
Dag Bergheim Pettersen
Oczekuje się, że to nowe, wspólne przedsięwzięcie, pomoże zaspokoić rosnący popyt, w miarę jak ZINZINO kontynuuje globalną ekspansję i przyczyni się do osiągnięcia podstawowego celu tego biznesu MLM ze Skandynawii, którym jest zdobycie pozycji światowego lidera w dziedzinie wysokiej jakości produktów omega-3.
Ten krok stanowi również strategiczne posunięcie we wspólnym planie, mającym na celu opracowanie metody uprawy i produkcji mikroalg. Firma posiada 55% udziałów w tym projekcie, co – jak wierzy – zapewni jej zrównoważone dostawy kwasów omega-3 do bogatego w polifenole, równoważącego poziom kwasów omega suplementu diety BalanceOil+.
– Zrównoważone rozwiązania to przyszłość. Tran rybi to zasób ograniczony. Dzięki naszej rozszerzonej współpracy i przyszłemu partnerstwu w Xion, zabezpieczamy niezwykle ważne źródło surowca bez zwiększania naszego wpływu na klimat, jednocześnie wzmacniając i rozwijając ochronę naszej marki – powiedział Dag Bergheim Pettersen, prezes ZINZINO.
Xion to obecnie przedsiębiorstwo o niewielkiej skali działalności, którego roczne obroty wynoszą około 1,5 miliona dolarów, a większość produkcji trafia do istniejących już wyrobów ZINZINO opartych na bazie spiruliny. Dzięki temu partnerstwu ten network marketing zyskuje dostęp do praw własności intelektualnej Xion, co daje mu potencjał do dalszego rozwoju i zwiększenia ochrony marki w produktowym portfolio.
– ZINZINO będzie nadal inwestować w przyszłe rozwiązania z zakresu technologii alg i bioreaktorów. Wspólnie z Xion planujemy utworzyć specjalistyczną firmę produkującą kwasy omega-3 pod nazwą PhytoFerm, w której ZINZINO będzie posiadać 55% udziałów. Będzie to firma specjalizująca się wyłącznie w algach, koncentrująca się na zrównoważonych rozwiązaniach żywieniowych nowej generacji – skomentował Bergheim Pettersen.
Nowo powstały Phytoferm połączy fotobioreaktory i fermentację z platformą HYBRID firmy Xion. Przejęcie zostało dokonane za stałą kwotę 1,3 mln USD i wpisuje się w strategię strategicznych koncentracji, dzięki którym ZINZINO stara się utrzymać zrównoważony, dochodowy wzrost i wzmocnić swoją pozycję dystrybutora, wkroczyć na nowe rynki, zabezpieczyć zasoby surowcowe i wykorzystać portfolio produktów w nowych obszarach konsumenckich.


