Ukrywanie handlowego celu prezentacji i utrudnianie odstąpienia od umowy – to przykłady zakwestionowanych praktyk Medic Splendor i Gold Life z Wielkopolski. „Chcielibyśmy zaprosić państwa na spotkanie, które dotyczyć będzie tematyki zdrowia. Będzie można dowiedzieć się, jak radzić sobie z problemami bólu kręgosłupa, stawów, chorób układu mięśnio-szkieletowego” – w ten sposób na pokazy produktów paramedycznych i garnków zapraszali dzwoniący do konsumentów przedstawiciele firmy Medic Splendor z Poznania. UOKiK zakwestionował ukrywanie handlowego celu prezentacji. Dodatkowo, z uzyskanych przez urząd informacji wynika, że żadnej z nich nie prowadziła osoba z wykształceniem medycznym.
Innym przedsiębiorcą, którego działania wzbudziły wątpliwości UOKiK jest Gold Life z Wielkopolski. Przekazywane konsumentom materiały sugerowały, że możliwość odstąpienia od umowy zakupu towaru zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy przysługuje tylko jej klientom. Tymczasem wynika ona z mocy prawa. Urząd zakwestionował też zobowiązywanie konsumentów odstępujących od umowy do zapłaty za promocyjne dodatki dołączane przez przedsiębiorcę do zamówienia. UOKiK nakazał zaniechania niedozwolonych praktyk i nałożył kary finansowe, które wynoszą łącznie blisko 15 tys. zł. Decyzje są prawomocne.
Pomoc dla konsumentów
Zawarłeś umowę na pokazie? Nie wiesz jak odstąpić? Masz 14 dni na rezygnacją z zakupów. Bezpłatna pomoc: 800 889 866, rzecznicy konsumentów, Inspekcja Handlowa, Federacja Konsumentów, [email protected]. Więcej informacji o prawach, jakie ci przysługują znajdziesz na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.