
źródło: Facebook
Ciekawie brzmi w tej sprawie komentarz decydentów Natury: „Dzięki tej strategicznej sprzedaży jesteśmy teraz bliżej zakończenia cyklu uproszczenia działalności korporacyjnej, który rozpoczął się w 2022 roku”.
– Ta umowa stanowi ostatni etap procesu uproszczenia, zapoczątkowanego trzy lata temu i skoncentrowanego na rozwoju naszej działalności w Ameryce Łacińskiej. AVON International już realizuje ambitny plan transformacji i wierzymy, że ten proces zostanie wzmocniony, przywracając zrównoważony rozwój tej kultowej marki, która od 139 lat transformuje globalny rynek kosmetyczny – powiedział Fábio Barbosa, przewodniczący rady dyrektorów Natura.
Sprzedaż ta nie ma mieć wpływu na prawa własności intelektualnej firmy Natura ani na zarządzanie marką AVON w Ameryce Łacińskiej, a cała marka ma pozostać pod kontrolą spółki Natura.
– Integracja operacyjna AVON i Natura w Ameryce Łacińskiej, która zostanie w pełni zakończona do końca tego roku, już przynosi – i będzie nadal przynosić – znaczący wzrost efektywności. Trwające prace nad repozycjonowaniem marki i redefinicją jej portfolio innowacji dają nam pewność, że wznowi ona rozwój w regionie i pomoże wzmocnić pozycję lidera Natury na rynkach Ameryki Łacińskiej – powiedział João Paulo Ferreira, prezes Natura.
Co ciekawe, AVON Russia nie została objęta tą umową, ale spółka nadal jest klasyfikowana jako „przeznaczona do sprzedaży”. Jak informuje telewizja BBC: „Firma wciąż jest aktywna na rynku rosyjskim mimo, że wcześniej ogłosiła, iż ograniczy tam swoją działalność. Jednak dalej rekrutuje nowych agentów sprzedaży i kontynuuje produkcję w ogromnej fabryce w regionie moskiewskim”.