
Odpowiadając na potrzeby rynku i zmieniający się wizerunek sprzedaży, w tej edycji organizatorzy dokonali modyfikacji. Z perspektywy historii PNSA, te zmiany mają kształt przełomowy. Objęły one głównie podział kategorii konkursowych, których liczbę zwiększono do 17. Organizator dokonał jednocześnie podziału na kategorie ogólne i sektorowe, czyli dedykowane poszczególnym branżom. Finalnie, wśród siedmiu kategorii sektorowych znalazły się: Doradca klienta w banku, Menedżer zespołu sprzedaży w banku, Agent ubezpieczeniowy, Menedżer zespołu sprzedaży ubezpieczeń, Lider samorządowy, a także Sprzedawca roku – sprzedaż bezpośrednia oraz Menedżer sprzedaży bezpośredniej. Dwie ostatnie kategorie są dedykowane branży DS/MLM. Decyzja o włączeniu Menedżera branży MLM do wspomnianych kategorii została podjęta ze względu na przynależność obu dziedzin do tego samego sektora.
Maciej Maciejewski– Nasz periodyk, jako jedyne w Polsce niezależne pismo na temat branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego wspiera, promuje i bezpośrednio uczestniczy w projekcie PNSA, gdyż jest to w dziedzinie sprzedaży przedsięwzięcie profesjonalne, prestiżowe i niezmiernie medialne. Szeroko zakrojony profesjonalizm pozwala więc wyznaczać w tej profesji konkretne standardy pracy i zakres odpowiednich wyników biznesowo-finansowych, ale również buduje świadomość postaw związanych z etyką, rzetelnością, uczy od podstaw i niesie w świat przesłanie o tym, jak być sprzedawcą doskonałym pod każdym względem. Z kolei prestiż konkursu pozwala jego zwycięzcom cieszyć się w świecie biznesu wizytówką fachowca z prawdziwego zdarzenia. Człowiek, który w swojej kolekcji wszelkich nagród i dyplomów posiada statuetkę laureata PNSA, z pewnością już nigdy w życiu nie będzie musiał pisać curriculum vitae. Sama nagroda mówi wszystko. No i właściwy przekaz medialny. Coś, na czym w kwestii biznesu DS/MLM naszej redakcji zależy chyba najbardziej. Poinformowanie społeczeństwa o wszelkich możliwościach, jakie daje ludziom ten system, ale za pomocą faktów – nie wyssanych z palca tanich frazesów czy przedziwnych stygmatów. Każdy laureat konkursu w kategorii związanej z naszą branżą, po każdej gali bryluje we wszelkich popularnych, a przede wszystkim opiniotwórczych mediach związanych z biznesem. To było nam wszystkim bardzo potrzebne – mówi Maciej Maciejewski, redaktor naczelny „Network Magazynu”.

O nominację w kategorii Menadżer sprzedaży bezpośredniej może starać się każdy menedżer działający w branży sprzedaży bezpośredniej lub MLM mogący pochwalić się ponadstandardowymi wynikami sprzedaży w ostatnim roku działania, wykazać się nie tylko umiejętnością tworzenia zespołów sprzedażowych zgodnie z branżowym kodeksem etycznym, ale również umiejętnością pracy zespołowej i realizowania postawionych celów przy jednoczesnym kreowaniu pozytywnego wizerunku branży.

Kategoria Sprzedawca roku – sprzedaż bezpośrednia dedykowana jest każdemu sprzedawcy działającemu w obszarze sprzedaży bezpośredniej lub MLM rozumianej jako „sprzedaż osobista związana z jednoczesnym zamknięciem transakcji”, który osiągnął średnie wyniki znacznie przekraczające dokonania innych sprzedawców działających dla tej samej organizacji.
Paweł Borecki– Funkcjonując etycznie w multi level marketingu jesteśmy odpowiedzią na najważniejsze polskie wyzwanie gospodarcze – bezrobocie. Stanowimy prawdziwą możliwość podniesienia jakości praktyk sprzedażowych w Polsce, które wspomogą rozwój gospodarczy i zagospodarują wiele miejsc pracy. Konkurs Polish National Sales Awards jest najpoważniejszą platformą, w której możemy przedstawić nasze znaczenie i zmienić na lepsze postrzeganie naszej branży w Polsce. Znaczący ludzie biznesu tradycyjnego otwierają szeroko oczy na MLM, a ich wyobrażenie marketingu sieciowego czy piramidy przestaje istnieć. W to miejsce wkomponowuje się obraz przedsiębiorcy, który jest właścicielem swojego biznesu i odpowiada za rozbudowę rynku zbytu na produkty czy usługi firmy, z którą współpracuje. Jakość ludzi z MLM wzbudza coraz większy respekt, a sam fakt, że zostałem laureatem w kategorii „Menedżer branży MLM” stał się dla mnie początkiem lepszego – komentuje Paweł Borecki z AKUNA Polska.
Paweł Lenar– Uważam, że dużą „wartością dodaną” konkursu PNSA jest możliwość poznania działalności w MLM od tej prawdziwej i rzetelnej strony. Obecnie działalność w marketingu sieciowym jest profesją, która daje realną możliwość stworzenia finansowej niezależności oraz życiowej równowagi. W czasie kryzysu i recesji, który pojawia się w wielu branżach, profesjonalny marketing sieciowy jest ciekawą alternatywą, z której mogą skorzystać Ci, którzy rozumieją na czym polega biznes relacji. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach to właśnie ta branża ukształtuje wspaniałych przedsiębiorców, liderów i profesjonalnych sprzedawców – dodaje Paweł Lenar z FM GROUP.
Dla organizatorów konkursu Polish National Sales Awards kluczowym jest angażowanie do struktur autorytetów reprezentujących oceniane sektory, w tym MLM. Z tego względu już od I edycji, PNSA korzysta ze wsparcia redaktora „Network Magazynu” Macieja Maciejewskiego, który jako członek Komisji Sędziowskiej, służy fachową oceną podczas indywidualnych prezentacji uczestników.
Elżbieta Pełka– Pomimo trudności, jakie napotkaliśmy na drodze wypracowywania konsensusu dot. ostatecznego kształtu kategorii w V edycji, cieszę się i jestem też bardzo dumna z tego, że PNSA ze swoim przekazem dociera zarówno do firm sprzedaży bezpośredniej, jak i MLM. Jest niezmiernie ważnym, że sektor reprezentowany przez grupę ponad 800 000 osób/konsultantów/przedsiębiorców znajduje swoje miejsce i reprezentację w naszym przedsięwzięciu. Osobiście uważam, że stawanie w szranki przedstawicieli firm MLM/sprzedaży bezpośredniej z reprezentantami właściwie wszystkich sektorów biznesu sprawia, że MLM/sprzedaż bezpośrednia zaczyna zajmować w świadomości biznesowej tożsamą pozycję. Jest to oczywiście proces długofalowy, ale efekty są już widoczne. Tym samym pragnę wszystkich zaprosić do udziału w V-tej Edycji PNSA, a następnie, mam nadzieję, do zobaczenia na Gali PNSA w dniu 27 listopada 2013 w Hotelu Hyatt – komentuje Elżbieta Pełka, prezes PNSA.
Laureaci tegorocznego konkursu otrzymują wartościowe nagrody – szkolenia sprzedażowe ufundowane i zorganizowane przez Brian Tracy International, Sandler Training oraz Persona Global. Jest to element wynikający z misji PNSA – działania na rzecz rozwoju edukacji w branży sprzedaży. PNSA to także platforma wymiany najlepszych praktyk, dedykowana wszystkim branżom z sektora. Jak twierdzą uczestnicy, konkurs PNSA daje szansę porównania się z innymi i umożliwia ciągły rozwój zawodowy.
Przypomnijmy publikacje na temat zwycięzców PNSA startujących w poprzednich edycjach tego prestiżowego konkursu:
II Gala PNSA (Paweł Borecki, Natalia Ryńska)
III Gala PNSA (Bogumiła Sroka, Jarosław Łuczak)
Zgłoszenia do V edycji konkursu można składać do 31 sierpnia 2013 roku za pomocą strony internetowej tego przedsięwzięcia.
Polish National Sales Awards (PNSA) jest pierwszym i jedynym przedsięwzięciem w kraju, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz promocja i wdrażanie nowoczesnych standardów profesjonalnej sprzedaży w oparciu o zasady dobrych praktyk. Głównymi pomysłodawcami stworzenia platformy PNSA w Polsce są Elżbieta Pełka, właściciel agencji reklamowej Elżbieta Pełka Creative Services oraz dr Chahid Fourali, wieloletni szef Marketing & Sales Standards Setting Body.