Polacy pokochali smartwatche. Wybierają je dziś częściej niż klasyczne zegarki. Dlaczego?

przez Maciej Maciejewski

Polacy coraz częściej na swoich nadgarstkach noszą smartwatche, które pod względem popularności wyprzedziły już nawet tradycyjne zegarki. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska, 27% z nas regularnie używa smartwatchy, 16% klasycznych zegarków z tarczą i wskazówkami, a 6% elektronicznych z cyfrowym wyświetlaczem…

Kolejne 6% ma co najmniej 2 różne zegarki, które użytkuje zamiennie, natomiast 45% osób nie nosi zegarka w ogóle. Smartwatche stały się naszym nieodłącznym kompanem każdego dnia. Czego w nich poszukujemy? Z jakich funkcji korzystamy i w realizacji jakich celów nas wspierają? Czy klasyczne zegarki odchodzą do lamusa?

Większość z nas nosi zegarki – zadeklarowało tak 55% Polaków. Coraz częściej jednak tradycyjny czasomierz zastępujemy smartwatchem. Aż 48% osób spośród zadeklarowanych użytkowników zegarków wybiera wyłącznie inteligentny, a 9% korzysta z niego zamiennie z klasycznym.

Przywiązanie do tradycyjnego, z tarczą i wskazówkami, deklaruje 29% użytkowników, a 11% wybiera model elektroniczny. Jak często korzystamy ze smartwatchy? Przeważająca większość posiadaczy nosi go codziennie. Spoczywa on na nadgarstku każdego dnia u 81% użytkowników, kilka razy w tygodniu u 10%, a w dni robocze – od poniedziałku do piątku u 5%.

Smartwatche cenimy przede wszystkim za opcje pomagające nam dbać o ruch i zdrowie, a także ułatwiające komunikację dzięki połączeniu ze smartfonem. Wśród pięciu najczęściej używanych funkcji, na podium znalazło się: liczenie kroków, jakie przeszliśmy w ciągu dnia (robi to 80% użytkowników), mierzenie tętna lub ciśnienia krwi (44%) oraz odbieranie powiadomień z telefonu (41%). Na kolejnych miejscach plasują się: monitoring snu (36%) oraz tryby sportowe/treningowe (33%). Najchętniej używane tryby sportowe dotyczą przede wszystkim takich aktywności, jak: jazda na rowerze (65%), marsz (60%), bieganie (55%), fitness (37%), siłownia (28%) oraz pływanie (22%).

Im drożej, tym lepiej? Posiadacze smartwatchy zapytani o 5 kluczowych cech decydujących o wyborze zegarka, wskazali: długi czas pracy baterii – co najmniej 7 dni na jednym ładowaniu, cenę, obecność funkcji monitorujących zdrowie (wszystkie z ponad 50% wynikiem), odporność na wodę i kurz, funkcje sportowe, monitorujące i analizujące trening (ponad 40%) oraz elegancki wygląd – żeby smartwatch pasował na każdą okazję (36%). Większość posiadaczy smartwatchy (60%) jest w stanie na nie wydać nie więcej niż 900 zł. Jest też spora grupa osób, która przeznaczy na zegarek odpowiadający ich wymaganiom nieco więcej – odpowiednio: do 1200 zł – 14%, do 1500 zł – 12% i do 2000 zł – 9%. Te najwyższej klasy, kosztujące powyżej 2000 zł, znajdują się w kręgu zainteresowań 5%.

Paradoksalnie wysoka cena smartwatchy z półki premium, takich jak HUAWEI WATCH Ultimate, może okazać się zachętą dla przedsiębiorców, ponieważ wydatek ten można wpisać w koszty prowadzenia działalności. – Bazując na art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wydatek poniesiony w związku z zakupem zegarka typu smartwatch będzie można zaliczyć w ciężar kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem, że pomiędzy poniesieniem wydatku a powstaniem, zwiększeniem bądź też możliwością powstania przychodu zaistnieje związek przyczynowy, tj. wydatek związany jest z prowadzoną działalnością gospodarczą i nie jest wykorzystywany na cele osobiste podatnika czy jego pracowników – mówi Anna Misiak, doradca podatkowy, przewodnicząca zarządu mazowieckiego oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Rynek z wysokim potencjałem rozwoju? Smartwatche już są popularne, a prawdopodobnie będą jeszcze bardziej – aż 52% z nas rozważa zakup inteligentnego zegarka. A co mogłoby nas skłonić do tego, by zaczął nam towarzyszyć na co dzień? Badani wybrali 5 kluczowych cech. Obok promocyjnej ceny (65%), najważniejsze są funkcje zdrowotne – monitorujące zdrowie serca, np. mierzenie ciśnienia krwi, analiza EKG (51%) oraz wytrzymałość: bateria działająca min. 7 dni, odporność na wodę i kurz oraz elegancki wygląd podobny do klasycznych zegarków. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom smartwatche nie tylko coraz lepiej spełniają oczekiwania konsumentów, ale także wizualnie coraz bardziej przypominają swoje tradycyjne odpowiedniki.

– HUAWEI Watch Ultimate jako pierwszy smartwatch wykorzystuje w tak szerokim zakresie materiały obecne dotąd tylko w świecie ekskluzywnych zegarków mechanicznych. Te materiały, takie jak „płynny metal” czy ceramika, zapewniają podwyższoną odporność na wszelkie uszkodzenia mechaniczne koperty zegarka, pozwalają też obniżyć jego wagę. Dzięki temu smartwatch nawet po wielu miesiącach intensywnego użytkowania będzie wyglądał jak nowy. Choć doskonale sprawdza się na co dzień w mieście czy biurze, poradzi sobie na treningu, ale też głęboko pod wodą (koperta zapewnia wodoszczelność do 100 metrów), w trudnym terenie czy na odludziu – wszędzie tam, gdzie niezbędne jest urządzenie, które może być czymś więcej niż tylko zegarkiem – wyjaśnia Andrzej Chojnowski, dziennikarz specjalizujący się w dziedzinie zegarków.

Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom, ułatwiają codzienne życie.

Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie.

Firma ma ponad 30 letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Huawei Consumer Business Group: consumer.huawei.com/pl/. Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, śledź nas na:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobilePL

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilepl

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiPolska

Mogą Cię również zainteresować