Z badań wynika, że dla prawie połowy klientów ostateczny kanał zakupu nie ma większego znaczenia. Jak więc dotrzeć do klienta, który w ciągu dnia korzysta z wielu urządzeń mobilnych jednocześnie i przekonać go do zakupu za pomocą tabletu lub smartfona?
Według najnowszego raportu Cisco, do 2018 roku na świecie będzie 4,9 mld użytkowników smartfonów i tabletów. Ta stale rosnąca grupa potencjalnych klientów jest bardzo atrakcyjna dla marketerów i firm. Stawia jednak przed nimi nowe wyzwania. Jak sprawić by użytkownicy chętniej kupowali za pomocą urządzeń mobilnych?
Zakupy wielokanałowe – szansa i wyzwanie
Dotarcie do konkretnego konsumenta, który w ciągu dnia korzysta na przemian z komputera, smartfonu czy tabletu, to klucz do sukcesu. Wyzwanie polega na powiązaniu jego aktywności na wszystkich tych urządzeniach. – W dobie zaawansowanych technologii dla dużej części klientów, którzy preferują zakupy przez internet nie ma aż tak dużego znaczenia, za pośrednictwem którego urządzenia ostatecznie zakupią dany produkt. Ważna jest natomiast końcowa satysfakcja. Dlatego taki konsument korzysta z różnych kanałów w zależności od potrzeb oraz czasu i miejsca, w którym się znajduje – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Takie zjawisko nazywane jest zakupami wielokanałowymi.
Jak zarabiać więcej w kanale mobilnym?
Przed takim problemem stanęła znana firma odzieżowa Forever 21 z USA, działająca w 19 krajach. Obecnie posiada prawie 500 punktów sprzedaży. Chcąc dotrzeć do użytkowników, którzy w ciągu dnia korzystają z tabletów, smartfonów i komputerów, musiała zadbać o to, by spersonalizowany przekaz trafiał do nich niezależnie od urządzenia. – Dzięki zastosowaniu dynamicznych kreacji reklamowych w technologii HTML5, byliśmy w stanie dotrzeć do interesujących nas użytkowników na wszystkich urządzeniach, w tym takich, które nie obsługują technologii Flash, jak np. Apple iOS oraz przeglądarka Safari. Z kolei integracja z Google DoubleClick AdExchange pozwoliła na wyświetlanie tych reklam we wszystkich formatach i na odpowiednich, pod względem jakości, powierzchniach (brand safety) – wyjaśnia Wyszyński.
To jednak dopiero początek, kolejnym krokiem była integracja danych o klientach Forever 21, w tym z systemu CRM firmy. – Dzięki temu możliwe było proponowanie klientom produktów, które faktycznie mogły ich zainteresować. W ten właśnie sposób stworzyliśmy spersonalizowany przekaz reklamowy dostępny na wielu platformach jednocześnie dla jednego potencjalnego klienta – dodaje specjalista. W efekcie użytkownicy mobilni klikali o 20% częściej w reklamy niż stacjonarni. Udało się również osiągnąć porównywalną liczbę konwersji w kanale mobilnym, co w stacjonarnym – 15%. Tak dobry wynik nie byłby możliwy bez połączenia personalizacji przekazu z zaawansowaną technologią wyświetlania reklam na urządzeniach mobilnych. Odpowiednie dostosowanie kreacji reklamowej w tym kanale wpłynęło również na 15% zwiększenie sprzedaży.
W ciągu ostatnich lat smartfony i tablety stały się niezwykle ważnym dla marketerów sposobem pozyskania klienta. Wraz z pojawieniem się rozwiązań pozwalających na rozpoznanie użytkowników korzystających z wielu urządzeń jednocześnie, marketerzy zyskali możliwość dotarcia do nich we właściwym momencie i zaoferowania produktów odpowiadających ich potrzebom.
Link do case study: https://www.sociomantic.com/case-study-forever-21/