Obsługa samochodu dzięki iPhonowi

General Motors przy współpracy z Apple przygotował specjalną aplikację na iPhone’a. Po jej zainstalowaniu kierowca będzie miał pełen dostęp do wszelakich interaktywnych funkcji związanych z jego samochodem.

Aplikacja nosi nazwę „myChevrolet” i jak na razie dostępna jest jedynie w autach marki Chevrolet. System umożliwia użytkownikowi pełną, zdalną komunikację z samochodem. Funkcje generalnie zostały podzielone na trzy kategorie: lokalizacja, dane samochodu oraz komunikacja przez system OnStar. Poprzez użycie technologii GPS użytkownik będzie mógł natychmiast zlokalizować swoje auto, gdy nie będzie wiedział gdzie aktualnie się znajduje. Może sprawdzić na ile czasu wystarczy mu jeszcze zakupiony bilet parkingowy czy dowiedzieć się gdzie jest najbliższy salon Chevroleta. Poprzez użycie wbudowanego aparatu może zrobić zdjęcie numeru VIN swojego samochodu i zdobyć dostęp do instrukcji obsługi pojazdu.


W skład aplikacji wchodzi także przewodnik po wszelkich kontrolkach i światełkach, które w samochodzie się znajdują. Najciekawszą funkcją tego rozwiązania wydaje się być program, który przy współpracy z systemem OnStar pozwala na zdalne zamknięcie bądź otwarcie samochodu, a nawet odpalenie silnika. Można także zobaczyć dane diagnostyczne, jak np. ilość paliwa w baku, przewidywany zasięg auta, stan i ilość oleju silnikowego, obecne i rekomendowane ciśnienie w oponach oraz średnie zużycie paliwa. Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych aplikacji stworzonych na iPhone’a i pierwszy tego typu program, który w tak rozwinięty sposób współpracuje z samochodem.

Mogą Cię również zainteresować