W zdrowym ciele czyli rozwój rynku suplementów diety

przez Katarzyna Wagner

Według opublikowanego niedawno przez ResearchAndMarkets.com raportu „Globalny rynek suplementów diety – wzrost, tendencje i prognozy (2018-2023)”, światowy rynek suplementów diety w 2017 r. został wyceniony na 96 miliardów dolarów i oczekuje się, że w ciągu 5 lat wzrośnie o 6,9%.

Najpopularniejsze kategorie produktowe w sektorze DS na świecieNajpopularniejsze kategorie produktowe w sektorze DS na świecie

Rynek suplementów diety na świecie jest przede wszystkim napędzany zmianą podejścia ludzi do profilaktyki zdrowotnej i coraz większą popularnością trendu health & wellnes. W związku ze wzrostem kosztów opieki zdrowotnej i rosnącym obciążeniem chorobami cywilizacyjnymi społeczeństwa coraz mocniej interesują się zasadami zdrowego stylu życia, dlatego też produkty pro-zdrowotne, obok kosmetyków, cieszą się największą sprzedażą w systemie marketing sieciowy.

Najnowsze badania i prognozy jasno wykazują, że rynek  suplementów diety w najbliższych latach będzie się rozwijał, ponadto oczekuje się, że na znaczny wzrost i sukces rynku w przyszłości wpłynie popularność suplementów ziołowych i probiotycznych. Specjaliści notują ciągły wzrost segmentu witamin, a kategoria kwasów tłuszczowych stanowi najszybciej rosnący segment suplementów diety ze względu na popularność suplementów na bazie kwasów omega-3. Suplementy diety, witaminy, minerały, substancje roślinne, enzymy, kwasy tłuszczowe i białka, pomagają promować ogólny stan zdrowia i dobre samopoczucie poprzez zapobieganie chorobom związanym z niedoborem żywieniowym.

Sama tylko kategoria witamin na światowym rynku suplementów diety w 2017 roku została wyceniona na 34,39 miliarda dolarów. Oczekuje się, że w okresie prognozy (2018-2023) wskaźnik CAGR wzrośnie tutaj o 6,6%. Największy udział w rynku ma rejon Azji i Pacyfiku, następnie Ameryka Północna i Europa.

W polskim sektorze sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy od zawsze najlepiej sprzedają się kosmetyki, które były również najczęściej sprzedawaną kategorią produktów w roku 2017 roku (56%). Jednak po raz pierwszy odnotowały 4% spadek w porównaniu do roku poprzedniego, właśnie na rzecz m.in. pro-zdrowotnych. Polscy konsumenci częściej niż w 2016 roku wybierali suplementy i produkty dietetyczne (14,6%) oraz sprzęt AGD (12,5%).

Co może Ci dać budowanie swojej przyszłości w marketingu sieciowym sprawdź tutaj: http://networkmagazyn.pl/globalne-wyniki-sektora-ds-mlm-za-rok-2017

Największe firmy tego sektora na świecie znajdziesz tutaj: http://networkmagazyn.pl/najwieksze-firmy-sektora-ds-mlm-na-swiecie-2017

Najnowsze wyniki tego biznesu w Polsce znajdziesz tutaj: http://networkmagazyn.pl/polski-sektor-ds-mlm-z-roku-na-rok-coraz-silniejszy

Skrupulatne wyniki finansowe w Polsce za rok 2016 sprawdź tutaj: http://networkmagazyn.pl/raport-finansowy-branzy-ds-mlm-w-polsce-za-rok-2016

A jeśli chcesz wybrać porządną firmę albo sprawdzić, na jakie uważać, zajrzyj tutaj: http://m.networkmagazyn.pl/strona/lista-firm-antyfirm

Mogą Cię również zainteresować