Biznes rozkwita

przez Anna Lipa

Najlepiej strzeżonym sekretem w  świecie biznesu… Branżą o stałym rocznym wzroście, zdrowym przepływie gotówki, wysokim zwrocie zainwestowanego kapitału oraz długoterminowymi widokami na globalną ekspansję”.

Najlepiej strzeżonym sekretem w  świecie biznesu… Branżą o stałym rocznym wzroście, zdrowym przepływie gotówki, wysokim zwrocie zainwestowanego kapitału oraz długoterminowymi widokami na globalną ekspansję”. Były prezydent USA Bill Clinton odniósł się do tychże możliwości branży w słowach: „Wasza branża promuje podstawowe wartości na całym świecie i daje ludziom szansę na pełne wykorzystanie własnego życia”. Premier Wielkiej Brytanii, Tony Blair, opisał to zjawisko jako „ogromny wkład w ogólne, pomyślne prosperowanie gospodarki”. Znany i szanowany inwestor i miliarder Warren Buffet, powiedział o tym po prostu: „Najlepsza inwestycja jakiej kiedykolwiek dokonałem”.

Żadna z przytoczonych obok opinii nie powinna być nowością dla 13 mln Amerykanów i 53 mln ludzi na całym świecie, którzy już są częścią tego biznesu XXI wieku. Jego nazwa to sprzedaż bezpośrednia i jej nieco młodszy brat – marketing sieciowy. Ludzie nazywają tę branżę na wiele sposobów, lecz nie to jest najważniejsze. Albowiem fakt najistotniejszy i niepodważalny jest taki, iż w obecnym świecie sprzedaży bezpośredniej biznes rozkwita. Sprzedaż w DS i MLM wzrosła o ponad 91% w ciągu ostatnich 10 lat. Obecnie odnotowuje roczną sprzedaż w wysokości 30 mld dolarów w USA i ok. 100 mld dolarów na świecie.

Zapomnij o wypłacie

Każdego tygodnia ok. 175 tys. ludzi w Stanach Zjednoczonych oraz ponad 300 tys. na całym świecie wkracza w ten ekscytujący potencjał jakim dysponuje branża. Jednak, mimo jej zawrotnego wzrostu, mniej niż 1% populacji na świecie jest obecnie zaangażowana w sprzedaż bezpośrednią. Oznacza to, że branża wykorzystała jedynie maleńki skrawek swoich nieograniczonych możliwości.

Jak to możliwe, że branża tak dobrze prosperuje, jeżeli rzekomo utknęliśmy w środku recesji gospodarczej? Cóż, to tylko kwestia punktu widzenia. Ci, dla których przysłowiowa szklanka jest pełna do połowy wierzą, że nadszedł czas ogromnych gospodarczych przemian. Co bystrzejsi przedsiębiorcy, którzy potrafią dostrzec zmieniające się trendy i zauważyć nowe, powstające branże będą tymi, którzy zyskają najwięcej.

Obecnie sprzedaż bezpośrednia jest jedną z najszybciej rozwijających się branży na świecie. Wybitny ekonomista i autor bestsellerów Paul Zane Pilzer przewiduje, że tylko USA pomiędzy 2006 a 2016 r. przybędzie 10 mln nowych milionerów. To dwa razy więcej niż w ciągu ostatnich 10 lat. Co więcej Pilzer oznajmia, że wielu z tych nowych milionerów będzie pochodziło z branży sprzedaży bezpośredniej i MLM. Mądrzy ludzie biznesu oraz duże, liczące się firmy już to dostrzegli. Sir Richard Branson, założyciel Virgin Records oraz linii lotniczych Virgin Atlantic, jeden z najbogatszych ludzi na świecie, właściciel firmy Virgin Cosmetics – jednej z czołowych firm kosmetycznych w Wielkiej Brytanii postanowił sprzedawać bezposrednio. Robią to również takie firmy, jak między innymi Lilian Vernon, Time Warner oraz City Group.

Mogą Cię również zainteresować