Rozszerzona Rzeczywistość w grach edukacyjnych

przez Paulina Śliwińska

Wykorzystując innowacyjną technologię Augumented Reality Motion Tracking, czyli Rozszerzoną Rzeczywistość, polska agencja Pro-Creation stworzyła firmie Energizer gry edukacyjno-ruchowe dla dzieci.


Move&Play jest projektem regionalnym marki Energizer i obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Węgry oraz Rosję. Na platformie znajdują się gry edukacyjno-ruchowe dla dzieci, które w interaktywny sposób uczą się jakie są źródła energii i jak ją oszczędzać. Zastosowana w Move&Play technologia Augumented Reality Motion Tracking pozwala na obsługę gier poprzez dotykanie w powietrzu wirtualnych guzików pokazywanych jednocześnie na ekranie komputera. Grafika interfejsów i elementów gry jest nakładana na obraz z kamerki internetowej użytkownika. Oprogramowanie analizuje obraz z kamery i reaguje, gdy gracz dotyka wirtualnego guzika.

– Technologię Augumented Reality Motion Tracking mogliśmy do niedawna widzieć jedynie w wysokobudżetowych firmach science-fiction – mówi Bartosz Michałowski, CEO firmy Pro-Creation, która stworzyła platformę. Agencja przygotowała w oparciu o tę technologię 5 gier ruchowych z elementami edukacyjnymi. Platforma Move&Play skierowana jest głównie do graczy od 5 do 16 roku życia. Na szczególną uwagę zasługuje gra „Powietrzny Wyścig”, gdzie gracz steruje samolotem, którego skrzydłami stają się rozpostarte ramiona. Sterowanie tego typu było możliwe do tej pory wyłącznie na konsoli wyposażonej w specjalistyczną kamerę. Developerzy z Pro-Creation udowodnili jednak, że jest to również możliwe bez konsoli, na zwyczajnym komputerze czy laptopie.


Move&Play jest projektem regionalnym marki Energizer i obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Węgry oraz Rosję. W promocyjnych opakowaniach baterii firmy Energizer znajduje się kod, który umożliwia pełny dostęp do platformy Move&Play na www.energizerplay.com. Dostępne są również wersje demo, gdzie bez specjalnego kodu każdy może wypróbować gry.

Mogą Cię również zainteresować