Firma Herbalife wyjaśnia, że zdecydowała się zaproponować to stanowisko Erikowi Deppe w krajach niemieckojęzycznych, ponieważ jest on doświadczonym menedżerem i sprawdzonym ekspertem. Posiada wyższe wykształcenie w biznesie i siedemnastoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania, doradztwa, sprzedaży i marketingu.
Deppe rozpoczął swoją karierę w firmie Henkel KGaA, gdzie przez sześć lat był dyrektorem marketingu odpowiedzialnym między innymi za teren Bliskiego Wschodu. Kolejnym przystankiem był koncern Reckitt Benckiser, czołowy na świecie producent detergentów, past i środków czyszczących. W ciągu pięciu był osobą odpowiedzialną między innymi za rozwój na stanowisku marketing manager Central Europe, jak i global marketing manager z międzynarodowymi zadaniami za rozwój i zarządzanie strategiczne w zakresie pielęgnacji stomatologicznej. Przez ostatnie dwa lata w Reckitt Benckiser Deppe pracował jako dyrektor marketingu w Szwajcarii. Później pracował w Wal-Mart Germany GmbH & Co KG jako kierownik ds. zakupów artykułów drogeryjnych, a następnie w Rudolf Wild GmbH & Co KG. Tu działał jako global marketing director. Ostatnie trzy lata był niezależnym konsultantem biznesowym, doradcą i partnerem w Bawaria Consulting GmbH.
– Nie mogę się doczekać mojej nowej roli w Herbalife. Już po pierwszej rozmowie cenię niezwykle wysoki poziom motywacji i kompetencji niezależnych partnerów dystrybucyjnych i zespół, który poznałem w Darmstadt – powiedział Deppe. – To bardzo dobre podstawy, aby wdrożyć w dziedzinę marketingu i sprzedaży nowe akcenty i ogromny potencjał marki Herbalife – globalnej firmy z obrotami 4,3 mld dolarów w 2010 roku. Trzeba to wykorzystać w naszym regionie – dodał.