– Już czwarty kwartał z rzędu osiągnęliśmy największą sprzedaż w historii firmy. Te świetne wyniki były napędzane wzrostem w naszych operacyjnych jednostkach biznesowych, ponieważ nadal jesteśmy zaangażowani w transformację opartą na pięciu globalnych strategiach wzrostu – powiedział Terrence Moorehead, dyrektor generalny w Nature’s Sunshine Products.
Do wzrostu wyników finansowych przyczyniła się również obecność firmy w Azji (sprzedażą netto na poziomie 43,5 mln USD), a następnie w Ameryce Północnej ze sprzedażą netto 37,3 mln USD. – W Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost napędzany wprowadzaniem nowych produktów i skuteczną realizacją naszych strategii. W Stanach Zjednoczonych również zaobserwowaliśmy wzrost popularności takich inicjatyw, jak nasz program automatycznej wysyłki „Subskrybuj i rozwijaj się” oraz kilku innych programów partnerskich. Nasza działalność skierowana bezpośrednio do konsumentów osiągnęła lepsze wyniki niż oczekiwano i pracujemy nad dalszym przyspieszeniem tego kanału poprzez rozwijanie naszych możliwości cyfrowych. Biorąc pod uwagę rozmach, który obserwujemy, cieszymy się, że jeszcze w tym roku będziemy pracować nad uruchomieniem naszego programu personalizacji. To kolejny program, który zaprojektowaliśmy w celu poprawy obsługi klientów. Będzie on stanowił kolejny etap naszej cyfrowej transformacji – dodał Moorehead.
Koszty sprzedaży w spółce – ogólne i administracyjne – w tym kwartale wzrosły do 35,6 mln USD w porównaniu do 28,5 mln USD w analogicznym kwartale roku poprzedniego. NSP przypisuje ten wzrost wyższym kosztom związanym z inicjatywami transformacji biznesowej i wzrostem na rynkach o wyższych kosztach zmiennych. Skorygowana EBITDA wzrosła o 38% do rekordowego 13,4 miliona USD, co według firmy było spowodowane silnym wzrostem sprzedaży netto. W czerwcu spółka miała gotówkę w kasie i ekwiwalenty gotówki w łącznej wysokości 74,9 mln USD i 3 mln USD zadłużenia.
– W drugiej połowie 2021 roku oczekujemy, że nasi dystrybutorzy i klienci będą nadal pozytywnie reagować na nasz zmieniony model biznesowy. Nasi klienci cieszą się ze zrewitalizowanych opakowań i etykiet, a także z naszego nowego doświadczenia z rozpakowywaniem, które teraz zaczniemy wprowadzać również w ramach naszej marki Synergy. Jesteśmy w tej chwili w stanie ciągłej transformacji i pomimo trudności w łańcuchu dostaw oraz wyzwań związanych z COVID-19, pozostajemy w dobrej kondycji operacyjnej i finansowej. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do naszej zdolności do dalszego tworzenia wartości dla naszych akcjonariuszy – podsumował dyrektor generalny.