Zauważam niestety, że od ok. dwóch lat najwięcej do powiedzenia w temacie patriotyzmu mają Polacy, którzy pracują i płacą podatki na Wyspach. Bardzo im się spodobały wyspy. Anglia, Irlandia, Szkocja, Seszele, Cypr, Marshalla tudzież inne San Escobary. Najmocniej krzyczą o patriotyzmie Ci Polacy, którzy wspierają i budują gospodarkę królowej matki. Ale na szczęście mamy w Polsce przykłady biznesu odpowiedzialnego i patriotycznego.

Akademia Przedsiębiorcy – Sukces Po Polsku

W dniach 15-16 marca 2018 roku byłem z naszym reporterskim zoomem w Starachowicach, gdzie odbyła się konferencja edukacyjna bardzo ciekawego projektu Polska Waluta Lokalna. Jest to generator skupiający w sobie bezpośrednio współpracujące ze sobą polskie podmioty gospodarcze (już ok. 570 firm) posiadające w swojej ofercie tysiące różnych produktów i usług. Przedsiębiorcy Ci wspierają się w bardzo konkretny sposób, wymieniając się realnymi towarami. KONKRETNIE, gdyż w przeciwieństwie do wielu górnolotnych haseł pomocy dla lokalnych rynków, tutaj dokonuje się realnych transakcji. W 2017 roku obroty projektu wyniosły ponad 6 milionów Zielonych (PLZ). Przelicznik wynosi: 1 PLZ = 1 PLN. I co ważne, to dopiero początek historii wykorzystania tak wielkiego przecież potencjału polskich firm.

Kto nie śpi ten korzysta

W systemie można kupić produkty spożywcze i przemysłowe, sprzęt IT, a nawet samochód, korzystać z restauracji i hoteli, wyposażyć mieszkanie, wyjechać na egzotyczną wycieczkę i wiele innych, płacąc w zamian swoimi towarami. Powodzeniem w grupie Zielonego cieszą się również produkty i usługi wielu firm MLM – Herbalife, Colway, EuCo, DuoLife i kilku innych. Sami w ramach prześwietlenia Zielonego, część nakładu drukowanego Network Magazynu wydrukowaliśmy właśnie w ten sposób. I powiem krótko – to działa.

Co się działo? Subiektywnie…

Podczas starachowickiej konferencji usłyszałem wiele ciekawych wykładów. Występowali m.in. twórcy projektu Polska Waluta Lokalna –Filip Prokop i Dariusz Brzozowiec, który dał świetną prelekcję na temat powstania samej idei i historii walut lokalnych na świecie. Z przyjemnością wysłuchałem również zaangażowanych w to przedsięwzięcie ciałem i duchem specjalistów z różnych dziedzin biznesu – Mateusza Mrozowskiego, Roberta Oskwarka, Andrzeja Cieplaka. Najciekawszy moim zdaniem wykład dał Bartek Ślazyk. Mówił o tym jak umawiać klientów na spotkanie w realu. Powiedział, ale również – co ważne – pokazał. Kwintesencja tematu. Krótko, zwięźle, mocno i samo gęste. Brawo Bartek.

Konkluzja i spostrzeżenia

Polecam zapoznać się z tematem „zielonego” i – jeśli Was to zainteresuje – zaangażować w niego swoje moce przerobowe. Network Magazyn nie żałuje, wręcz przeciwnie. Cieszymy się, że choć odrobinę wspieramy polską przedsiębiorczość. Bo tak buduje się kraj. Za pomocą uprawiania i propagowania odpowiedzialnego i patriotycznego biznesu. A na marginesie: na takich spotkaniach ZAWSZE ma miejsce pierwszorzędny networking, więc każdy może pozyskać moc nowych, wartościowych kontaktów. Nawet ja to zrobiłem, choć sprzedawcą nie jestem ;) Poznałem nawet nowe firmy dopiero wchodzące w świat sektora network marketing & direct selling. Ale to już temat na kolejny artykuł.