MLM na uniwersytetach

przez Maciej Maciejewski
941 odsłony

Podczas posiedzenia jury tegorocznego konkursu na najlepszą pracę licencjacką lub magisterską na temat sprzedaży bezpośredniej/marketingu sieciowego w składzie: dr Grażyna Śmigielska – pracownik naukowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, dr Jan Pindakiewicz – pracownik

 

Podczas posiedzenia jury tegorocznego konkursu na najlepszą pracę licencjacką lub magisterską na temat sprzedaży bezpośredniej/marketingu sieciowego w składzie: dr Grażyna Śmigielska – pracownik naukowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie,  dr Jan Pindakiewicz – pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Anna Wieraszko – członek zarządu PSSB, Mirosław Luboń – dyrektor generalny PSSB oraz Maciej Łaszczuk – administrator kodeksu sprzedaży bezpośredniej PSSB,  najpierw dokonało wyboru przewodniczącego w osobie dr. Jana Pindakiewicza.

We are the champions

Następnie przewodniczący stwierdził, że do konkursu zostały zakwalifikowane 2 prace magisterskie i 1 praca licencjacka oraz, że wszystkie te prace spełniają kryteria formalne, określone w regulaminie konkursu. Po dokonaniu oceny prac uczestniczących w konkursie, jury postanowiło:

  1. I nagrodę w wysokości 5.000 zł przyznać pani Agacie Pelc za pracę magisterską pt.: „Proces tworzenia wartości. Analiza przypadku – Herbalife Ltd.”
  2. II nagrodę w wysokości 3.000 zł przyznać pani Marice Kośka za pracę magisterską pt.: „Problemy rozwoju marketingu logistycznego artykułów kosmetycznych na przykładzie firmy FM Group Polska”
  3. III nagrodę w wysokości 2.000 zł przyznać pani Gabrieli Lis za pracę licencjacką pt.: „Wpływ zmiany systemu wynagradzania na motywację do pracy na przykładzie firmy Oriflame”.

Spostrzeżenia

Udało nam się porozmawiać z dwiema osobami, które wzięły udział w tym konkursie. Zapytaliśmy o ich pracę w branży, spostrzeżenia, a także o to, na co według nich powinniśmy zwrócić szczególna uwagę podczas lektury ich prac dyplomowych.

Agata Pelc, trener wellness w Herbalife: Ma 27 lat. Mieszka koło Warszawy, posiada wykształcenie wyższe magisterskie, które zdobyła na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się rozwojem osobistym, NLP, tańcem, uwielbia podróżować i poznawać tradycyjną kulturę Dalekiego Wschodu. Oto jej wypowiedź: Zanim otworzyłam swoją firmę w branży marketingu sieciowego miałam kilka zajęć. Odkąd pamiętam chciałam związać się z zawodem, dzięki któremu będę mogła nauczać. Więc najpierw w sferze marzeń pojawił się zawód nauczyciela. Jednak zarobki, które można w nim osiągnąć nie zagwarantowałyby mi życia na takim poziomie, o którym marzę.

W trakcie liceum byłam hostessą. Na studiach pracowałam jako project manager w zkresie pozyskiwania funduszy unijnych oraz przy tworzeniu planów strategicznych dla firm. Później pojawił się krótki epizod jako manager w znanej warszawskiej szkole tańca. W między czasie zaczęłam prowadzić szkolenia i treningi z zakresu komunikacji i rozwoju osobistego dla osób prywatnych i firm. Obecnie swoje zawodowe życie związałam z Herbalife. Znam tą firmę już ponad 10 lat. Od ponad 3 lat prowadzę praktykę jako konsultant w zakresie zdrowego stylu życia, dobrej diety, suplementacji. W ramach planu marketingowego Herbalife osiągnęłam pozycję world team. Do największych osiągnięć zaliczam świetne rezultaty u swoich podopiecznych oraz coraz lepsze wyniki działań w grupie swoich konsultantów.

Co zadecydowało o podjęciu decyzji pisania pracy dyplomowej na temat marketingu sieciowego? Przede wszystkim brak wiedzy i świadomości w zakresie MLM na polskich uczelniach. Na moich studiach z zarządzania w ciągu 5 lat tylko raz została poruszona tematyka marketingu sieciowego, i to w kontekście sekt. Poruszyły mnie tak krzywdzące poglądy na temat firm z tej branży, które wynikają z braku informacji, naukowych opracowań i badań związanych z MLM. Nawet przygotowanie mojej pracy, zostało praktycznie oparte tylko na źródłach angielskojęzycznych.

Jestem zafascynowana funkcjonowaniem marketingu wielopoziomowego i dlatego chciałam choć odrobinę przyczynić się do zmiany wizerunku network marketingu. Jest to jakiś osobisty wkład naukowy w budowanie zbioru wiedzy na ten temat.

Ten tekst jest jedynie fragmentem całego artykułu, który znajdziesz w wydaniu drukowanym Network Magazyn nr 19/2008

Mogą Cię również zainteresować