źródło: www.sxc.hu
Dlaczego tak się dzieje? Mianowicie szef, który nie daje informacji zwrotnej nie pozwala uczyć się na błędach. Pracownik ma świadomość, że z jakiegoś powodu nie awansuje, ale nie rozumie do końca dlaczego. Nie dostaje informacji na temat tego, jakich kompetencji mu brakuje i w jakim kierunku powinien się rozwijać. Możliwości sprawdzenia się pracownika w zadaniach przy szefie, który niechętnie udziela negatywnych informacji zwrotnych są niezwykle trudne do zrealizowania.
Informacja zwrotna, którą szef przekazuje pracownikowi, o ile tylko jest konstruktywna, czyli opiera się na rzeczywistych wnioskach z pracy podwładnego, a nie boi się powiedzieć mu, co jest w jego pracy dobre, a co wymaga poprawy, jest znacznie lepszym wyjściem, niż bycie „grzecznym i dobrym” szefem. Pozwala to również pracownikowi na rozwój, a co za tym idzie, taka osoba daje dużo więcej dla całej firmy.