Standardowe narzędzia a wyzwania w komunikacji z klientem
Podstawą tworzenia skutecznych narzędzi do komunikacji z klientem jest znajomość specyficznych potrzeb danej branży, procesów i możliwość dopasowania komunikatów do potrzeb odbiorców. Korzystając z tradycyjnych narzędzi do wysyłania SMS-ów, współcześni przedsiębiorcy zmagają się z kilkoma wyzwaniami. Przede wszystkim większość interfejsów nie jest łatwa i intuicyjna w obsłudze, ale wymaga działań zespołu specjalistów. Kampanie SMS są trudne do mierzenia jeśli chodzi o skuteczność. Tylko zintegrowanie interfejsu z dodatkowymi funkcjami zaawansowanego programu umożliwia bieżące raportowanie w czasie rzeczywistym i mierzenie efektywności działań.
Kolejną zmorą właścicieli firm jest nieaktualna baza kontaktów, w której dominuje wiele duplikacji i nieaktywnych już numerów telefonów. Sprawdzenie wszystkich kontaktów przez człowieka jest czasochłonne, a więc generuje dodatkowe koszty. Znacznie lepiej zautomatyzować ten proces, a tym samym zwiększyć efektywność kampanii dzięki pewności, że informacje docierają tam, gdzie chcemy.
Ograniczeniem jest też liczba znaków. Tradycyjne rozwiązania umożliwiają wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych. Najnowsze interfejsy mają opcję tzw. automatycznej transliteracji zaimplementowanego tekstu i skracania linków do 20 znaków. To kolejna zaleta z wyboru zaawansowanych rozwiązań, o których więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej Apifonica.pl.
Jak działają nowoczesne narzędzia do wysyłki SMS?
Korzystanie z nowoczesnych narzędzi jest proste i intuicyjne, ponieważ zostały one stworzone z myślą, aby spełniały wszystkie oczekiwania danego biznesu. Po zalogowaniu się do wybranej platformy użytkownik otrzymuje swój unikalny numer, umożliwiający wysyłkę wiadomości SMS. Tworząc komunikaty może korzystać z interfejsu webowego, ale jest też opcja integracji z najczęściej używanymi przez firmy aplikacjami i oprogramowaniami. W ten sposób cała biznesowa komunikacja pozostaje w jednym narzędziu. Ponieważ dla usługodawcy wymierną wartością jest konwersja ważne, aby narzędzie umożliwiało zamieszczenie linku w treści wiadomości i na podstawie ilości kliknięć mierzona była efektywność kampanii. Ponieważ dane są dynamiczne, kluczowa jest ich bieżąca analiza i dopasowanie kampanii do targetowanej grupy. Nowoczesne technologie nie tylko skanują wyniki, ale użytkownik ma wgląd do raportów przygotowywanych w czasie rzeczywistym.
Wydaje się, że kampanie SMS nie są w stanie sprostać współczesnym, digitalowym wyzwaniom. Nic bardziej mylnego. Wybierając rozwiązania dopasowane do biznesu, można mierzyć efektywność działań, które do tej pory klasyfikowane były jako offlinowe. To wielka wartość, jeśli mówimy o wyzwaniach współczesnej komunikacji z klientem.