Sprzedaż XXI wieku. O czym nie wiemy na ten temat?

przez Grzegorz Cieślik

Ponownie witam Cię, Drogi Czytelniku, tym razem we wspaniałej aurze wiosennej. Ona niezmiernie sprzyja kontekstowi dzisiejszej publikacji. A dziś chcę Ci opowiedzieć o sprzedaży XXI wieku…

Ostatnio miałem przyjemność gościć u siebie na szkoleniu z praktycznego wywierania wpływu kilka osób zajmujących się systemem MLM. Podczas omawiania kwestii wizerunkowej, nagle z ust jednej z tych osób padło stwierdzenie:

Skończyła mi się lista znajomych, z którymi mogę rozmawiać o tym biznesie.

Fascynujące podejście do zagadnienia, tym bardziej, że liczba ludności w Polsce nie kończy się na trzydziestu. Występują tutaj dwa problemy, na które jest jedno rozwiązanie:

  1. Pierwszy problem to – posiadam mało znajomych.
  2. Drugi problem to – nie potrafię poznawać ludzi.

Jak wspomniałem, istnieje jedno rozwiązanie, które odpowiednio zastosowane zmieni tę sytuację. Najpierw musisz wiedzieć o bardzo ważnej rzeczy, o której wie naprawdę mało osób. Mianowicie, że czas SPRZEDAŻY już dawno minął. Kiedyś się sprzedawało – dziś już nie. Następnie był etap KREOWANIA POTRZEB. Dziś również już się tego nie robi. Teraz nastał czas czegoś dużo większego, a jednocześnie bardziej skutecznego.

Teraz mamy czas KREOWANIA RELACJI. Dlatego książki na temat sprzedaży (zwłaszcza te z przed 2010 roku ) są już nieaktualne. 

I aby odnaleźć się w tym co dzieje się obecnie, jedyne czego potrzeba, to posiadać umiejętności kreowania błyskawicznych relacji. Wyobraź sobie, że Jaś mieszka na kompletnym odludziu. Nie ma znajomych. Jaś przechodzi szkolenie właśnie z tego kontekstu relacyjnego. Potem zostaje wywieziony do centrum dużego miasta. Nie posiada żadnej listy znajomych. Ale dla Jasia, który już posiada umiejętności budowania relacji, to już nie jest problem. Błyskawicznie je buduje i jego lista znajomych zaczyna się zapełniać. I tak właśnie to powinno wyglądać. O sukcesie Jasia nie decyduje długość listy znajomych, tylko umiejętność budowania relacji z nowymi osobami. 

Pamiętaj natomiast o tym, że konkurencja robi się coraz większa i Twoje umiejętności nie mogą bazować na poziomie „przeczytania książki” czy „rad z Google”. To musi być wiedza profesjonalna i skuteczna, dostosowana do Ciebie i wykorzystująca Twoje indywidualne atuty. Taką wiedzę otrzymał ów kursant, o którym pisałem na początku.

Oto 3 czynniki składające się na Kreowanie Relacji:

  • umiejętność komunikacji (werbalnej i niewerbalnej)
  • umiejętność wpływania na emocje
  • umiejętność prowadzenia rozmowy (pytania i sugestie)

To wystarczy aby Twoja lista znajomych powiększała się z dnia na dzień. Dodatkowo musisz pamiętać o czymś jeszcze: według danych statystycznych największa ilość „podpisania umów”, „sprzedaży” czy „zawierania transakcji” występuje po piątym a przed dwunastym spotkaniem. Czyli nie trudź się aby jakakolwiek podpisana umowa czy sprzedaż zaistniała na pierwszym spotkaniu. Wtedy będziesz za bardzo natarczywie „dusić” rozmówcę. Wykorzystaj natomiast to pierwsze spotkanie na zbudowanie błyskawicznej relacji, która zaowocuje wspaniałą współpracą w przyszłości.

Osoba stwierdzająca, że „skończyła mi się lista znajomych, z którymi mogę rozmawiać o tym biznesie” już po dziesięciu dniach od zakończenia szkolenia, podniosła swoje umiejętności komunikacji oraz podjęła współpracę z nowymi osobami, których nie znała przed szkoleniem. Teraz czas na Ciebie…

Autor tekstu jest trenerem i coachem transpozycji osobistej. Mówca motywacyjny. Więcej informacji pod: www.holisticmind.pl

Mogą Cię również zainteresować