źródło: www.adwatch.pl źródło: www.adwatch.pl

Wspólny projekt zakłada cykliczną realizację otwartych raportów badawczych. Pierwszy wspólny projekt zrealizowany przez obie agencje – „Check-in. Potencjał społecznościowy serwisów geolokalizacyjnych”, był pierwszym w Polsce badaniem korzystania przez konsumentów z usług LBS (Location-Based Services m.in. Foursqaure i Fb.Places). W raporcie m.in. omówiono korzyści, jakie płyną z ich wykorzystania w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

Wraz z premierą serwisu udostępnione zostało kolejne badanie. Dotyczy ono obecności instytucji bankowych i finansowych w mediach społecznościowych. Głównym celem jaki przyświecał twórcom badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie: „Czy i w jaki sposób marki banków i instytucji finansowych wykorzystują media społecznościowe w komunikacji?”. Raport można pobrać ze strony Adwatch.pl.

– Projekt Adwatch.pl traktujemy jako ciekawe doświadczenie, które z naszego punktu widzenia powinno zmierzać w kierunku systematycznego tworzenia repozytorium wiedzy o mediach interaktywnych i najnowszych trendach – mówi Tomasz Sawicki dyrektor strategiczny z SoInteractive.

– Chcemy, aby w ramach tego projektu realizowane były badania wychodzące poza media społecznościowe i dotykające nie badanych jeszcze w naszym kraju obszarów m.in. korzystania z nowych usług mobilnych, badań oglądalności treści wideo czy rozprzestrzeniania się kampanii viralowych – dodał Marcin Krzosek z IRCenter. W najbliższych kilku miesiącach obie spółki planują publikację kolejnych trzech raportów, w tym dwóch w modelu płatnym.