MLM na uczelni wyższej

przez Katarzyna Wagner

Rok 2010 to dla branży data magiczna. Przełomowa na skalę nie tylko naszego kraju. Powstała Grupa MLM, Klub TOP Liderów MLM, Akademia MLM, a teraz sektor sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego, po raz pierwszy w Polsce, dumnie wkracza na uczelnię wyższą, jako przedmiot wykładowy.

Akademia Marketingu Bezpośredniego i Mikroprzedsiębiorczości. Studia podyplomowe dedykowane przedsiębiorcom z branży direct selling & network marketing


Rynek sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego rozwija się w Polsce od blisko dwudziestu lat. Szacuje się, że z branżą związanych jest ponad 750 tysięcy Polaków, a jej obroty w ubiegłym roku przekroczyły 2 mld złotych. Okresem burzliwego wzrostu sprzedaży bezpośredniej były lata 90. Dziś, na dojrzałym już rynku, branża wciąż oferuje unikalne możliwości rozwoju własnego biznesu i pracy na własny rachunek. Aby osiągnąć sukces, należy jednak nieustannie podnosić swoje kwalifikacje i umiejętności.

Dzisiaj otrzymaliśmy informacje, że w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu rozpoczęto oficjalne, intensywne przygotowania w celu wprowadzenia od nowego semestru przedmiotu: marketing bezpośredni i mikroprzedsiębiorczość. Dla wszystkich sprzedawców bezpośrednich i networkerów, którzy z zazdrością obserwowali rozwój naukowy tego typu kierunków w Ameryce lub w Niemczech, z pewnością jest to news numer jeden w tym roku.


Studia, które oferuje Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu są interdyscyplinarną kompozycją przedmiotów i wyjątkowych, autorskich programów stworzonych przez ludzi, którzy są praktykami i zajmują się marketingiem sieciowym od co najmniej kilkunastu lat. Dzięki temu uczelnia oferuje Państwu unikalny, 192 godzinny proces szkoleniowy, będący jednocześnie pierwszymi w Polsce studiami dla ludzi z branży MLM.

Cel

Celem studiów jest przekazanie wiedzy, doświadczenia a także trening umiejętności potrzebnych do pełnienia roli przywódcy i skutecznego rozwoju sieci sprzedaży. Studia dedykowane są przede wszystkim osobom, które już kierują strukturami nieformalnymi i zajmują w nich pozycje liderów, jak również wszystkim osobom, które w sposób bezpośredni lub pośredni związali swoje zawodowe życie z network marketingiem.

Korzyści

Słuchacze Studiów Podyplomowych Akademii Marketingu Bezpośredniego i Mikroprzedsiębiorczości, zdobędą narzędzia oraz umiejętności, które pozwolą im skuteczniej zarządzać siecią sprzedaży, jak również realizować cele pozazawodowe. Dużym atutem studiów jest fakt, iż większość zajęć, prowadzona będzie przez praktyków, którzy pracują z dużymi sukcesami w branży, od wielu lat. Tym samym uczestnicy zajęć będą mieli możliwość otrzymania narzędzi i technik, które skutecznie działają w realnym biznesie. Dwie wyjazdowe sesje, stworzą możliwość wzajemnej interakcji i wymiany doświadczeń między słuchaczami oraz praktycznego treningu nowych kompetencji.

Kto za tym stoi?

Warunkiem zaliczenia studiów jest uzyskanie pozytywnej oceny, na którą złożą się trzy etapy. Test wiedzy, stworzenie autorskiego modelu rozwoju sieci oraz egzamin końcowy. Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z przepisami prawnymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Przewidzianych jest 192 godzin nauki, w tym 12 zjazdów.

Bernard Jastrzębski, kierownik merytoryczny kierunku
Bernard Jastrzębski, kierownik merytoryczny kierunku

Jedną z osób, które walnie przyczyniły się do powstania kierunku MLM, jest dobrze znany naszym Czytelnikom Bernard Jastrzębski, członek „Klubu TOP Liderów MLM”, wykładowca na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. W MLM Bernard działa od 1993 roku (Oriflame). Rozpoczął mając niespełna dwadzieścia lat. Jest absolwentem WSHE w Łodzi na kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi oraz WSB we Wrocławiu, gdzie ukończył studia –trener biznesu. Tematem pracy dyplomowej i zarazem jego pasją jest coaching. Metodę tą uważa za najskuteczniejszy sposób wspierania i rozwoju liderów MLM. Jego dewizą życiową są słowa: „Prawdziwym bogactwem jest stan umysłu”. Kierując się nimi i wykorzystując swoje doświadczenie, prowadzi treningi i szkolenia. Prywatnie mąż Grażyny, z którą wspólnie budują swój biznes MLM, tato córki Natalii i bliźniaków: Jakuba oraz Bartosza. Kocha życie. Jego pasją jest nurkowanie, tenis, koszykówka, muzyka i książki. Udało nam się dzisiaj z nim porozmawiać telefonicznie, a oto co powiedział:

– Branża sprzedaży bezpośredniej w Polsce obchodzi właśnie dwudzieste urodziny. Jestem szczęśliwy, że w tym jubileuszowym roku, uruchamiamy pierwsze w Polsce studia podyplomowe, dedykowane menedżerom już rozwijającym, lub chcącym rozwijać kompetencje niezbędne, do dalszego wzrostu ich biznesu. Zespół trenerów, którzy opracowali program i poprowadzą zajęcia to praktycy, którzy swą wiedzę zdobyli poprzez działalność w realnym biznesie. Dzięki temu możemy każdemu dostarczyć unikalne narzędzia, które poprawią jakość pracy i przydadzą się w codziennym życiu. Oczywiście, jest to też wielki krok w ramach budowania prawdziwego wizerunku MLM wśród społeczeństwa. W tym miejscu należą się wielkie podziękowania osobom, które pomagały w zainicjowaniu tego przedsięwzięcia, bez których z pewnością projekt nie miałby miejsca. Są to: Edyta Kurek – prezes PSSB i wiceprezydent Herbalife, Kamila Molińska –coach, lider MLM, współautorka książki o marketingu sieciowym oraz Roman Hadasik – przedsiębiorca, lider MLM, współautor książki o marketingu sieciowym – powiedział Bernard Jastrzębski, kierownik merytoryczny kierunku.

Wszystkim Czytelnikom „Network Magazynu”, polskim networkerom gratulujemy. Teraz będziecie mogli, tak jak Wasi koledzy i koleżanki z USA szczycić się dyplomem wyższej uczelni z network marketingu. Niebawem przedstawimy więcej informacji w tym temacie, m.in. dokładny plan zajęć na tym nowym kierunku studiów.

Wyższa Szkoła Bankowa w rankingach szkół wyższych (tygodnik Wprost – 2003, 2004, 2005) zajmuje najwyższe miejsce w Polsce wśród niepaństwowych, zawodowych wyższych szkół zarządzania i biznesu. W 2004 r. rektor uczelni odebrał z rąk prezesa Zachodniej Izby Gospodarczej prestiżową nagrodę „Dolnośląskie Gryfy” – za największy wkład w dziedzinie edukacji na rzecz gospodarki dolnośląskiej. Ponadto, w rankingu prestiżowego magazynu „Home&Market” Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu uplasowała się na 2 miejscu w Polsce wśród niepublicznych wyższych szkół biznesu. Szkoła zajęła 1 miejsce w województwie dolnośląskim.

Amerykański partnerem Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu jest Franklin University. Ministerstwo Nauki i Szkolnicwa Wyższego opublikowało raport, z którego jasno wynika, że Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu cieszy się ogromnym zaufaniem kandydatów na studia. Raport jest informacją o wynikach rekrutacji na studia na rok akademicki 2009/2010 w uczelniach nadzorowanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz uczelniach niepublicznych. Raport pokazuje, że Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu zajmuje drugie miejsce w Polsce, jako uczelnia niepubliczna najczęściej wybierana przez kandydatów w kategorii studia niestacjonarne oraz trzecie miejsce w Polsce w kategorii studia stacjonarne.

Mogą Cię również zainteresować