Działania na rzecz profesjonalizmu w biznesie MLM czyli o tym, dlaczego powstała firma CSC Global Education

przez Maciej Maciejewski
941 odsłony

W 2019 roku, w miejscowości Schaumburg (stan Illinois, USA) oglądałem program telewizyjny, w którym jakiś amerykański prawnik pastwił się nad biznesem prowadzonym w modelu MLM. Jego argumentacja była żałosna i sprowadzała się do dwóch spraw: network marketing to piramida finansowa oraz ja jestem tym cudownym prawnikiem, który dla wszystkich ,,pokrzywdzonych” przez MLM wywalczy poważne odszkodowania.

Andrzej Cichocki & Witold Casetti

Oczywiście przedstawiał tzw. dowody w postaci osób tzw. pokrzywdzonych, które wypowiadały się mniej więcej tak: „Zostałam namówiona do tego biznesu, ale to żaden biznes, to naciągacze. Kupiłam pakiet startowy, wydałam pieniądze na szkolenia i nic z tego nie mam…”; „Jestem już 6 miesięcy i tylko kupuje produkty, nic nie zarabiam…”; „To jakaś sekta, zarabiają tylko Ci, co są na górze…”

 Sam, kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z systemem MLM była to firma GoBest, a produktem były filtry do wody. Osoba, która mnie zaprosiła do tego biznesu, tak mnie wdrożyła: „Net to sieć, work to praca, będziesz pracował w networku…”

To było całe wdrożenie. To było jakieś 30 lat temu, chciałoby się powiedzieć – niektóre praktyki są wiecznie żywe. Tylko, że to nie oznacza, iż biznes jest zły, zepsuty czy nie pozwalający zarobić. To tylko znaczy, że do tego biznesu, jak do każdego innego, trzeba być we właściwy sposób wdrożonym. A żeby być właściwie wdrożonym lider, który Cię zaprasza do biznesu, musi być liderem, a nie POZEREM.

Ta historia była m.in. powodem, dla którego w 2020 roku została powołana do życia spółka CSC Global Education SA. Misją tej firmy jest profesjonalizacja poprzez edukację branży DS/MLM. Oczywiście można by zadać pytanie, czy profesjonalizacja jest w ogóle możliwa. Zdecydowanie tak i dzieje się to na naszych oczach.

Andrzej Cichocki & dr Mariusz Citkowski & Witold Casetti

Pojawiają się nowe narzędzia, nowe sposoby komunikacji, nowe produkty – tak jak w każdej innej branży. Skoro w innych sektorach ludzie stają się profesjonalistami, mają do tego przygotowane systemy edukacyjne, dlaczego nie w marketingu sieciowym i sprzedaży bezpośredniej? Czy to gorsza branża? A może mniej dochodowa? Czuję się uprawniony do odpowiedzi na to pytanie, ponieważ pracowałem w swoim życiu zarówno w wielkich korporacjach międzynarodowych, jak i w MSP oraz w organizacjach DS oraz MLM i wiem, że to nie jest ani gorsza branża, ani mniej dochodowa.

W CSC Global Education bardzo wierzymy, że organizacja, którą powołaliśmy do życia prawie dwa lata temu, wpłynie w sposób znaczący na postrzeganie całego sektora. Dlaczego w to wierzymy? Bo budujemy organizację międzynarodową. Mamy już spółkę w USA i właśnie przygotowujemy wejście do Włoch i Tajlandii. W każdym z tych krajów naszym partnerem jest – lub będzie, poważana uczelnia wyższa. W Polsce naszym partnerem naukowym jest Uniwersytet w Białymstoku. Właśnie tam w październiku rozpoczynamy wspólnie z Instytutem Zarządzania kurs pod nazwą LIDER ALTER-SPRZEDAŻY.

Można by zapytać, czym to się różni od tego, co proponują inni. Jest po prostu inne i zaraz to wyjaśnię. Zanim to jednak nastąpi, chcę powiedzieć tylko tyle – jest to jedyne takie rozwiązanie na świecie. Swoim zakresem obejmuje np. takie obszary jak: leadership by APQ, elementy marketingu, elementy psychologii, sprzedaż produktu vs. sprzedaż biznesu, budowanie organizacji biznesowej, storytelling i inne. Podchodzimy kompleksowo do budowania liderów zarówno w obszarze kompetencji miękkich, jak i twardych. Naszymi wykładowcami są ludzie, których z całą pewnością można nazwać ekspertami w tym, co robią. W naszej kadry są zarówno praktycy, jak i wykładowcy z uniwersytetu. Program obejmuje ponad 100 godzin i jest prowadzony na uczelni w weekendy. Kończy się egzaminami potwierdzającymi kompetencje i certyfikacją uniwersytecką. Wisienką na torcie jest współpraca międzynarodowa, a to oznacza, że będą goście specjalni ze świata.

Wszystko co dzieje się na naszych oczach, dzieje się coraz szybciej i wymaga coraz lepszego, a przede wszystkim coraz bardziej użytecznego przygotowania. Również branża DS/MLM. Ze swoją misją wchodzimy do szkół średnich po to, by ludzie młodzi wiedzieli, że networker to też zawód, chociaż na razie nie znajdziemy go na liście zawodów, ale wierzymy w to, że kiedyś taka sytuacja nastąpi.

Wizerunek branży wpływa na jej postrzeganie przez ludzi, którzy ją budują i przez ludzi, którzy jej nie znają i nie rozumieją. I to co głównie szwankuje to właśnie ludzie. Nie produkty, nie systemy, tylko ludzie.

Dla nas to oznacza skupienie się na budowaniu liderów, a program, który mamy – Leadreship by APQ,  jest programem, na który mamy wyłączność na całym świecie. To ważny element naszej strategii. Budujemy liderów, a to pozwala budować stabilne organizacje. Znacznie stabilniejsze niż te, które rozwój uzyskują przez fakt rekrutowania lidera z innej firmy, najlepiej z całą strukturą. Dobrze wiemy, że takie praktyki nie służą branży, ani poszczególnym firmom. Do tego są rozwiązaniem czasowym, bo zawsze może pojawić się inne przedsiębiorstwo, które lepiej zapłaci.

Andrzej Cichocki & Monika Żukowska & Bartłomiej Kopeć & Witold Casetti & dr Mariusz Citkowski

Dzięki uprzejmości redaktora Macieja Maciejewskiego mamy teraz przywilej przedstawić się całej branży i w kolejnych odsłonach przekazać więcej informacji na temat CSC Global Education oraz naszej misji.

Bardzo zapraszamy do bezpośredniego kontaktu. Rozwijajmy się razem i wspólnie budujmy branżę.

Wspaniałości życzę, Andrzej Cichocki.

OTO POZOSTALI WYKŁADOWCY KURSU LIDER ALTER-SPRZEDAŻY. Przedstawiamy biogramy wykładowców Uniwersytetu w Białymstoku, którzy specjalnie dla branży sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy będą teraz współpracując z CSC Global Education edukacyjnie działali na rzecz profesjonalizmu w biznesie DS/MLM:

Dr Andrzej Kondej – wykładowca Uniwersytetu w Białymstoku i Collegium Civitas w Warszawie. Specjalizuje się w obszarach zarządzania strategicznego, organizacji handlu, technik sprzedażowych, negocjacji i komunikacji biznesowej, zarządzania kryzysowego oraz marketingu praktycznego. Od trzydziestu lat wspiera przedsiębiorców poprzez consulting, analizy rynkowe i szkolenia. Autor książki „Polowanie na klienta” oraz wielu publikacji naukowych i branżowych. Twórca Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych.

Dr Andrzej Dakowicz – wykładowca Uniwersytetu w Białymstoku. Specjalizuje się w obszarach psychologii i negocjacji biznesowych. Autor licznych artykułów i monografii naukowych z zakresu uwarunkowań relacji interpersonalnych. Występuje jako biegły sądowy z zakresu psychologii przy Sądzie Okręgowym w Białymstoku. Przez dwie kadencje (w latach 2000-2006) pełnił funkcję przewodniczącego zarządu białostockiego oddziału Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Prowadzi również prywatną praktykę psychologiczną oraz szkoli z zakresu zarządzania i sprzedaży.

Dr Marek Kruk – wykładowca Uniwersytetu w Białymstoku. Specjalizuje się w obszarze marketingu, a w szczególności marketingu B2B, partnerskiego, międzynarodowego, online oraz badań marketingowych i marketingu analitycznego. Autor kilkudziesięciu artykułów i współautor książek naukowych, m.in. „Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań rynkowych” i „Nowy produkt w marketingu przemysłowym”. Od lat doradza przedsiębiorcom w obszarze rozwoju umiejętności marketingowych, badań rynku, tworzenia strategii marketingowych oraz planowania komunikacji marketingowej.

 

 

Osoby odpowiedzialne za kurs z ramienia Uniwersytetu w Białymstoku:

Dr hab. Bogdan Plawgo – dyrektor Instytutu Zarządzania na Uniwersytecie w Białymstoku & dr Mariusz Citkowski – zastępca dyrektora Instytutu Zarządzania na Uniwersytecie w Białymstoku

Mogą Cię również zainteresować