FM GROUP finalistą konkursu Art of Packaging 2008

przez Katarzyna Wagner
539 odsłony

10.03.2009:FM GROUP finalistą konkursu Art of Packaging 2008 23 lutego 2009 roku w Teatrze Polskim w Poznaniu ogłoszono wyniki prestiżowego konkursu ART OF PACKAGING 2008.

Zaprojektowane przez Magdalenę Chuchnowską (grafika) i Joannę Konopacką-Grzechnik (formy butelek) opakowania środków czystości FM GROUP FOR HOME były jedynymi opakowaniami z branży chemicznej, które znalazły się w ścisłym finale.

– Chcieliśmy stworzyć jednorodny komplet opakowań, czytelnych i rozpoznawalnych, które mogłyby funkcjonować zarówno jako cała seria, jak i pojedyncze egzemplarze – mówiła Magdalena Chuchowska, dyrektor artystyczny w FM GROUP World.
– Najważniejsze były dla nas informacja i jasność przekazu. Cieszę się ogromnie, że nasze projekty zostały docenione i znalazły się w jednym szeregu z opakowaniami ekskluzywnych produktów spożywczych i odzieżowych.

Sposób dystrybucji produktów FM GROUP FOR HOME (sprzedaż bezpośrednia) umożliwił zaprojektowanie szaty graficznej unikalnej w branży produktów chemicznych – jasnej i stonowanej, która kojarzy się przede wszystkim z czystością i świeżością. Opakowania są eleganckie (podkreślające wysoką jakość produktu), a zarazem proste. Łączą się z określonym stylem życia – wskazują, że produkty kierowane są do osób samodzielnych, myślących nieszablonowo, budujących swój biznes w oparciu o MLM. Warto również podkreślić, że zaprojektowane specjalnie dla FM GROUP ergonomiczne, dobrze układające się w dłoni formy butelek sprawdzają się w czasie transportu: są wytrzymałe, a ich kształt pozwala optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej, co jest niezwykle istotne w przypadku sprzedaży wysyłkowej i eksportu produktów za granicę.

Ponadto, rozpylacze i pompki do opakowań dostępne są oddzielnie, co zmniejsza powierzchnię przewożonego ładunku i umożliwia użytkownikowi powtórne wykorzystanie tych elementów (dzięki temu obniżona zostaje cena kolejnego nabytego produktu). W najbliższym czasie na wszystkich opakowaniach produktów FM GROUP FOR HOME pojawi się przyznany jako wyróżnienie znak  towarowy: NOMINACJA ART OF PACKAGING 2008 PROFESSIONAL.

Ogólnopolski konkurs ART OF PACKAGING organizowany jest od 2006 roku przez magazyn Packaging Polska. Jego celem jest wyłonienie i nagrodzenie ciekawie zaprojektowanych, designerskich, funkcjonalnych i idealnie dobranych do produktu opakowań. Wyróżnienia przyznawane są w 2 kategoriach: ART OF PACKAGING – Debiuty (za najlepsze projekty i prototypy opakowań niewykorzystane w celach komercyjnych) oraz ART OF PACKAGING – Professional (za opakowania produktów wprowadzonych do sprzedaży). Nadesłane prace ocenia niezależne i kompetentne jury, w skład którego wchodzą wybitni specjaliści z zakresu marketingu i reklamy, ekonomii oraz sztuk plastycznych. W tym roku w komisji sędziowskiej zasiedli m.in. dr Grażyna Kulczyk, Ewa Kruk, Izabela Kwiatkowska, prof. Bogumiła Jung, Janusz Mazurczak, prof. Henryk Mruk, prof. Werner Sobotka i prof. Jacek Ojrzanowski.

(Katarzyna Wagner, źródło FG Group)

Mogą Cię również zainteresować