W 2019 roku PM-International przekazała do World Vision rekordową kwotę 842 400 euro. Darowizny wygenerowane w ramach kampanii „Daj godzinę życia” wspierają 2300 sponsorowanych dzieci, ich rodziny i całe społeczności w różnych zakątkach świata, między innymi w Indiach, Peru i Ghanie.
Interesującym w tym temacie przykładem jest Bundi, które znajduje się w zachodniej części Indii. Mieszka tam aż 800 dzieci objętych specjalnym patronatem firmy PM-International, która od kilku lat wspiera projekty rozwoju regionalnego na tym obszarze.
Jak się okazało, dużym problemem dla tamtejszej ludności jest brak światła po zmroku, gdyż wiele wiosek nie ma podłączenia do sieci elektrycznej. Po zmroku kobiety nie chcą wychodzić z domu, ponieważ nie czują się bezpiecznie na ulicach. Brak światła i regularnego zasilania wpływa między innymi na ich życie rodzinne, ale przede wszystkim na edukację dzieci. Bez dostępu do światła elektrycznego nie mogą wieczorami czytać, czy odrabiać lekcji. Konsekwencjami są słabe oceny, a czasem nawet porzucenie szkoły. Bez edukacji dzieci nie mają szans wydostać się z ubóstwa. Aby zobaczyć coś wieczorem, wiele domostw wciąż korzysta z lamp naftowych. To z kolei wiąże się z wysokim zużyciem paliwa, a to jest kosztowne. Powodują też ból oczu oraz płuc, a zapalają się z taką łatwością, że istnieje wysokie ryzyko pożarowe.
Organizacja World Vision we współpracy z PM znalazła proste i nienaruszające równowagi, ekologicznej rozwiązanie – lampy słoneczne. Po pełnym naładowaniu świecą przez cztery godziny, są proste w obsłudze i bezpieczne oraz nie wiążą się z dodatkowymi kosztami. Dzięki temu dzieci mogą uczyć się nawet po zmroku. Pomagają im również poruszać się bezpiecznie poza domem, chroniąc je przed dzikimi zwierzętami i zapobiegając wypadkom. Ponadto lamy przyczyniają się do zwiększenia bliskości w rodzinach. Udowodniono, że cała rodzina spędza ze sobą więcej czasu, gdy wieczorami jest jasno. Ponadto instalowanie paneli słonecznych pomaga zmniejszyć zależność od paliw kopalnych, ponieważ system wykorzystuje czystą energię słoneczną.
W sumie instaluje się tam łącznie 40 lamp słonecznych w prywatnych gospodarstwach domowych oraz trzy uliczne lampy słoneczne. Odwiedzając Bundi w 2016 roku, ambasador charytatywna PM Vicki Sorg doświadczyła tego na własnej skórze: „Naprawdę odczułam różnice i wpływ lamp na lokalne rodziny. W końcu dzieci mogą się uczyć nawet po zachodzie słońca, a kobiety mogą bez strachu wyjść na ulicę” – skomentowała.
Można powiedzieć, że w ten sposób network marketing oświetla drogę do jaśniejszej przyszłości. Zapewnienie światła pomaga dzieciom i ich całym rodzinom zarówno społecznie, jak i ekonomicznie. Z inicjatywy World Vision w przyszłości postanowiono także podłączyć wioskę do sieci elektrycznej.