Działający w systemie sprzedaży bezpośredniej kosmetyczny koncern Avon postanowił zmobilizować swoje sześć milionów konsultantek na całym świecie, które razem tworzą wyjątkową i potężną sieć komunikacyjną wśród kobiet, aby dzielić się z ludźmi informacjami edukacyjnymi na temat problemów związanych z rakiem piersi.

W tym celu firma uruchomiła nową akcję edukacyjną o nazwie Pink Light Project, która w powiązaniu z wieloma innymi platformami komunikacyjnymi Avonu, będzie zajmowała się kształceniem kobiet na całym świecie w celu zwiększenia u nich świadomości i ratowania życia.

– Ludzie w naszej firmie wierzą w to, że żadna kobieta nie powinna umrzeć tylko dlatego, iż została pozostawiona w czarnej otchłani informacyjnej na temat raka piersi” – powiedział Jan Zijderveld, dyrektor generalny Avon. – Chcemy, aby każda kobieta na całym świecie poznała ryzyko, oznaki, a przede wszystkim dowiedziała się jakie działania należy podjąć, jeśli chodzi o raka piersi. W ten sposób, jeśli kobieta będzie miała objawy, rak może zostać zdiagnozowany wcześnie i – jeśli to konieczne – skierowany do leczenia tak szybko, jak to tylko możliwe – dodał Zijderveld.

Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (IARC) czyli oddział Światowej Organizacji Zdrowia ogłosiła nowe dane dotyczące globalnego raka piersi podkreślając, że na świecie jest jeszcze wiele do zrobienia, aby społeczeństwa zajęły się na poważnie tym, co IARC nazywa „alarmującym wzrostem globalnego obciążenia nowotworem”. W 2018 roku zanotowano już 18,1 miliona nowych przypadków raka i aż 9,6 miliona zgonów z tego powodu. IARC uważa, że profesjonalna profilaktyka odgrywa kluczową rolę w walce z rakiem.

Nick Grant, dyrektor wykonawczy Cancer Research UK, powiedział: – Rak piersi dotyka co roku ponad 2 miliony kobiet. Dlatego cieszymy się, że współpracujemy z firmą Avon, aby pomóc kobietom na całym świecie zrozumieć ryzyko i oznaki tej choroby. Zapewnienie kobietom zrozumiałych i umożliwiających dostęp do informacji narzędzi jest tutaj potężnym, pierwszym krokiem w walce z chorobą, która dotyka wielu ludzi na całym świecie. Cieszę się, że Cancer Research UK i Avon mogą wspólnie wyciągnąć problem raka piersi z ciemności – stwierdził Grant.