Rewolucja Sandlera Sandler Sales Institute chce rozpocząć rewolucję w podejściu do sprzedaży w Polsce

przez Marek Wyrzychowski

Rewolucja SandleraSandler Sales Institute chce rozpocząć rewolucję w podejściu do sprzedaży w Polsce Marek Wyrzychowski Firma szkoleniowo-doradcza House of Skills uruchomiła szkolenia zakładające całkowicie nowatorskie podejście do procesu sprzedaży.

 

Przedsiębiorcy napotykają na problemy związane z ograniczonymi możliwościami wzrostu obrotów przez cały rok. Niektóre z nich wynikają z niedostatecznego rozwoju sił sprzedaży. Z wywiadów przeprowadzonych przez firmę House of Skills wynika, że menedżerowie sprzedaży w polskich firmach najczęściej zderzają się w swojej pracy z takimi problemami, jak: bycie zmuszanym do kosztownych ustępstw przez wymagających i często roszczeniowych klientów, niezadowolenie klientów, którzy otrzymali od sprzedawców obietnice bez pokrycia, współpraca ze sprzedawcami, którzy wydają się gwiazdami, ale nie sprawdzają się w działaniu,  trudności z weryfikowaniem etapu i prawdopodobieństwa sprzedaży wśród sprzedawców. Sprzedawcy zaś uskarżają się najczęściej na przeciągające się w nieskończoność rozmowy handlowe, z których niejednokrotnie nic nie wynika, odnajdywanie swoich ofert handlowych skopiowanych przez konkurencję, trafianie na niemożliwe do sforsowania bariery w dotarciu do osób decyzyjnych, prowadzenie prezentacji handlowych prowadzących jedynie do darmowego dostępu do informacji przez kupującego, bez szans na zawarcie sprzedaży.

Bądź kreatywny i niestandardowy, inny niż wszyscy sprzedawcy. Korzystaj z metod, które pozwalają Ci się wyróżnić. Pozwól klientowi poczuć swoją siłę w taki sposób, aby nie bronił się on przed Tobą. Pozwól mu poczuć, że nie jest naciskany, że ma możliwość powiedzenia "nie".Zanim zrobisz jakikolwiek kolejny krok, zakontraktuj pożądany rezultat.

Odpowiedzią na ograniczenia, napotykające obecnie sprzedawców, stał się program opracowany w Stanach Zjednoczonych przez Sandler Sales Institute (SSI). W Polsce, pierwsze otwarte szkolenie prowadzone na licencji SSI, zostało uruchomione przez  firmę House of Skills, która jest partnerem SSI na obszar Europy Środkowej i Wschodniej. – Sprzedawca działający według reguł Instytutu Sandlera działa niestandardowo i właśnie to pozwala mu osiągnąć zakładany cel – mówi Dariusz Milczarek, senior partner w firmie House of Skills, menedżer projektu.

Mechanizmy niestandardowe

Filozofia Sandlera zakłada ponowne zdefiniowanie procesów sprzedażowych i zupełną zmianę dotychczasowego podejścia do tego obszaru, co może wpłynąć na zmianę kultury korporacyjnej całej firmy. Proponuje skoncentrowanie uwagi na wyzwaniach zakupowych klienta, jego grach psychologicznych i stosowaniu niestandardowych mechanizmów wywierania wpływu.

Program szkoleniowy SSI to interaktywne zajęcia stacjonarne połączone z coachingiem, grupami dyskusyjnymi oraz zadaniami wdrożeniowymi. Uczestnikami programu mogą być zarówno handlowcy, jak i menedżerowie sprzedaży. Program jest szczególnie przydatny firmom z branży: finansowej, teleinformatycznej, FMCG, motoryzacyjnej, medialnej, dóbr luksusowych.

Mogą Cię również zainteresować