Oprócz Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wśród panelistów i uczestników spotkania znaleźli się inni przedstawiciele biznesu i organizacji biznesowych (m.in. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Rada Reklamy, POHiD, Merlin.pl), przedstawiciele organizacji konsumenckich (SKP i Federacji Konsumentów), a także organów administracji publicznej i rzecznicy konsumentów.
Na konferencji przedstawiono dane zgromadzone w 2008 r. przez Sklepy24.pl, które wskazują, że 48% ankietowanych klientów woli kupować w sklepie internetowym wzbudzającym zaufanie i dającym poczucie bezpieczeństwa transakcji, podczas, gdy niska cena przyciąga jedynie 31% kupujących. Już w badaniach TNS OBOP/UOKiK z 2007 roku, nieco ponad połowa konsumentów twierdziła, że w przypadku dokonywania zakupów towarów lub usług przez internet trudniej niż w tradycyjnym sklepie można było załatwić sprawy takie, jak: reklamacje, zwroty i gwarancje (badanie „Polacy na zakupach w internecie”, www.uokik.gov.pl).
Podczas konferencji przedstawiono różne koncepcje samoregulacji, m.in. Certyfikat Stowarzyszenia Konsumentów Polskich oraz Euro-label firmowany w Polsce przez Instytut Logistyki i Magazynowania. W czasie debaty omówiono m.in. koncepcję punktów kontaktowych dla usługodawców/usługobiorców w e-commerce, zaprojektowaną w Polsce przy jednostce PARP/Enterprise Europe Network. Dyskutowano również nad praktycznym znaczeniem samoregulacji dla konsumentów i biznesu oraz znaczeniem zastosowania w tym kontekście pozasądowych metod rozwiązywania sporów.