywiście w nienachalny sposób za konsumentem, a nie odwrotnie.

Kolejną, niezwykle istotną zaletą tego rodzaju działań jest zasięg. Taką moc ma właśnie komunikacja na wielu płaszczyznach. Dobrze przemyślana, zintegrowana kampania pozwala osiągnąć rezultaty wyższe niż te zamierzone. Precyzyjne działania na szeroką skalę umożliwiają dotarcie do większej ilości odbiorców, niż te które dotyczą wyłącznie jednego kanału. W konsekwencji otrzymujemy nie tylko dobrze wyglądające statystyki jakie wykonał dział o nazwie marketing ale także z działu sprzedaży.

Przemyślane wykorzystanie

Jak widać, połączenie kilku kanałów komunikacji potrafi wiele. Jednak to nie wszystko – najważniejsze jest przemyślane wykorzystanie tej możliwości. O tym czy na tym polu osiągniemy sukces w ogromnej mierze decyduje zespół, który takie działania planuje, a następnie odpowiada za ich wdrożenie. Ważne aby jasno postawione cele przyświecały procesowi tworzenia całej kampanii a następnie aby była ona kontrolowana i dostosowywana do zmian zachodzących na rynku. Dziś posiadając tak wiele możliwości analitycznych i optymalizacyjnych dobry, doświadczony zespół marketingowy łącząc ze sobą odpowiednie kanały jest w stanie stworzyć nie tylko zasięgowe i skuteczne, ale także oryginalne i wyjątkowe kampanie, o których usłyszy cały świat.

Mariusz MaksymiukMariusz Maksymiuk

Autor tekstu jest CEO w agencji interaktywnej Adexon. Ekspert w dziedzinie targetowania audience, analizy skuteczności oraz marketing automation. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Pracował w Independent Media na stanowisku dyrektora zarządzającego, gdzie odpowiadał m.in. za tworzenie struktur, business development, kreowanie nowych produktów oraz strategii marketingowej. Współpracował również z Internetowym Domem Mediowym net oraz PHD Media Direction.