Wyniki finansowe sektora DS & MLM na świecie

przez Marek Wyrzychowski

Około 132 miliardy dolarów ze sprzedaży zgłosiły firmy sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego do World Federation of Direct Selling Association (WFDSA, czyli Światowa Federacja Sprzedaży Bezpośredniej) za rok 2009.


Pod tym względem w Europie cały czas na prowadzeniu są Niemcy, ale Włochy i Rosja szybko doganiają naszych zachodnich sąsiadów. Na czele światowego peletonu niezmiennie panuje USA (28,5 mld USD). Tuż za amerykanami plasuje się Japonia (22,7 mld USD), Chiny (12,5 mld USD), Brazylia (10,8 mld USD), Korea Południowa (8,8 mld USD) i Meksyk (5,6 mld dolarów).

Mirosław Luboń
Mirosław Luboń

– Najświeższe dane pokazują, że obroty sektora mają tendencję rosnącą – powiedział nam Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. – Naturalnie, coroczne wzrosty są najwyższe na stosunkowo młodych rynkach, czyli w krajach Ameryki Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej, czy – bliżej nas – w Rosji i na Ukrainie. I to te właśnie regiony zaczną wkrótce dominować w statystykach WFDSA. Na tym tle polski rynek sprzedaży bezpośredniej wypada całkiem nieźle, bo szóste miejsce w Europie to dobra pozycja, choć – biorąc pod uwagę zaledwie jednoprocentowy udział w obrotach całego handlu detalicznego w Polsce widać, że jest jeszcze sporo miejsca na wzrost sektora. Można to osiągnąć chociażby przez dalsze poszerzenie oferty produktowej, która nadal jest mocno zdominowana przez kosmetyki – skomentował.

Zdaniem specjalistów, biorąc pod uwagę wyniki sprzedażowe w sektorze na całym świecie przy ok. 87 milionach zarejestrowanych w firmach dystrybutorów (dane za rok 2009), planowany na 2009 rok wynik został osiągnięty. Ponadto, faktyczna liczba obrotów i dochodów w sektorze z pewnością jest znacznie wyższa, albowiem ogłoszone przez WFDSA wyniki tyczą się wyłącznie firm, które przystąpiły do stowarzyszenia.

Mogą Cię również zainteresować