"Gazeta Prawna" z dnia 10.11.2011 r.

„Ten sposób sprzedaży niewiele różni się od systemu klasycznych przedstawicieli handlowych. A jest efektywny i zdecydowanie tańszy. Może być więc wykorzystywany także przez małe i średnie firmy.” – czytamy w czwartkowym wydaniu „Gazety Prawnej”.

Autorka przedstawiła w nim możliwości systemu network marketingu pod kątem prowadzenia nowoczesnego biznesu, zwracając szczególna uwagę na fakt, że rozwiązanie to jest na świecie wciąż modelem nowatorskim i – biorąc pod uwagę handel ogółem – wykorzystywanym na rynku w stopniu minimalnym. Więc: „Wszystko wskazuje na to, że ten kanał dystrybucji będzie się rozwijał bardzo dynamicznie.” – napisała Aleksandra Kozicka-Puch.

„Gazeta Prawna” zwróciła uwagę na nasz projekt Akademia MLM, za pomocą którego doradzamy firmom sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Takim, które wchodzą na polski rynek z innych rejonów świata, ale także przedsiębiorcom, którzy zrobili karierę w biznesie klasycznym i zdecydowali się zainicjować nowy projekt w oparciu o MLM. W ten sposób wykonaliśmy już nawet kilka projektów „pod klucz” – począwszy od przygotowania niezbędnej do tego celu dokumentacji, poprzez wdrożenie profesjonalnego systemu komputerowego, a na szkoleniach kończąc. Głównym specjalistom w Akademii MLM jest Piotr Wajszczak, więc nie dziwi fakt, że to jego gazeta poprosiła o komentarz w tym temacie.

„Nie jest także wskazana sprzedaż tych samych marek zarówno w sieci tradycyjnej jak i poprzez kanał bezpośredni. – Oba sposoby dystrybucji są dla siebie konkurencyjne – twierdzi Wajszczak. (…) – Za uruchomienie klasycznego, średniej wielkości jednego sklepu spożywczego w dużym mieście, wraz z wyposażeniem, ale bez zakupu towarów trzeba zapłacić 100-150 tys. zł. Skuteczne, dające szansę na obrót usytuowanie produktów na półkach dużej, klasycznej sieci sklepów, to także wydatek powyżej 100 tys. zł.” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Tymczasem, aby zainicjować firmę w MLM potrzebna jest kwota znacznie mniejsza, a jeśli będzie się działało inteligentnie i kompetentnie, efekty – zarówno finansowe, jak i psychologiczne –mogą być dla właścicieli o wiele bardziej satysfakcjonujące, niż w przypadku jakiegokolwiek sklepu czy stoiska ("Raport: wyniki finansowe firm MLM w Polsce"). Dla dystrybutorów i w konsekwencji dla wielu tysięcy polskich rodzin również ("Dlaczego ludzie działają w MLM?").