John Agwunobi posiada idealne kompetencje do pełnienia nowej funkcji – przez całe swoje życie zawodowe działał na rzecz poprawy zdrowia ludzi pracując jako lekarz, urzędnik rządowy i dyrektor wykonawczy. Agwunobi będzie odpowiedzialny za wyznaczenie strategii w Herbalife Nutrition nadzorując wszystkie inicjatywy mające na celu rozwój firmy w 94 krajach, w których prowadzi ona swoją działalność. Dzięki temu spółka będzie mogła utrzymać niezmienną pozycję wiodącej firmy MLM w dziedzinie odżywiania.
– Jestem pełen entuzjazmu wchodząc w nową rolę. Personalna zmiana na stanowisku dyrektora generalnego odbyła się płynnie dzięki naszym dystrybutorom, którzy cały czas dbają o dobro swoich klientów – powiedział John Agwunobi, dyrektor zarządzający w Herbalife Nutrition. – Szczególnie w tym roku, gdy obchodzimy 40 rocznicę powstania firmy, misja poprawy odżywiania się ludzi na całym świecie nabrała jeszcze większego znaczenia. Nie mogę się doczekać zarzadzania naszą firmą. Rozwijamy się nieustannie, wzmacniając wszystkie nasze społeczności – dodał nowy CEO.
Od momentu dołączenia do firmy w 2016 roku Agwunobi pełnił szereg coraz bardziej odpowiedzialnych funkcji; ostatnio wyznaczał filozofię firmy jako wiceprezydent Herbalife Nutrition i dyrektor ds. zdrowia i odżywiania. Agwunobi może pochwalić się bogatym doświadczeniem zawodowym, zdobytym zarówno w sektorze publicznym, jak również prywatnym. Jako wiceprezes oraz dyrektor ds. zdrowia i wellness w Walmart – największej na świecie sieci sprzedaży detalicznej, kierował zespołem ponad 65 000 osób, przyczyniając się do wzrostu wartości firmy z 25 do ponad 30 miliardów dolarów.
W sektorze publicznym Agwunobi pełnił funkcję sekretarza zdrowia na Florydzie, a następnie admirała w korpusie Amerykańskich Służb Zdrowia Publicznego i asystenta sekretarza zdrowia w Departamencie Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych. Odpowiadał za promowanie profilaktyki i zdrowego trybu życia. Co więcej, nadzorował Centra Kontroli Chorób, Państwowe Instytuty Zdrowia, Agencję ds. Żywności i Leków oraz wiele innych państwowych instytucji i programów zdrowotnych.
Zmiana nastąpiła także na stanowisku prezydenta Herbalife Nutrition, objętym przez Johna DeSimone, poprzednio pełniącego rolę wiceprezydenta i dyrektora strategicznego. DeSimon od 10 lat zajmował różne funkcje kierownicze w firmie, poznając ją od podszewki.
Przewaga konkurencyjna i sukces Herbalife w dziedzinie odżywiania bazują na nauce: produktach wspartych wiedzą naukową oraz edukacji zapewnianej klientom przez dystrybutorów. Dystrybutorzy, korzystający z bogatego programu szkoleń organizowanych przez firmę, przekazują zdobytą wiedzę swoim klientom, oferując im spersonalizowaną obsługę w zakresie odżywiania i aktywności fizycznej.
– Zarząd i ja osobiście jesteśmy przekonani, że ci dwaj utalentowani liderzy zapoczątkują nową erę wzrostu i innowacji, współpracując z naszymi niezależnymi dystrybutorami. To właściwy wybór gwarantujący, że firma spełni pokładane w niej nadzieje – skomentował były dyrektor zarządzający i ustępujący prezes zarządu, Michael Johnson. (Foto: Business Wire)
Herbalife Nutrition to międzynarodowa firma z branży odżywiania, marka numer 1 na świecie wśród produktów do kontroli wagi, której celem jest zapewnienie dostępu do spersonalizowanego żywienia milionom ludzi na całym świecie. Od 1980 roku spółka realizuje swoją misję – wspieranie zmiany stylu życia za sprawą wartościowych produktów i programów służących lepszemu odżywianiu. Wraz z niezależnymi partnerami z pełnym oddaniem oferuje rozwiązania dla problemów związanych ze złym odżywianiem, wsparcie w walce z nadmierną masą ciała, starzeniem się populacji, rosnącymi kosztami opieki zdrowotnej oraz proponuje możliwości stanowiące odpowiedź na wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu. Herbalife Nutrition zapewnia naukowo opracowywane produkty wysokiej jakości oraz indywidualne wsparcie ze strony niezależnych partnerów, a także przynależność do wspólnoty, której członkowie inspirują się wzajemnie do prowadzenia zdrowszego, bardziej aktywnego stylu życia. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu Herbalife Nutrition wspiera Herbalife Nutrition Foundation (HNF) i programy Casa Herbalife, które zapewniają zdrowe odżywianie dzieciom będącym w potrzebie. Herbalife Nutrition z dumą sponsoruje ponad 190 znakomitych sportowców, zespołów i wydarzeń sportowych na całym świecie. Firma zatrudnia 8 500 pracowników (w tym 300 naukowców). W 2019 roku spółka osiągnęła 4,9 miliarda USD sprzedaży netto. Jest obecna na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE: HLF).