Prezentacja, jak każdy dobrze wyreżyserowany i zagrany spektakl, może się stać źródłem inspiracji oraz w sposób zasadniczy wpłynąć na zaufanie, jakim obdarzą Cię widzowie, czyli Twoi Klienci.
Monika Zalewska jest aktorką (teatr, telewizja, film – m.in. "Egzamin z życia", "M jak miłość") ale też logopedą. Posiada bogate doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji. W czasie treningu wykorzystuje swoje aktorskie i medialne doświadczenie oraz szeroką wiedzę z zakresu logopedii i pragmatyki komunikacyjnej. Specjalizuje się w kształceniu mowy, technice i wyrazistości mówienia, sztuce prezentacji, wystąpień publicznych, technikach medialnych. Autorka programów treningowych z zakresu autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej i wywierania wpływu głosem. Właścicielka firmy szkoleniowej m2 Potęga Możliwości (www.potegamozliwosci.eu).
Niewiele jest osób w świecie biznesu, które mają odpowiednie przygotowanie do prowadzenia prezentacji swojej firmy, jej produktów czy usług w ten sposób, by móc pokazać swoje indywidualne możliwości i wiedzę. Niestety, większość menedżerów swoją pracę traktuje wyłącznie jako proste przekazanie informacji.
Klient kupuje człowieka
W ciągu pierwszych 5 minut spotkania, ludzie formułują ok. 90% opinii na Twój temat, dlatego tak ważna jest świadomie przeprowadzona prezentacja swojej osoby, czyli autoprezentacja. Trudności i nieporozumienia między sprzedającym a Klientem, powstają wtedy, gdy nie jesteśmy świadomi wywieranego wrażenia albo, gdy myślimy, że postępujemy w określony sposób, a w rzeczywistości jesteśmy odbierani zupełnie inaczej.
Wiedza o niewerbalnych sygnałach pomaga w świadomym tworzeniu wrażenia, jakie wywieramy w różnych sytuacjach zawodowych, jak np. podczas rozmowy z Klientem, bezpośredniej sprzedaży, w relacjach z zespołem. To, że Klienci tak naprawdę nie kupują produktu tylko osobę, która go sprzedaje, wiedzą już wszyscy, ale czy mając tę wiedzę, zastanawiasz się:
– co pragniesz osiągnąć jako autor prezentacji?
– co z Twojej prezentacji/spotkania mają wynieść widzowie/rozmówcy?
– jaka jest główna zmiana, którą chciałbyś wywołać u Klienta?
– co takiego aktualnie myślą lub robią Twoi odbiorcy, co chciałbyś zmienić?
Zastanówmy się więc, czym jest prezentacja – to modne teraz słowo? Dla jednych jest ostatnią rzeczą, którą kiedykolwiek chcieliby robić, dla drugich to świetna okazja do pokazania swoich możliwości. Celowo nie mówię tu o chęci przedstawienia nowego produktu firmy, wzrostu jej wartości, czy strategii sprzedaży.