Nowa usługa na rynku mobile marketingu w Polsce

przez Katarzyna Małek
1292 odsłony

Agencja ClickQuickNow (CQN) specjalizująca się w zintegrowanym performance marketingu wprowadziła na rynek nową usługę – m-mailing. M-mailing to pierwsze na polskim rynku narzędzie dla reklamodawców, łączące działania e-mailingowe z klasycznym mobile marketingiem, czyli wysyłaniem wiadomości SMS.

źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

Usługa pozwala dotrzeć do ponad 2,3 mln aktywnych użytkowników bazy CQN poprzez telefon komórkowy bez konieczności logowania się na skrzynce pocztowej. Ponadto kampanie m-mailingowe rozliczane są w modelu efektywnościowym, czyli dopiero za każdorazowo osiągnięty cel reklamodawcy, w związku z możliwością zliczania po raz pierwszy otwarć, kliknięć i konwersji każdej wysłanej wiadomości SMS.

M-mailing to usługa umożliwiająca realizowanie kampanii marketingowych z wykorzystaniem wiadomości SMS. Nie chodzi tu jednak jedynie o treść SMS-a, ale również o pojawiający się w nim klikalny i marketingowy adres URL. Adres URL odsyła z kolei użytkownika do graficznej kreacji HTML (znanej z e-mailingu) wraz z informacją w stopce od kogo pochodzi wiadomość i na czyje zlecenie użytkownik otrzymał informację handlową. W ten sposób na responsywną stronę docelową, tzw. landing page przygotowaną dla smartfonów, trafia dopiero ten użytkownik, który w świadomy sposób kliknie w kreację reklamodawcy i który jest naprawdę zainteresowany ofertą.

– W dobie powszechnego dostępu do internetu w smartfonach połączenie cech marketingu SMS-owego z kreacją HTML tak charakterystyczną dla e-mailingu jest naszą odpowiedzią dla reklamodawców, którzy szukają nowych rozwiązań skutecznego dotarcia do konsumentów w mobile marketingu – mówi Marcin Kostecki, pomysłodawca usługi m-mailingu i prezes zarządu ClickQuickNow Sp. z o.o. – To co się zmienia dla reklamodawcy to jedynie medium pojedynczego przekazu, ponieważ nie jest to już wiadomość e-mail, którą użytkownik otrzymuje od CQN po zalogowaniu się na skrzynce pocztowej danego portalu, tylko 160-znakowa wiadomość SMS, którą otrzymuje od nas za pośrednictwem operatora telekomunikacyjnego bez konieczności instalowania aplikacji mobilnej – dodaje.

M-mailing ma w sobie wszystkie cechy SMS-ów: konkretnego imiennego nadawcę (nadpis) oraz spersonalizowaną treść (temat wiadomości). W związku z tym, że CQN posiada najbardziej aktualne informacje o użytkownikach swojej 2,3 mln bazy SMS-owej, reklamodawca może bezpłatnie wybrać swoją grupę docelową, targetując kampanię SMS-ową po: wieku, płci, dacie urodzin, znaku zodiaku, adresie zamieszkania, operatorze telekomunikacyjnym, domenie skrzynki pocztowej. Kampanie tego typu mają jednak także zalety tradycyjnego e-mailingu. Linki URL, choć odsyłają do tej samej kreacji HTML, różnią się od siebie w poszczególnych wariantach treści, co umożliwia wskazanie tych najbardziej skutecznych, poprzez analizę w czasie rzeczywistym otwieralności SMS-ów, klikalności w kreację HTML i konwersji na mobilnej stronie docelowej przygotowanej w technologii RWD. Kliknięcie w URL w SMS-ie pozwala z kolei spełnić agencji wymagany ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną obowiązek informacyjny.

– To właśnie stworzenie możliwości umieszczenia stopki informacyjnej pozwoliło nam przenieść e-mailing na grunt SMS-ów, ponieważ strona z kreacją HTML reklamodawcy, do której przenosi zawarty w SMS-ie adres URL, zawiera standardowo stopkę z niezbędnymi danymi o reklamodawcy, na zlecenie którego CQN wysyła drogą elektroniczną informację handlową wraz z zaakceptowanym wcześniej przez użytkownika regulaminem, w którym może on np. przeczytać o sposobie wyrejestrowania się z naszej bazy. Nasze kampanie SMS-owe są nie tylko bardzo innowacyjne, ale przede wszystkim legalne. Jestem przekonany, że nasze rozwiązanie zmieni postrzeganie i standard realizowania kampanii SMS-owych na polskim rynku . Liczę, że to 2015 rok będzie w końcu tym rokiem mobile, o którym tak często się mówi na konferencjach poświęconych temu zagadnieniu – dodaje Marcin Kostecki.

Mogą Cię również zainteresować