Link building – dlaczego jest tak ważny dla Twojego sklepu internetowego?

przez Maciej Maciejewski
570 odsłony

Link building to jeden z podstawowych sposobów na polepszenie widoczności Twojej witryny w Google. Jak robić to z głową i nie popełniać błędów? O czym pamiętać i czym się kierować? Przeczytaj nasz krótki poradnik i upewnij się, czy wiesz już wszystko o pozyskiwaniu linków.


Pozycjonowanie to życie! Przynajmniej w internecie. Wytłumaczymy to w kilku prostych słowach. Sprzedajesz liczniki rowerowe, zależy Ci więc na tym, aby użytkownicy, którzy wpisują w okienko wyszukiwarki właśnie to hasło – „liczniki rowerowe” – natrafili w wynikach wyszukiwania na Twoją stronę. Aby tak się stało, witryna musi mieć wysoką pozycję w Google, internauci bowiem rzadko kiedy wertują kolejne strony wyników. Pozycjonowanie SEO służy właśnie temu – polepszeniu Twojej pozycji w Google. Pozycjonowanie to szereg różnorodnych działań, jak optymalizacja warstwy technicznej witryny, user experience, nasycenie strony frazami kluczowymi itd. Bardzo istotną rolę odgrywa tu też link building.

Link building – co to takiego?

Link building to inaczej pozyskiwanie linków. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnie poprowadzonym procesie, sprawdź link building w Sempai. Specjaliści SEO przeanalizują Twoją witrynę, stworzą długofalową strategię i wdrożą rozwiązania, dzięki którym Twoja strona będzie zdobywać coraz wyższe pozycje w Google.

Linki pozyskiwane z innych witryn (tzw. linkowanie zewnętrzne) i prowadzące do Twojej witryny pomagają „zjednać” sobie wyszukiwarkę Google i zdobyć jej zaufanie. Wyszukiwarka dochodzi do wniosku, że skoro inne witryny zawierają przekierowania do Twojej, to musi być ona wartościowa dla użytkowników.

Jednocześnie bardzo ważne są linki wewnętrzne, czyli odnośniki w obrębie Twojej strony. Służą one nie tylko poprawie SEO, ale także nawigacji w witrynie – użytkownik płynnie przechodzi do tych miejsc na stronie, które go interesują.

Linki SEO – jak robić to dobrze?

Proces pozyskiwania linków zajmuje sporo czasu i wymaga cierpliwości. Nie warto iść na skróty – zamiast tego musimy sukcesywnie budować bazę wartościowych linków. Jak jednak sprawić, aby Google uważało linki odsyłające do Twojej witryny za wartościowe?

Tematyczność linków SEO

Linki SEO oraz Twoją stronę powinien łączyć kontekst. Jeśli więc prowadzisz sklep rowerowy, zadbaj o to, aby do Twojej witryny odsyłały link np. z blogów pasjonatów sportu, portali sportowych lub forum dla rowerzystów.

„Moc” linków SEO

Aby Twoja witryna zyskała na wartości w oczach Google, musisz z uwagą dobierać portale, na których umieszczasz linki. Sprawdzaj m.in. ruch organiczny oraz liczbę użytkowników, indeksację strony, jej wygląd, profil linkowy domeny itd.

Przykład pozyskiwania wartościowych linków: artykuły sponsorowane

Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem, pomyśl o wpisach gościnnych lub artykułach sponsorowanych. Jak to działa? Kontaktujesz się z właścicielami blogów czy portali o interesującej Cię tematyce, na których chciałbyś opublikować artykuł z osadzonym linkiem oraz negocjujesz warunki współpracy (lub robi to w Twoim imieniu agencja SEO). W ten sposób możesz pozyskać „mocne” linki, które podbiją Twoją pozycję w Google. Jednocześnie – jeżeli tylko stworzysz wciągającą i przydatną dla użytkownika treść – ściągniesz część czytelników na swoją stronę internetową. Działania content marketingowe to aktualnie jedna z najskuteczniejszych metod budowania widoczności w wyszukiwarce, a przy tym świadomości marki.

Link building – dlaczego go potrzebujesz?

Strategia pozycjonowania SEO nie może się obejść bez link buidingu. Co może Ci dać pozyskiwanie linków?

Po pierwsze, większy ruch i wyższe rankowanie. Zwiększasz ruch, zbierasz opinie, a jednocześnie pozytywnie wpływasz na postrzeganie swojej marki w internecie.

Po drugie, rozpoznawalność marki. Jeśli jest Cię więcej w sieci, odbiorcy zaczynają Cię kojarzyć i zapamiętywać.

Po trzecie, wyższa konwersja. Starannie dobrane portale tematyczne, które odsyłają do Twojej strony, zwiększają szanse na dotarcie do grupy docelowej, na której Ci zależy. Odbiorcy faktycznie zainteresowani tematem, Twoim produktem czy usługą to większe szanse na sprzedaż.

Pamiętaj, że co za dużo, to niezdrowo. Zbyt duża liczba odnośników do Twojej witryny, poza tym ze „śmieciowych” i niepowiązanych tematycznie stron, może sprawić, że podpadniesz Google. Dlatego dbaj nie tylko o wartościowe treści, ale także o to, jakie portale wybierasz do link buildingu.

Mogą Cię również zainteresować