PSSB wyszło z cienia

przez Maciej Maciejewski

.
W naszych publikacjach niejednokrotnie poruszaliśmy temat funkcjonowania PSSB. Jest to zagadnienie nader ważne, gdyż obecnie jest ono jedynym w Polsce organem, utworzonym w celu zajmowania się sprzedażą bezpośrednią, w tym marketingiem sieciowym.

W naszych publikacjach niejednokrotnie poruszaliśmy temat funkcjonowania PSSB. Jest to zagadnienie nader ważne, gdyż obecnie jest ono jedynym w Polsce organem, utworzonym w celu zajmowania się sprzedażą bezpośrednią, w tym marketingiem sieciowym. Teraz działania mają być intensywniejsze. O wyjściu z cienia na światło dzienne stowarzyszenie poinformowało na specjalnej konferencji prasowej, na relację z której, serdecznie zapraszamy wszystkich, którym los branży w Polsce leży na sercu.

 

12 czerwca 2008 roku byliśmy w sali "Astoria" warszawskiego hotelu Rialto, gdzie wzięliśmy udział w konferencji prasowej Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Na spotkaniu zaprezentowano nowy wizerunek PSSB oraz najnowsze wyniki badań na temat postawy Polaków wobec branży sprzedaży bezpośredniej w tym marketingu sieciowego.

Nowe oblicze stowarzyszenia

Konferencja rozpoczęła się od bardzo ważnych informacji. Najpierw dyrektor generalny PSSB – Mirosław Luboń, przedstawił skład zarządu stowarzyszenia oraz ekspertów, którzy będą wspomagali jego prace.

O nowym obliczu, planach działań jakie pragnie w najbliższym czasie zrealizować Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i o strategii komunikowania się, opowiedziała Anna Wieraszko – wiceprzewodnicząca zarządu:

– Używając stwierdzenia nieco żartobliwego mogę powiedzieć, że PSSB wychodzi z cienia. Był to cień niedoinformowania, stereotypów, a czasem nawet przesądów. Tak więc, ogłaszamy dzisiaj moment pt. "więcej światła". Teraz będziemy starali się działać bardziej intensywnie i będziemy bardziej widoczni w takich działaniach jak informowanie i edukowanie. W związku z tym zaczęliśmy od przygotowania dla stowarzyszenia całkiem nowej tożsamości wizualnej. Mamy nowe logo, graficznie oparte na motywie domu i rąk, co nawiązuje do sprzedaży bezpośredniej. Wszystkie materiały informacyjne także będą wiązały się z tym wizerunkiem. Uruchomiliśmy już stronę internetową, która oprócz profesjonalnej zawartości merytorycznej, także wyglądem jest spójna z nową identyfikacją graficzną stowarzyszenia.

Następnie głos ponownie zabrał Mirosław Luboń: – Chcemy się mocno skoncentrować na kilku zagadnieniach. Po pierwsze, będziemy poszerzać wiedzę społeczeństwa na temat sprzedaży bezpośredniej. Do tego posłużą nam m.in. profesjonalne badania. Drugą istotną sprawą, na którą zwraca uwagę Unia Europejska, jest rozpowszechnianie kodeksu dobrych praktyk. Tutaj posłuży nam Kodeks PSSB wzorowany na kodeksie FEDSA. Ten ostatni zresztą jako pierwszy w Europie stanowił taki akt samoregulacji. Na scenie rządowo-parlamentarnej chcielibyśmy podjąć dialog w kilku bardzo ważnych sprawach, np. szeroko rozumianej mikroprzedsiębiorczości. Skupimy się również nad rozszerzeniem współpracy stowarzyszenia z wyższymi uczelniami ekonomicznymi w kraju, aby w ten sposób rzetelnie promować wiedzę na temat sprzedaży bezpośredniej wśród środowiska akademickiego i biznesowego. Obecnie realizujemy kilka tego typu przedsięwzięć, m.in. wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie. Organizujemy także coroczny konkurs dla studentów na najlepszą pracę licencjacką i magisterską o sprzedaży bezpośredniej. Chcemy te działania bardziej zintensyfikować.

Mogą Cię również zainteresować