Firma Akuna Polska została sponsorem generalnym prestiżowego konkursu dla sprzedawców

przez Marek Wyrzychowski

Niezmiernie zainteresowała nas ostatnio postawa zarządu Akuny i jej top lider (Klub VIP) w kwestii profesjonalnego promowania biznesu marketingu sieciowego wśród społeczeństwa.

Jak to robi Akuna? Niedawno byliśmy na letniej edycji „Akuna Leadership Academy” w Ossie. To jeden z najnowszych, oryginalnych projektów, o którym szerzej napiszemy niebawem. Teraz chcielibyśmy zwrócić szczegolną uwagę na inne, ważne przedsięwzięcie Akuny, które według naszej redakcji zasługuje na miano „strzału w dziesiątkę”. Nareszcie w MLM dzieje się coś, z czego przykład powinny brać inne kraje.


28 maja br. Akuna Polska, jako pierwsza na świecie firma z sektora network marketingu, została patronem generalnym projektu polskiej edycji największego, prestiżowego konkursu dla sprzedaży – National Sales Awards. Polish National Sales Awards to inicjatywa, której misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie sił sprzedażowych, będących motorem rozwoju gospodarki i jednoczesne stworzenie etosu profesjonalnego sprzedawcy. Podstawowe cele, jakie wyznaczyli sobie inicjatorzy PNSA, to pomoc w rozwijaniu i budowaniu profesjonalnych praktyk dla sił sprzedaży tak, aby umożliwić im efektywniejszy rozwój; motywowanie sprzedawców do osiągania jak najlepszych wyników sprzedażowych oraz pomoc firmom w zwiększeniu sprzedaży, podniesienie kompetencji do najwyższego poziomu  i pomoc w utrzymaniu prężnego rozwoju gospodarczego Polski.

Przedsięwzięcie to cieszy się dużym zainteresowaniem na świecie, a od niedawna w Polsce, o czym świadczy pokaźna lista patronów – zarówno instytucjonalnych, jak i  medialnych, którzy zdecydowali się zaangażować w konkurs Polish National Sales Awards – Profesjonalny Sprzedawca Roku 2008. Jak się dowiedzieliśmy, Akuna Polska za główny cel udziału w tym projekcie stawia sobie promowanie branży MLM, jako alternatywnej formy przedsiębiorczości oraz kreowanie i wdrażanie najwyższych standardów w pracy menedżera marketingu sieciowego tak w kraju, jak i na świecie.

– W pierwszej kolejności zainteresowaliśmy się ideą samego konkursu, a następnie możliwościami sponsoringu i przeanalizowaliśmy, co w ten sposób można zrobić dla branży – wyjaśnił Marcin Maciąg, dyrektor zarządzający Akuna Polska Sp. z o.o.

– Obecnie w ramach konkursu wyróżnia się dziewięc kategorii i wszystkie są sprzedażowe. Jednak samej, tradycyjnej sprzedaży jeszcze daleko do MLM. Nam od początku zależy na tym, aby wprowadzić do PNSA nową kategorię – na przykład najlepszy menedżer, firma czy zespół MLM w Polsce. I od tego w ogóle zaczęły się nasze rozmowy z organizatorami tego przedsięwzięcia. Chcielibyśmy, aby już w następnym roku, każda firma MLM czy polski lider, który oczywiście czuje się na siłach, mógł zgłosić się do konkursu i stanąć w szranki z najlepszymi. Okazało się, że organizatorzy PNSA są otwarci na tego typu rozwiązania – dodał Maciąg.

Tak więc mało tego, że polscy sprzedawcy wreszcie doczekali się swojego wielkiego konkursu, to w dodatku dzięki Akunie będą mogli w nim również uczestniczyć do tej pory spychani na margines networkerzy. 19 czerwca br. w wielkiej sali balowej warszawskiego hotelu Hilton odbyła się pierwsza, historyczna gala Polish National Sales Awards. Biznesmeni i menedżerowie sprzedaży zgromadzili się w liczbie niemal 400 osób. Imprezę zainaugurował występ zaproszonych gości, między innymi ambasadora Wielkiej Brytanii – Rick’a Todd’a. Nagrody i wyróżnienia odebrało 18 osób w 10 różnych kategoriach. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że w następnym roku, kiedy będą wręczane nagrody najlepszym sprzedawcom za rok 2009, będziemy mogli cieszyć się również z nowych kategorii, dotyczących sektora marketingu sieciowego.

Mogą Cię również zainteresować