Czy pozycjonowanie jest potrzebne?

przez Maciej Maciejewski

Jeśli myślisz o swoim biznesie internetowym bardzo poważnie, nie możesz pominąć pozycjonowania w Google. Może wcześniej nie słyszałeś o SEO, a pozycjonowanie ograniczałeś do lokalnej widoczności? Zobacz, czy pozycjonowanie jest potrzebne i dlaczego warto się skupić na poprawie organicznych wyników wyszukiwania.

Czym jest SEO i pozycjonowanie?

SEO i pozycjonowanie można uznać branżowo za synonimiczne określenia lub inaczej – SEO wchodzi w skład pozycjonowania. Na rynku polskim bardziej utarło się na początku słownictwo związane właśnie z pozycjonowaniem, następnie zaczęło oznaczać określone czynności mające na celu poprawę widoczności wyników organicznych stron internetowych w wyszukiwarkach, więc można je uznać za nieco szersze zagadnienie niż SEO. SEO z angielskiego oznacza Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek.

Sprawdź pozycjonowanie stron – WhitePress, by dowiedzieć się znacznie więcej na tematy związane z SEO i początkami pozycjonowania stron internetowych w Polsce. 

Jakie są zalety pozycjonowania?

Pozycjonowanie to ogromnie ważne narzędzie w rozwoju Twojego biznesu internetowego oraz utrzymaniu go na odpowiednim poziomie. Wyobraź sobie, że nie musisz płacić za każde przejście do serwisu, za każdego użytkownika, a następnie ten nigdy nie staje się Twoim klientem. Może lepiej sprowadzać ruch organicznie? Odpowiednie działania SEO i kontynuowanie długofalowej strategii pozycjonowania pozwoli Ci ściągać do siebie darmowy ruch, a także klientów, którzy przyjdą do Ciebie z realną intencją zakupową. Zobaczmy kilka podstawowych zalet pozycjonowania, które udowadniają, że jest ono potrzebne:

1. Wzrost widoczności, większy ruch na stronie = lepsza sprzedaż?

Jeśli pozycjonujesz swój serwis, “walczysz” z konkurencją o jak najlepsze, organiczne miejsca w wyszukiwarkach internetowych. Wybierasz najważniejsze słowa kluczowe, dzięki którym osiągasz widoczność w internecie, a tym samym zwiększasz ruch w swoim serwisie. Im wyższe pozycje np. w Google na frazach wyszukiwanych przez użytkowników, tym większa szansa na pozyskanie wartościowego ruchu, czyli klienta, który “skonwertuje”, a więc dokona zakupu usługi, towaru, pozostawi swój kontakt.

2. Wzrost sprzedaży i bazy klientów

Wspomniany większy ruch to jednocześnie wzrost sprzedaży (w odpowiedniej skali i przy spełnieniu wielu innych czynników marketingowo-sprzedażowych takich jak proces zakupowy, odpowiednie wrażenia konsumenckie, czy też przekonujące usługi). Przy pozyskiwaniu za darmo sporej liczby nowych użytkowników, możemy wdrożyć tak zwany proces lead generation, który pomoże nam zdobywać nowych, potencjalnych klientów, w dodatku mocno zainteresowanych naszymi usługami. Następnie możemy przekonać ich do zakupu poprzez newsletter i wiele innych narzędzi do komunikacji i sprzedaży.

3. Zwiększenie rozpoznawalności marki

Dzięki pozycjonowaniu nasza marka, nasz brand, dociera do większej liczby użytkowników. Staje się bardziej rozpoznawalny i zapamiętywany przez klientów. Każda marka powinna dążyć do takiej sytuacji, gdy klient będzie myślał o konkretnym brandzie w momencie, gdy poczuje potrzebę zakupową. Gdy np. chce kupić sprzęt do gry w tenisa – świetnie, jeśli od razu skojarzy nasz sklep i odwiedzi go w celach zakupowych, pomijając konkurencję.

To tylko trzy najważniejsze zalety pozycjonowania, które można rozwijać. Pozycjonowanie to proces niejednolity, bardzo szeroki, ale pozwalający zwiększyć zyski przedsiębiorstwa działającego online.

Mogą Cię również zainteresować