źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Trudni się nie tylko doborem odpowiednich kandydatów na konkretne stanowiska, ale także szkoleniami, treningiem i edukacją na temat zarządzania zasobami ludzkimi. Dobry doradca personalny powinien posiadać wiedzę o człowieku i osobowości zawodowej, ale sam musi wykazywać wiele konkretnych cech charakteru, a być może nawet talentów.

Kluczową cechą jest tutaj umiejętność słuchania, bystrej obserwacji i wyciągania wniosków. W tym zawodzie niezbędna jest także intuicja, oparta jednak na wiedzy o przeszłości danego kandydata. Wreszcie doradcy personalni powinni posiadać umiejętności mediacyjne pozwalające na przekonanie do skorzystania z oferty. Bodaj jedynym człowiekiem zajmującym się doradztwem personalnym dla branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego w Polsce jest Bartłomiej Feluś, właściciel firmy General Advisors:

Maciej Maciejewski: Skąd zainteresowanie tym sektorem gospodarczym? Jak wyglądała pana kariera zawodowa?

Bartłomiej Feluś: Urodziłem się i wychowałem na Górnym Śląsku w Bytomiu, w rodzinie o silnych tradycjach. Pokładam ogromne zaufanie w rodzinie i wartościach rodzinnych. Poświęcam swoim bliskim wiele uwagi i wsparcia. Od 11 lat mieszkam w Warszawie. Jestem absolwentem Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, gdzie ukończyłem kierunek zarządzanie i marketing na wydziale zarządzania. Po ukończeniu studiów zaproponowano mi pracę naukową w katedrze metod i systemów zarządzania, a także otwarcie przewodu doktorskiego. Nowe wyzwania zawodowe oraz burzliwy rozwój gospodarki wolnorynkowej w owym czasie sprawiły, że po dwóch latach odszedłem z uczelni głodny sukcesu i wyzwań. Rozpocząłem swoją karierę zawodową w koncernach międzynarodowych na stanowiskach menedżerskich. Najpierw u potentata farmaceutycznego SmithKline Beecham, a następnie w koncernie Stock, gdzie budowałem podstawy rozwoju firmy na rynku polskim – jako pierwszy przedstawiciel tej międzynarodowej firmy alkoholowej w Polsce.

Bartłomiej FeluśBartłomiej Feluś

Przejście po prawie 3 latach do firmy Lifestyles Poland wiązało się z podjęciem nowego wyzwania zawodowego na stanowisku dyrektora sprzedaży i dyrektora zarządzającego w firmie sprzedaży bezpośredniej, która działa w oparciu o system MLM. I tutaj zaczyna się moja przygoda ze sprzedażą bezpośrednią, która nieprzerwanie trwa do dnia dzisiejszego. Ta decyzja sprzed kilkunastu lat wpłynęła na całe moje życie zawodowe i prywatne.

Z perspektywy czasu i doświadczeń twierdzę, że była to najlepsza decyzja w życiu, która przyniosła mi nie tylko nową wiedzę i doświadczenia, ale przede wszystkim dała siłę, zdecydowanie i kontakty z dziesiątkami tysięcy ludzi, których losy zawodowe na przestrzeni lat splotły się z moimi.

Następnym wyzwaniem zawodowym, które pojawiło się w moim życiu, było objęcie stanowiska prezesa zarządu w firmie AMC Polska –międzynarodowym koncernie produkującym i sprzedającym sprzęt kuchenny na całym świecie. To wyjątkowy czas, który wspominam z niesamowitym entuzjazmem i wzruszeniem. Wspaniali ludzie, niezwykle profesjonalny zespół i nowoczesna firma działająca w niezwykle trudnym obszarze sprzedaży bezpośredniej „home party”. Przez prawie 10 lat pracy na tym kluczowym stanowisku, dzięki swojemu podejściu do ludzi, biznesu oraz dzięki swoim sukcesom, zdobyłem pozycję i uznanie wśród polskich partnerów firmy, ale również wśród swoich przełożonych i kolegów z całego świata. To również miało swoje przełożenie na budowę autorytetu i „marki” w całej branży. W tym czasie zostałem również członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (członek europejskiego stowarzyszenia SELDIA oraz PKPP Lewiatan), które zrzesza większość firm sprzedaży bezpośredniej na rynku polskim. W lutym 2012 roku podjąłem decyzję o odejściu z firmy AMC i zdecydowałem się zainicjować w życiu nowe wyzwania zawodowe, już jako niezależny przedsiębiorca w firmie General Advisors, którą założyłem i rozwijam z wielką pasją, zaangażowaniem i poświęceniem. To jest moja obecna fascynacja. Teraz mogę powiedzieć, że oprócz podróżowania – w czasie wolnym przemierzyłem z plecakiem już prawie wszystkie kontynenty i jestem zakochany w Azji Południowo-Wschodniej dokąd co roku z lubością powracam –moją nową pasją są szeroko pojęte zainteresowania w obszarze zawodowym, czyli human resource oraz doradztwo personalne, ale również sprzedaż bezpośrednia i jej ogromny wpływ na współczesną ekonomię.

Maciej Maciejewski: Działania podejmowane przez przedsiębiorstwo w celu przyciągnięcia i dokonania wyboru najlepszego menedżera można porównać do decyzji inwestycyjnej. W każdej branży. Z drugiej strony wymagany jest tutaj z pewnością olbrzymi profesjonalizm, gdyż korygowanie nieprzemyślanej lub błędnej decyzji może zabrać dużo czasu i okazać się kosztowne. Wybór właściwej osoby na dane stanowisko musi wiązać się z posunięciami rozważnymi, zaplanowanymi i starannie przygotowanymi. Czy tak sprawa wygląda również w przypadku koncernów sprzedaży bezpośredniej?

Bartłomiej Feluś: Tak. I dlatego powstała firma General Advisors. Nie tylko jako pomysł tu i teraz na siebie, na finansowy i rynkowy sukces. Jej powstanie było rzeczywistą odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku sprzedaży bezpośredniej w Polsce i Europie Centralnej. Przez kilkanaście lat swojej pracy w tej branży, zetknąłem się z codziennymi problemami ludzi, którzy zarządzają firmami, zakładają je czy też próbują ulepszać i zmieniać. Branża sprzedaży bezpośredniej to bardzo specyficzny rynek, który ma bardzo specyficzne potrzeby. Również, a może przede wszystkim, w zakresie zasobów ludzkich. Specjaliści, którzy pracują w takich firmach, a są to firmy klasycznej sprzedaży bezpośredniej, firmy MLM, firmy ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne i finansowe, to grupa niezwykle cennych fachowców o specyficznej wiedzy, doświadczeniu oraz predyspozycjach osobowościowych, bardzo unikalnych na rynku pracy. Nie raz zdarzało się, że procesy rekrutacyjne, które firmy z tej branży zlecały znanym na rynku, międzynarodowym korporacjom doradztwa personalnego, trwały bardzo długo a nierzadko kończyły się niepowodzeniem lub niezadowoleniem klienta z przedstawionych kandydatów. Tłumaczenie konsultantom takich firm najpierw, czym jest sprzedaż bezpośrednia, następnie w jaki sposób firma działa i jakiego profilu kandydata poszukuje, to rzeczywiście za każdym razem spore wyzwanie dla zarządzających przedsiębiorstwami z naszej branży.

General Advisors jest pierwszą w Polsce firmą doradztwa personalnego executive search, w pełni dedykowaną sektorowi sprzedaży bezpośredniej.

Dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu w tej branży na najwyższych stanowiskach menedżerskich, dzięki dogłębnej znajomości tego przemysłu w Polsce i na całym świecie oraz szerokim kontaktom, jesteśmy w stanie zrealizować każde zlecenie rekrutacyjne na rynku… Szybko, profesjonalnie i z pełną gwarancją przed i po usłudze. Specyfika metody executive search opiera się na sieci kontaktów w branży, systemie rekomendacji oraz ścisłej współpracy z firmami-klientami oraz kandydatami. Profesjonalizm, zaufanie oraz dyskrecja charakteryzują cały proces rekrutacyjny oraz determinują warunki współpracy.

Maciej Maciejewski: Czy General Advisors w palecie swoich usług wybiega poza dziedzinę stricte doradztwa personalnego?

Bartłomiej Feluś: Doradztwo personalne executive search to jeden z głównych obszarów działalności firmy. Oprócz tego skupiamy się na pomocy systemowej już funkcjonującym firmom na rynku oraz wprowadzaniu nowych przedsięwzięć rynkowych. Doradzamy zarządzającym w zakresie kierowania zmianami, wdrażania nowych systemów kierowania, w zakresie budowy i przebudowy struktur sprzedażowych i administracyjnych firm, kompleksowo pomagamy przy wchodzeniu firm zagranicznych na rynek polski (tzw. projekty „start-up”). Doradzamy też w procesach łączenia przedsiębiorstw, ich sprzedaży-zakupie na rynkach europejskich (merge & acquisition). To główne obszary naszego działania, ale oczywiście nie jedyne… W związku z naszą wysoką specjalizacją oraz szczególnymi kompetencjami nie zaskoczy nas żadne pytanie z zakresu sprzedaży bezpośredniej i network marketingu. Jesteśmy po to, by pomóc i doprowadzić każdy projekt do końca czyli do sukcesu naszego klienta.

Moim partnerem strategicznym jest największa, najstarsza i najbardziej znana firma doradztwa personalnego executive search w Europie – Meridian Deutschland. Dzięki tej bliskiej współpracy, General Advisors jest w stanie zrealizować każdy projekt rekrutacyjny i doradczy nie tylko w Polsce i Europie Centralnej, ale na całym świecie.

W trakcie ostatnich 10-ciu miesięcy działalności General Advisors zrealizowała już kilkanaście kluczowych projektów rekrutacyjnych oraz doradczych dla klientów z branży sprzedaży bezpośredniej w tym MLM, ubezpieczeniowej oraz telekom. W trakcie przygotowania bądź realizacji są projekty dotyczące wejścia nowych firm zagranicznych MLM na rynek Polski oraz nowych firm krajowych.

Najbliższe plany dotyczą rozwoju firmy na rynku polskim oraz Europy Centralnej. To wielki, chłonny oraz bardzo szybko rozwijający się przemysł. Specjaliści są w tym biznesie kluczowym elementem warunkującym dobry start firmy, ale również jej przyszły sukces rynkowy. Na ich wyszukiwaniu i doborze doskonale się znamy, mamy swoje sprawdzone systemy, metody pracy oraz bazy danych. Wiemy, jak dotrzeć do odpowiednich kandydatów oraz firm. Dzięki najwyższym etycznym standardom pracy, współpracy z takimi organizacjami jak PSSB (Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej), MERIDIAN, SELDIA czy PNSA (Polish National Sales Awards), budujemy trwałe i oparte na zaufaniu relacje ze wszystkimi firmami z naszej branży.

Maciej Maciejewski: Wyznaczanie celów i ich konsekwentna realizacja to podstawa każdego przedsięwzięcia biznesowego. Jakie zadanie pan sobie postawił na najbliższe lata?

Bartłomiej Feluś: Moim celem strategicznym jest zdobycie pozycji głównego i wyłącznego partnera dla przedsiębiorstw branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce i Europie Centralnej. Przewiduję otwarcie partnerskich biur przedstawicielskich w dwóch ościenny krajach naszego regionu oraz dalszy rozwój polskiego biura firmy. Coraz więcej amerykańskich i azjatyckich koncernów zagląda ochoczo na nasze podwórko. Mają doskonałe produkty, bardzo dobre plany prowizyjne oraz know-how. Tylko kwestią czasu jest ich wejście na nasz rynek. General Advisors skupia się także na wyjściu naprzeciw takim partnerom „zza oceanu”. To również leży w strategicznych planach firmy i już od połowy przeszłego roku kontakty General Advisors z kluczowymi organizacjami branży na wspomnianych rynkach będą odgrywały znaczącą rolę w działalności zagranicznej firmy.

Kontakt:

GENERAL ADVISORS Bartłomiej Feluś

Mobile: +48 600 207811; Tel.: +48 22 2252669; Fax: +48 22 4259363

webpage: www.general-advisors.com

e-mail: bartfelus@hotmail.com